water lekkage honda shadow 500

losbanos58

Rookie
14 mei 2015
5
0
mijn honda lekt water onder de uitlaat heeft iemand een idee wat het kan zijn ? hij heeft een tijdje niet gelopen hoe heter hij word hoe meer hij lekt
 
Foto kan helpen...

Heeft ue in de vorst gestaan...
In de zon afgelopen zomer.. gedroodge koelleiding...
Startmotir vervangen en harde leiding niet goed gemonteerd in de voorste cilinder rechts....
Etc...
 
mijn honda lekt water onder de uitlaat heeft iemand een idee wat het kan zijn ? hij heeft een tijdje niet gelopen hoe heter hij word hoe meer hij lekt
Met koud blok koelvloeistof controleren en desnoods aanvullen.

Dan starten, laten lopen, en kijken waar het precies lekt.

Je kunt ev met een wikke doek wat opvangen. Koelvloeistof heeft meestal een kleurtje, en zo kun je sneller zien of het water is, olie of koelvloeistof.
 
van een vast zittende thermostaat gaat hij niet lekken. dan wordt de motor of te heet (radiateur wordt overgeslagen) of hij komt heel langzaam op temperatuur.
ik zou zeggen ruik eens aan de vloeistof. er zijn er 4 waarschijnlijk.

benzine van overlopende vlotterkamers door een vastgekleefde naald. (waarschijnlijk want lang stil gestaan) en dan ruikt het naar benzine in neem aan dat je die lucht wel kent.

condens uit de uitlaat. kan best wat zijn als die al een tijdje stil staat. condens verzamelt zich op het laagste punt van de uitlaat en dat komt op de standaard niet altijd overeen met het afwater gaatje. en dan gaat het soms om een half koffiekopje wat er uit komt als je hem weer start.

olie van een keerring of leiding die is lek gegaan. als het niet net vervangen is is die vloeistof meestal donkerder als de andere opties. als je daar even een druppel van op je vinger doet en dan even uitwrijft met je andere vinger voel je zo of het olie is vanwege de lage frictie die je dan hebt.

en tenslotte koelvloeistof. heeft meestal een wat zoetige geur maar die kans is erg klein. er zijn maar weinig onderdelen in het koelsysteem die gaan lekken door stilstand of de radiateur moet doorgerot zijn of iets dergelijks maar dan is de kans dat het onder aan de uitlaat komt te vallen wel erg klein.
 
Terug
Bovenaan Onderaan