BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Het was een proefrit op een demo, heb gisteren een nieuwe besteld, levering voorzien begin 2016. De foto is gewoon om aan te tonen welke kleur ik besteld heb, komt idd van een Franse site.
 
Laatst bewerkt:
Wat een k******en zijn het toch bij MP te Z, ben ik na vijf jaar nog steeds heel tevreden met mijn R1200R moeten zij het weer verpesten :(



full.jpg


full.jpg


full.jpg



:} mooiste RWC die ik tot nu toe gezien heb. Gelukkig heb ik geen 12.500 euro rondslingeren , zo kan ik nog een paar jaar langer genieten van de onovertroffen BMW knipperlichtbediening :Y _O-
 
Ja, die cylinder bescherming zou ik in de onderhandelingen inruilen voor een Akra denk ik. Maar de kleuren vindt ik erg geslaagd, alleen de schakelset en de voetsteunen voor de passagier nog even in de kleuren van het frame laten moffelen.
 
...het aanstuur stekkertje los trekken, dan blijft de klep gewoon horizontaal staan...
...kost je nix, en het zelfde effect als die klappenkiller... ;)
 
...ja, klep staat open, en zodra je de motor op contact zet, gaat de klep naar bijna dicht, en ergens vanaf zo'n 4000 tpm komt er weer een beetje beweging in die klep...
 
100kb schreef...:

Ja, die cylinder bescherming zou ik in de onderhandelingen inruilen voor een Akra denk ik. Maar de kleuren vindt ik erg geslaagd, alleen de schakelset en de voetsteunen voor de passagier nog even in de kleuren van het frame laten moffelen.
...gisteren nog even bij Van Harten hun nieuwe R1200R project staan kijken : klik !...
 
Laatst bewerkt:
Ja, die cylinder bescherming zou ik in de onderhandelingen inruilen voor een Akra denk ik. Maar de kleuren vindt ik erg geslaagd, alleen de schakelset en de voetsteunen voor de passagier nog even in de kleuren van het frame laten moffelen.

Ik vind jouw kleurvoorstel helemaal mooi, maar ik krijg spontaan jeuk aan mijn ogen van de kleur van die vorkpoten. Laat die dan ook gelijk doen, in de zelfde kleur (van het frame dus).
 
Vandaag nog even wat klein onderhoud uitgevoerd.
Remblokken achter vervangen.
Met de GS911 even alle boordcomputers uitgelezen en geen enkele foutcode. :+
Tevens nog even het rem ontlucht programma gedraaid.
Dan gaat je ABS pompmotor draaien en wordt het eventueel aanwezige lucht uit het ABS-systeem gepompt.

Daarna natuurlijk even een testritje gemaakt.
Super mooi weer vandaag zodat ik tevens mijn nieuwe helm mét zonnevizier en pinlock kon uittesten.
Test geslaagd en even lekker gelucht! :+

Motor is weer klaar voor komend jaar. Ik blijf nog wel even met deze doorrijden.
Nu op 57k en in 2016 wordt die al 9 jaar oud!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog even wat klein onderhoud uitgevoerd.
Remblokken achter vervangen.
Met de GS911 even alle boordcomputers uitgelezen en geen enkele foutcode. :+
Tevens nog even het rem ontlucht programma gedraaid.
Dan gaat je ABS pompmotor draaien en wordt het eventueel aanwezige lucht uit het ABS-systeem gepompt.

Daarna natuurlijk even een testritje gemaakt.
Super mooi weer vandaag zodat ik tevens mijn nieuwe helm mét zonnevizier en pinlock kon uittesten.
Test geslaagd en even lekker gelucht! :+

Motor is weer klaar voor komend jaar. Ik blijf nog wel even met deze doorrijden.
Nu op 57k en in 2016 wordt die al 9 jaar oud!

@Damted:

Een paar vraagjes als het mag:
Heb je de blokken voor ook al eens vervangen?
Achter is de eerste keer?
Welk merk/type blokken heb je gemonteerd?
Met de GS911 ook even gasklepsynchronisatie uitgevoerd?

Mijn GS911 moet nog aangeschaft worden.... :( Wil je overigens een GS911 hebben die ook geschikt is voor de LC types, dan moet je aanzienlijk dieper in de buidel tasten..

Die van mij staat op overigens op 44K en verwacht dat blokkenvervanging er ook aan zit te komen.

Groet,

Roelof.
 
