CBR600 voorwiel F2 in F1 past dat?

Bastianoes

Rookie
26 jul 2015
10
0
Eindhoven
Voor een verbouwings projectje van een PC23 uit '90 naar een streetfighter vroeg ik mezelf het volgende af.. Het achterwiel wordt (incl. achterbrug) vervangen voor een F2(pc25) variant, voor een bredere band. Vervolgens is dan ook de wens om een F2(pc25) velg aan de voorzijde te plaatsen, maar past dit? :)

De asdiameter is beide 20mm...
 
Een velg alleen is inderdaad niet handig, een bandje erbij is wel zo fijn rijden.
Het gebruiken van een F2 vork is ook nog een twijfel ivm de binnepoot diameter die groter is dan de F1. Mooi domino-effect om dan ook de kroonplaten aan te moeten passen/vervangen :P
 
Laatst bewerkt:
Een velg alleen is inderdaad niet handig, een bandje erbij is wel zo fijn rijden.
Het gebruiken van een F2 vork is ook nog een twijfel ivm de binnepoot diameter die groter is dan de F1. Mooi domino-effect om dan ook de kroonplaten aan te moeten passen/vervangen :P

Volgens mij past een volledige F2 voorpartij met weinig of geen aanpassingen in een F1. Kon wel eens een stuk eenvoudiger zijn dan het wiel wisselen.

Hoewel ik er persoonlijk het nut niet helemaal van in zie, de F2 is gewoon de betere motor en als ik zie waar die tegenwoordig voor weg gaan zou ik persoonlijk de F1 gewoon inruilen op een F2 i.p.v. die F1 proberen te upgraden.
 
Laatst bewerkt:
Een velg alleen is inderdaad niet handig, een bandje erbij is wel zo fijn rijden.
Het gebruiken van een F2 vork is ook nog een twijfel ivm de binnepoot diameter die groter is dan de F1. Mooi domino-effect om dan ook de kroonplaten aan te moeten passen/vervangen :P
En een naaf en spaken zou ook wel fijn zijn.
 
Zucht.. je kunt blijven mieren maar als ik me verstaanbaar wil maken voor klanten zal ik de benaming wiel velg en naaf zo blijven gebruiken. Iedereen weet wat er bedoelt wordt dus definitie of niet
 
Hehe, jullie zijn ook allemaal veel te slim :}

Ik bedoelde in ieder geval; vanaf wiellagers, naaf, spaken (6 stuks), velg t/m band of iets wat erop lijkt ;)


@Testa-Rossa
Hoewel ik er persoonlijk het nut niet helemaal van in zie, de F2 is gewoon de betere motor en als ik zie waar die tegenwoordig voor weg gaan zou ik persoonlijk de F1 gewoon inruilen op een F2 i.p.v. die F1 proberen te upgraden.
Destijds deze motor per toeval verkregen, inmiddels verkeert hij nietmeer in de meest ideale staat om als "motor" te verkopen :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan