Ben ik illegaal bezig..

@Slow: Jij had het toch over een nutteloos topic?
De voorgaande 10 posts nog gelezen?
:+

Begin alsjeblieft niet weer he... B|

Hacks: Geef het nog een dag. Het zijn overgens 2 pakjes.

Knuk: Thanks, >the eggs are in the basket pappa bravo charly<
 
om toch maar weer te beginnen (sorry slow), denk ik toch dat de mensen die zeker weten dat het niet mag niet 100% gelijk hebben.. De regels waar het onder andere over gaat zijn:

1) hoek met verticale vlak (dat is dus wel goed)
2) zichtbaar van 20 achter het voertuig (idem)
3) "achterzijde" van het voertuig (onbekend), maar ->
4) op de achterzijde van het voertuig, op de door de fabrikant bepaalde plaats!

er zijn motoren waarbij het dus wel mag (hoewel die van mij daar vast niet onder behoort)..
dit plaatje werd erbij gepost:

kentekenmotor01.jpg


deze was dus wel legaal vertelde de eigenaar (?) maar ook een politieagent mij

(en nee, aan deze post mogen geen rechten worden verbonden :) )
 
om toch maar weer te beginnen (sorry slow), denk ik toch dat de mensen die zeker weten dat het niet mag niet 100% gelijk hebben.. De regels waar het onder andere over gaat zijn:

1) hoek met verticale vlak (dat is dus wel goed)
2) zichtbaar van 20 achter het voertuig (idem)
3) "achterzijde" van het voertuig (onbekend), maar ->
4) op de achterzijde van het voertuig, op de door de fabrikant bepaalde plaats!

er zijn motoren waarbij het dus wel mag (hoewel die van mij daar vast niet onder behoort)..
dit plaatje werd erbij gepost:

(Afbeelding)

deze was dus wel legaal vertelde de eigenaar (?) maar ook een politieagent mij

(en nee, aan deze post mogen geen rechten worden verbonden :) )

Die regeltjes die je leest op de politie info website gaan over nieuwere motoren. Motoren van een bepaalde leeftijd mogen weer meer dan nieuwere types.

Het volgende is gequote van de rataplan website:


Motor voor 31 oktober 1993 in gebruik genomen:

Bevestiging aan de achterzijde. Hier gaat het meestal om.
(interpretatie:Dus aan de achterzijde, binnen de buitenste vlakken van het stuur.)

niet lager als 20 cm en niet hoger als 150 cm.

naar voren gekanteld niet meer als 30 graden en naar beneden niet meer als 5 graden. Dus niet beiden zodat je hem rond buigt, plaat moet origineel en vlak zijn!!

Op 20 meter afstand achter het voertuig door een waarnemer goed zichtbaar ( geheel) en leesbaar.

Geen beschadigingen, vuil of toestanden aangebracht waardoor de plaat slechter leesbaar is.
-----------------------------------
Motoren na 1 november 1995 dienen te voldoen aan de richtlijnen in de genoemde EEG norm. Dat komt in het kort neer op de bovenstaande regels en extra daarbij de zichtbaarheidshoek naar links en rechts van 30 graden. Dit is puur gedaan voor de flitskasten om de opsporing mogelijk te maken. Aan deze norm dienen alle motoren van fabriekswege te voldoen als ze worden ingevoerd. De plaats is dan in de norm vastgelegd en de plaat mag niet verplaatst worden. Die norm is er dus voor de vervaardiger van de motor en de eigenaar dient de plaat "op de daartoe bestemde plaats" bevestigd te hebben. En die plaats is door de fabrikant gemaakt. Dus nieuwere motoren mag je niks aan veranderen.

Ik zie geregeld platen die zijn gebogen met het wiel of het spatbord mee. Dat is nou eens echt verboden, plaat moet vlak zijn.

Dat was het zo'n beetje, meer is er niet over. De diender die het aandurft te schrijven met als reden dat de plaat aan de uiterste achterzijde moet zitten gaat volgens mij voor de rechtbank onderuit. De achterzijde is nooit het uiterste achterste punt, zie mijn opmerking over mijn Magna. Ik denk als je de plaat tussen het achterste punt en de achteras plaatst, en je voldoet aan de gegeven afmetingen, je verlichting oke is enz, dat je het dan netjes voor elkaar heb.

Resume: Zolang de wetgever niet met een duidelijke uitspraak komt wat nu wordt verstaan onder de "achterzijde" van de motor kan de agent op straat dat niet voor zich zelf invullen.
 
- Honda verzint een motorfiets (laten we hem schaduw noemen)
- Honda pakt handboek voorschriften en regeltjes voor verkrijgen typegoedkeuring.
- Honda leest dit boek goed door want wil wel graag die goedkeuring hebben.
- Honda leest wat over plaatsing nummerplaat en boort vervolgens wat gaatjes op de plek waar zoals zij het handboek interpreteren die plaat zou moeten komen te zitten op hun nieuwste creatie.
- Honda biedt motorfiets aan(rdw?) om typegoedkeuring te verkrijgen zodat kentekens voor alle voertuigen van dit type zonder 'per exemplaar' keuring kunnen worden afgegeven.
- Eigenaar koopt zijn fiets met kentekenplaat gemonteerd op de (let u even op)"daarvoor bedoelde plaats" (art7.1).
- Eigenaar verplaatst zijn kenteken omdat hij dat moooooier vind.

Mag dat?

A. Duh
B. Ja ik wel
C. weet niet/geen mening

Hint: het is niet antwoord D
 
- Honda verzint een motorfiets (laten we hem schaduw noemen)
- Honda pakt handboek voorschriften en regeltjes voor verkrijgen typegoedkeuring.
- Honda leest dit boek goed door want wil wel graag die goedkeuring hebben.
- Honda leest wat over plaatsing nummerplaat en boort vervolgens wat gaatjes op de plek waar zoals zij het handboek interpreteren die plaat zou moeten komen te zitten op hun nieuwste creatie.
- Honda biedt motorfiets aan(rdw?) om typegoedkeuring te verkrijgen zodat kentekens voor alle voertuigen van dit type zonder 'per exemplaar' keuring kunnen worden afgegeven.
- Eigenaar koopt zijn fiets met kentekenplaat gemonteerd op de (let u even op)"daarvoor bedoelde plaats" (art7.1).
- Eigenaar verplaatst zijn kenteken omdat hij dat moooooier vind.

Mag dat?

A. Duh
B. Ja ik wel
C. weet niet/geen mening

Hint: het is niet antwoord D

Bedankt voor je bijdrage... lekker constructief |(
 
Is goed Knukkel; ik ben nog steeds aan het dubben of ik dat nu wel of niet wil.
Zojuist wederom even het standaardstaartje eraf gehaald en alles wat onder de kentekenplaat uit stak even botweg afgezaagd; is toch maar plastic. Dit ziet er al heel wat minder brommerachtig uit.
 
Gewoon doen!!!!!
Heb ik ook gedaan (sinds een paar dagen)
Het enige probleem is als je hem een stukje moet douwen dan lig je rechter kuit en enkel open (Virago's he)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan