1988 VFR400r vast in 5e/6e

PART 66

MF veteraan
14 aug 2007
2.833
238
Amsterdam
Na het wisselen van mijn dynamo ben ik een proefrit gaan maken. Dit ging in eerste instantie erg voorspoedig;geen lekken, bijgeluiden, e.d. Na een stuk snelweg wilde de motor echter niet uit de zesde versnelling. In eerste instantie kon ik nog net tanden poetsen met de vijfde, maar uiteindelijk hield ook dat op en zat de pook hopeloos vast. Koppeling opfikken en terug over de snelweg dus. Bij "mijn" afrit kon ik echter opeens wel weer schakelen, en na uitvoerige testen bij mij in de buurt is het probleem niet meer voorgekomen. Ik wil natuurlijk wel graag weten wat er nou aan de hand is /was.

Waar ben ik schuldig aan :
1. De Krukas heb ik geblokkeerd via de versnellingsbak i.c.m. Achterrem. I.p.v. Fancy Honda tool.
2. De koppeling werkt met een stift dwars door het blok(net als bij hydraulische systemen). Deze is er deels (5cm) uitgekomen tijdens de werkzaamheden.

Ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan verschaffen in dit probleem.
 
Vuil in het schakelmechanisme (uitwendig)? Afstelling pook verkeerd? Als deze op het blok onder een verkeerde hoek staat kun je problemen krijgen met de krachtoverbrenging van pook naar dat korte hendeltje op het blok. Schakelstang (uitwendig) raakt iets of is krom?
 
Laatst bewerkt:
Het vorige bericht is blijven hangen.... Raar.
Ik zal afwachten of het probleem opnieuw optreed, dan weet nu in ieder geval in in welke hoek ik moet zoeken. Ik ben ook net klaar met een ander probleem, dus ik moet nog even langs het sleutelblunders topic.. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan