Het grote Honda X-11 topic deel 2

X-11 houdt niet zo veel van dit weertype :N Begint zomaar wat moeite te krijgen met starten en wilook nog wel eens doodvallen bij stationnairloop. Zou ik haar een stel nieuwe bougiekabels doen? of moet ik dan meteen de bobines vervangen? Herkent iemand dit probleem en hoe valt dit op te lossen?
 
X-11 houdt niet zo veel van dit weertype :N Begint zomaar wat moeite te krijgen met starten en wilook nog wel eens doodvallen bij stationnairloop. Zou ik haar een stel nieuwe bougiekabels doen? of moet ik dan meteen de bobines vervangen? Herkent iemand dit probleem en hoe valt dit op te lossen?

Hohoho stop,

Je gaat nu als een snel trein ff remmen, motor staat buiten garage als de fiets de fiets slecht loopt?
Wanneer heeft de fiets de laatste beurt gehad? ( nieuwe olie bougies luchtfilter doet ak wonderen).
En je zou eens paar keer 98 kunnen tanken.

Vanochtend mijn fiets moeten verplaatsen starten lopen.

We gaan van jou horen. :)
 
Motor staat idd buiten in de (werk)fietsenstalling. Als ze thuis in de garage staat nix geen last, bij mijn werk vandaan slecht aanslaan, als ze draait loopt ze mooi rond, maar stukje verderop voor het stoplicht regelmatig dooie motor. Als ik een kilometer of vijf gereden heb geen enkel probleem meer :N Loopt ietsje minder kilometers op een liter als van de zomer, maar nog steeds 1:14.

Vannacht was ik om 1:15 klaar met werken, kan ik moeilijk mijn vrouw uit d'r nest bellen om me te komen halen (eet graag gare aardappels)
Motor in April bij dealer gekocht, heeft daar grote beurt gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik had er geen idee van; zal zometeen even kijken. Is dat een choke knop of is het een stationair stelschroef?
Bij droog weer heb ik nix geen last, daarom zoek ik het eigenlijk in een lekstroom. omdat het probleem na een paar kilometer verdwijnt denk ik aan bougiekabels.
Ik kan me voorstellen dat anderen hetzelfde probleem gehad hebben en ben dan ook nieuwsgierig wat een oplossing kan zijn.
 
Ze staat nu lekker droog in de garage. Start ze sowieso direct :Y ik heb de eerste 14 dagen verlof, dus het duurt nog even voor ik het kan uitproberen , maar achteraf gezien voelt het idd als te arm mengsel. In mijn koekblikken heb ik al jaren geen choke meer, dus ik was heilig overtuigd dat je bij een injectiemotor geen choke hebt.
Zo zie je maar weer
 
Ik heb geen last van een onregelmatig lopende motor bij een koude start. Motor staat als ik thuis ben wel altijd in de garage aan de druppellader.
Heb hem dit weekend weer goed gebruikt overigens! Net terug uit Zeeland van een weekend familie bezoekjes. Het was af en toe wel frisjes, maar heb dit weekend toch weer ruim 600 km van de X genoten!

Mischien heb ik een verklaring voor die choke achtige knop!? Het motorblok van de X11 is afgeleid van de Blackbird, die de eerste jaren van zijn leven nog uitgerust was met carburateurs.
Wellicht dat dit een soort tussenstap oid is? Voor zover ik weet regelt de computer van veel injectie modellen een iets hoger toerental bij een koude start. Dat gebeurt bij de X niet.

Wellicht leest SBB mee, en kan hij dit verklaren?
 
De motor liep niet echt onregelmatig, maar kwam niet lekker op toeren. Na bijna veertig jaar autorijden had ik dit kunnen vermoeden, maar ik dacht echt dat je bij injectie systemen geen choke had.
 
Mijn 2002 heeft ook die choke knop gebruik hem altijd als hij echt koud is.
Wel leuk dat sommigen van jullie dit niet wisten.
 
Ik heb geen last van een onregelmatig lopende motor bij een koude start. Motor staat als ik thuis ben wel altijd in de garage aan de druppellader.
Heb hem dit weekend weer goed gebruikt overigens! Net terug uit Zeeland van een weekend familie bezoekjes. Het was af en toe wel frisjes, maar heb dit weekend toch weer ruim 600 km van de X genoten!

Mischien heb ik een verklaring voor die choke achtige knop!? Het motorblok van de X11 is afgeleid van de Blackbird, die de eerste jaren van zijn leven nog uitgerust was met carburateurs.
Wellicht dat dit een soort tussenstap oid is? Voor zover ik weet regelt de computer van veel injectie modellen een iets hoger toerental bij een koude start. Dat gebeurt bij de X niet.

Wellicht leest SBB mee, en kan hij dit verklaren?
In de basis is het motorblok zelfs exact gelijk met de Blackbird van 1999, alleen heeft de X-11 een andere tuning door o.a. andere nokkenassen en 5 versnellingen i.p.v. 6 bij de BB.
De 1999 Blackbird heeft inderdaad geen choke, maar een volautomatische wax-idle unit en een zwarte schroef links op het blok om het stationair toerental bij warme motor te regelen. Waarom dit bij de X-11 anders is weet ik niet.
 
In de basis is het motorblok zelfs exact gelijk met de Blackbird van 1999, alleen heeft de X-11 een andere tuning door o.a. andere nokkenassen en 5 versnellingen i.p.v. 6 bij de BB.
De 1999 Blackbird heeft inderdaad geen choke, maar een volautomatische wax-idle unit en een zwarte schroef links op het blok om het stationair toerental bij warme motor te regelen. Waarom dit bij de X-11 anders is weet ik niet.

Bedoel je niet KOUDE motor!?
Dat is iig waar ik die knop heel af en toe voor gebruik, om het toerental bij een koude motor iets mee te verhogen zodat de motor wat makkelijker rond draait.
 
Nee, het stationair toerental regel je bij een warme motor. Hiermee regel je o.a. de motorrem.

Als je de choke kan afstellen, dan doe je dat bij een koude motor.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag x11 rijders,
Ik was vandaag op de motorbeurs opzoek naar een betaalbare motor die toch minimaal 1000cc heeft, toen zag ik de X11 staan!, ben er gelijk op gaan zitten en dat voelde al goed nu nog een testritje gaan maken, maar ik vroeg me toch af of deze motor betrouwbaar en of er veel voorkomende defecten zijn,

Graag hoor ik van jullie!

Met vriendelijke groeten,
 
Ik was even de dikke van Dale aan het raadplegen wat veel voorkomende defecten betekent.
Geintje natuurlijk.

Ik heb nog nooit echt een defect gehad.
Ik heb wel wat over spanning regelaar gehoord maar dat kan ik niet bevestigen.
Voor veerring is iets minder dat is mijn mening, en relatief makkelijk op te lossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan