GSX-R 600 K7 voel getik bij aangrijpen koppeling

Insanity03

MF veteraan
10 mei 2012
1.875
337
Hey,

Sinds kort merk ik als ik 80 ga in de 5e versnellingen de koppeling inhoud en daarna met wat gas de koppeling loslaat, dat ik bij het aangrijpen van de koppeling getik voel in de motor. Als hij eenmaal gekoppeld is dan is er niets aan de hand maar net als je de koppeling laat slippen onder belasting.

Het is redelijk merkbaar vanaf de 3e versnelling omdat de koppeling dan meer belast word bij het loslaten.

De koppeling slipt niet als ik vol gas ga in welke versnelling dan ook. Wat me wel opviel is als ik ga quick shiften van zijn 2 naar 3 op de 14.000 toeren dat de koppeling dan wel eens neigt te slippen en de koppeling zo n 0.5 seconden later grip heeft. Je voelt dan ook een duwtje in je rug.

De kmstand is 30.500 en olie is 2 maanden/2000km geleden vervangen met Motul 5100 10w40.
Ketting is pas zo n 4000km oud en is goed gespannen met een speling van 2-3 cm zoals het handboek aangeeft.

Zijn de koppelingsplaten nu een beetje aan het einde van hun leven?
 
Laatst bewerkt:
Dat zou dit moeten zijn toch?
2ekuo8g.jpg


Wat stel je hiermee af dan?
 
Controleer of het voortandwiel nog wel goed vastzit.
Heb je tijdens de ketting vervangen, de cush drive rubbers gecontroleerd?
Bij beide bovenstaand, geeft het een ratelend tikkend gevoel/geluid als er iets niet goed is.

En verder wat Zot zegt inderdaad :Y
 
Laatst bewerkt:
Controleer of het voortandwiel nog wel goed vastzit.
Heb je tijdens de ketting vervangen, de cush drive rubbers gecontroleerd?
Bij beide bovenstaand, geeft het een ratelend tikkend gevoel/geluid als er iets niet goed is.

En verder wat Zot zegt inderdaad :Y
Das wel een goeie. Er zat hiervoor nog de OEM ketting op waarvan het vkw nog rubbers aan de zijkant had. De JT tandwiel heeft dat niet.
De cush driver rubbers heb ik niet goed naar gekeken. Hoe zien die dingen eruit als ze vervangen moeten worden?
 
Ik denk toch een jaar of acht geleden vlak voor ik hem inruilde hetzelfde probleem gehad het voelde alsof de ketting wat doorslipte als ik met wat hogere toeren van 2 naar 3 doorschakelde het bleek uiteindelijk en hou met te goede een versleten nok? van 2 nar 3 in de versnellingsbak te zijn.

Heb je toevallig vaak koppelingswheelies proberen te maken?
Zeg niet dat dat de oorzaak is maar zou kunnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan