Klein Choppertje van mijn vriendin.

vliegende baksteen

MF veteraan
30 jan 2005
2.841
43
goes
Vandaag de motor van mijn vriendin opgehaald. Is een Yamah Virago 250 geworden na lang wikken en wegen.
Had er niet echt veel van verwacht (goedkope fiets), maar de motor bleek helemaal stevig onder handen te zijn genomen en was voorzien van 2 nieuwe bandjes, nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe vloeistoffen en filters. Helemaal top voor een motortje in die prijsklasse. (mag wel even zeggen dat het de motoport in Goes was, ere wie ere toekomt..)
Ik mocht hem naar huis rijden.. Nou rij ikzelf een flinke BMW K100 (wel de naked) en had zoiets van, "zal wel tegenvallen zijn"..
Motortje starten, door de open uitlaatjes kwam best een stoer geluidje, motortje hing goed aan het gas en rijden ging eigenlijk heel goed. Ondanks de kleine 250cc motor sleurde "zij" er goed aan en voor een choppertje stuurde het best aardig..
Dit wilde ik ff kwijt, vooral omdat het eigenlijk zo leuk rijden was op dat "kleine" ding. (mijn vriendin moet haar rijbewijs nog halen, ze mag er nog niet zelf op rijden..)
 
Veel plezier d'r mee, en je vriendin succes met behalen RBW. 8-)

Trouwens niet teveel vrienden, bekenden, collegae en familie melden dat ze 32 nobruari :? af moet rijden, krijg je alleen maar examenstressverhogende goedbedoelde tips van, die vaak niet werken. :]
 
Hallo,

Ik heb ook 1 jaartje op zo'n motor gereden, viel iig zeker niet tegen. Uitstekend om mee te beginnen en gunstig voor je beurs: ik reed bijna 1 op 30 !! Afraders is wel om op de snelweg te gaan rijden, daar heeft 'zij' (de motor he ;) )toch te weinig vermogen voor.
Veel plezier ermee en veel veilige km's toegewenst.

Groet Theun
 
't Is idd een soort dikke brommert die errug handelbaar is. Leuk en makkelijk voor de eerste km's. Mmmm MotoPort Goes ..... wellicht ga ik ook daar dit weekend of volgend weekend ff kijken. Takke-end weg, maar ja wat moet je als juist dáár de motor van je dromen staat :-)

Motor van mijn vriendin (vrouw sinds 2000!) staat ook 4sale. Da's een XV 535 met 25 kw op het kenteken, een paar extraatjes en sinds '91 27.000 km op de teller. Toegegeven: daar moet in 2005 echt wel een nieuw voorbandje op en een klein (zelf te doen) beurtje is ook wel handig. Verder toppie, tot en met een windscherm en leren tassen aan toe :-)

Wat vroegen ze bij MP Goes voor die 250?? En uh, hoe rijdt-ie in de sneeuw???
 
We hebben er 1750 voor betaald. Wel een flink bedrag, maar ze hebben er voor een kleine 600 euro aan vernieuwd (banden v+a, ketting met kettingwielen, grote beurt met alles erop en eraan, remblokjes en keurig gepoetst.)en je kunt dus meteen goed ermee rijden.
Ben nog niet in de sneeuw wezen rijden, stap na 5 jaar blikken net zelf ook weer op de motor en dan ga ik liever eerst een paar maanden op de droge weg weer de fijne kneepjes aanleren.
Ik hoop dat je niet voor niks dat hele eind komt rijden en dat het met jouw "droommotor' ook gelukt is. ik heb zelf na 2 scooters en een motor van hun een erg positieve indruk van hun afhandeling en service, maar houd de boel wel altijd zelf goed in de gaten..
 
Vandaag een flink toertje gemaakt op de choppert. Rijdt echt niet verkeerd, is wat klein voor me, waardoor ik in een zoutzakhouding zit, maar het motortje is voor een 250cc'tje echt een pittig klein kreng. Zit echt goed por in en je kunt hem in de bochten goed op het gas laten leunen. Zal echt wel goedkomen als ze haar rbw heeft, kan ze echt lekker mee uit de voeten voorlopig.
 
Leuk gezicht ook? Heppie een foto gemaakt?
De grap van zo'n lichte fiets zit 'm vooral in de stad en bij files. Dán heb je dus echt bergen voordelen :-)
 
Helaas staat die van ons ook te koop, Kendra heeft een zware enkelblessure gehad een paar jaar geleden en daardoor zit haar enkel behoorlijk vast. Als ze nu motor gaat rijden krijgt ze binnen een half uur zo'n dikke enkel dat ze niet meer kan schakelen. Bij de bijzondere verrichtingen kon ze niet eens de motor overeind houden.
Mocht iemand interesse hebben, ff mailen dus..(staat ook bij gezocht en gevonden).
Voor mij is hij veels te klein, ik ben 1.85 en zit er erg opgevouwen op..

Misschien dat we hem inruilen op een grote tourmotor of de BMW van mezelf aanpassen voor 2 persoons gebruik. (comfortzadel, zwaardere veer achter en andere voetsteunen)We zien wel..
 
Helaas staat die van ons ook te koop, Kendra heeft een zware enkelblessure gehad een paar jaar geleden en daardoor zit haar enkel behoorlijk vast. Als ze nu motor gaat rijden krijgt ze binnen een half uur zo'n dikke enkel dat ze niet meer kan schakelen. Bij de bijzondere verrichtingen kon ze niet eens de motor overeind houden.
Klote man, valt er niets aan die enkel te doen? :(
 
Klote man, valt er niets aan die enkel te doen? :(
Tja er valt wel iets aan te doen. Operatie, revalidatie en spalken gedurende een jaar (bijna). Chronische ontsteking van de achillespees omdat-ie veels te kort is en continu op volle spanning staat.
Gelukkig heeft ze er tijdens het normale leven niet al te veel last van, dus vandaar dat ze dan liever even het motorrijden laat schieten..
De motor heeft inmiddels een nieuwe eigenaresse die weer met motorrijden wil beginnen na 5 jaar en een grote motor moeilijk te hanteren vond..
Is idd ideaal voor (her)opstappers...
 
Terug
Bovenaan Onderaan