@Damted:

Een paar vraagjes als het mag:
Heb je de blokken voor ook al eens vervangen?
Achter is de eerste keer?
Welk merk/type blokken heb je gemonteerd?
Ik denk de 3e keer achter, voor kunnen ze nog wel 40k mee.
Ik rijd veel file, dus achterrem komt er ook wel eens bij.
Tegenwoordig steeds de TRW MCB707SH (Lucas)
setje kost ongeveer 35 Euro.
Origineel BMW is vele malen duurder!
Met de GS911 ook even gasklepsynchronisatie uitgevoerd?
Ja ook al een paar keer gedaan. Het wijst zichzelf.
Als balansmeter gebruik ik CarbTune II, stond maar 1 kwikmilimeter verkeerd, dus maar laten staan :+
Mijn GS911 moet nog aangeschaft worden.... :( Wil je overigens een GS911 hebben die ook geschikt is voor de LC types, dan moet je aanzienlijk dieper in de buidel tasten..

Die van mij staat op overigens op 44K en verwacht dat blokkenvervanging er ook aan zit te komen.

Groet,

Roelof.
Misschien eerst de oude USB versie aanschaffen en later weer verkopen.
 
@Far:

Roelof,
nog een tip:

http://link.marktplaats.nl/m1003882185

Ik weet niet of dit een originele is, of een China kloon, want normaal zit de software er niet bij en moet je die downloaden.
Hij vraagt 200,- Euro.
Als het een Enthousiast version is kun je max 10 VIN codes er mee "servicen", dus ook vragen hoeveel er nu in staan!
 
Roelof,

graag gedaan. :+
Ik weet dat je al een tijdje "twijfelt" over zo'n GS-911.
Best een leuk stukje gereedschap.
Ik heb er mijn ABS reparatie mee kunnen ondersteunen.
Geld voor goed gereedschap heb ik dus snel en dik terug verdiend.

gr. Ted
 
Laatst bewerkt:
Zelfs oma moest ik hier wegjagen :+

Iedereen ingedut hier?

Mijn R heeft in januari ook gedwongen een weekje in de garage moeten blijven.
Pekel en vorst dan gaan we maar met de auto naar het werk.

Mijn R gaat in mei zijn 9de verjaardag vieren.
Nog steeds goede vriendjes en geen zin in wat anders.

Het enige grote probleem was de ABS unit:
Misschien de goden verzoeken, maar mijn ABS unit blijft al goed functioneren na het vervangen van de pompmotor door een motortje vanuit een BMW auto ABS unit.
Begin 2013 begonnen de ABS problemen bij ongeveer 30k op de teller.
Na een klein jaar en 37k op de teller ging het weer mis.
Daarna dus de motor repareren en uiteindelijk vervangen:
damted in "BMW R1200R deel 4 Let's go naked again"
en hier verder:
damted in "BMW R1200R deel 4 Let's go naked again"

Inmiddels staat de teller bijna op 60k en zijn we 2 jaar verder zonder storingen.
Ik heb nog steeds een extra reserve motortje liggen, dus mocht het mis gaan, of heeft iemand anders hier problemen met zijn ABS lampje, laat maar weten.

Op ebay zijn nog genoeg andere ABS units te koop met hetzelfde motortje erop.
 
Bij mij staat de brommer ondertussen sinds Kerstmis in het tuinhuis. Na een onderhoud in december (heb er een bt-luidspreker van bmw bij gekregen, flens etc is ook mee vervangen) heb ik een druppellader van Norauto aangesloten.
Ben benieuwd naar mijn abs na de winter (?): twee jaar geleden faalde hij na de winter, maar is de unit gereviseerd onder garantie. Minder dan een jaar later faalde hij echter weer, maar had ik nog garantie op de herstelling. Dat was wel twee keer na de winterstop, dus ben in blijde verwachting.
Een derde herstelling op eigen kosten zie ik niet zitten, maar ik kan wel een abs unit uit een k1600 op de kop tikken. Kan ik deze overbouwen? Ik merk uit je oudere post, damted, dat ik in elk geval sommige stukken kan recycleren? Ben benieuwd.
 
Dat klopt.
Als bij het uitlezen bepaalde foutcodes naar boven komen is het 100% zeker een probleem met de pompmotor en die is wel te vervangen.

(BMW denkt daar anders over en rekent al snel de prijs van een nieuwe ABS unit)

Als het geen garantie meer is, wordt dat een reparatie die niet in verhouding staat tot de restwaarde van je motorfiets.

Dat was ook de reden dat ik zelf aan de slag ben gegaan. :+

Ik kan daar dus van betekenis zijn, zeg maar.
 
Het tourscherm van mijn R1200R LC vervangen voor een Puigscherm en het bevalt uitstekend. Het geluid rondom mijn helm is bij 120-140km op de snelweg een stuk minder.




En ziet er ook nog goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan