co2 lasapparaat

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Heb een co2 lasapparaat nodig.Weet iemand welk merk /welk type voor een redelijke prijd goed is?
 
en dan gewoon met een gasfles erbij! je kunt t ook met gevulde draad doen, maar is toch meer hobby gepruts,

beter nu iets goeds kopen, als je eerst maanden/jaren lopen ergeren, en dan alsnog een fatsoenlijk apparaat kopen!

tenminste als je het serieus wilt gaan gebruiken, en niet een keer per week een lasje leggen
 
ik heb een elektra beckum op 230 volt... gewoon met een gasfles. Draad traploos instelbaar en 4 lasstanden.
Werkt perfect, tot zo'n 5mm is het lassen geen probleem. Dikker las ik toch niet.
Met gasgevulde draad is idd klote.
 
en als je en niet gekoelde koopt kan je er geen
grote lassen mee leggen wel hechten en zo
maar niet echt productie zoals achter elkaar doorlassen want
dan verbrand je toorst en kan je geen aluminium enzo er mee
lassen :]
 
en als je en niet gekoelde koopt kan je er geen
grote lassen mee leggen wel hechten en zo
maar niet echt productie zoals achter elkaar doorlassen want
dan verbrand je toorst en kan je geen aluminium enzo er mee
lassen :]

Dan heb je het dus wel over super lengtes, en hele grote lasstroom. Ik las met de ongekoelde toorts op me stage zonder problemen een halve meter. Misschien dat langer ook wel kan, maar dat heb ik nog nooit hoeven doen.
Een gekoelde toorts is in mijn ogen dan ook volledig nutteloos voor een particulier.
En voor aluminium heb je alweer ander gas (en andere draad :? neem aan van wel) nodig. Als je veel aluminium en rvs wil lassen kan je dan ook beter een tig apparaat kopen denk ik :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan