Startmotor stuk?

ThomK

MF'er
19 jul 2015
164
11
Apeldoorn
Vorige week wilde ik een lekker stukje rijden. Helemaal aangekleed maar op het moment supreme kreeg ik m niet gestart. Raar tikkend geluid na een druk op de startknop. In eerste instantie accu aan de druppellader gedaan en was inderdaad wat zwakjes.

Wel het idee dat de accu niet helemaal meer 100% zou zijn dus een nieuwe accu besteld. Netjes met druppellader aangehouden maar probleem blijft nog steeds. Ook nog even de 40A zekering nagekeken maar die was nog goed.

Zie bijgaand filmpje voor t probleem. Is een Ducati Monster 800. Heb nog garantie vanuit de dealer, maar hoop t wellicht zelf op te kunnen lossen.

 
Vorige week wilde ik een lekker stukje rijden. Helemaal aangekleed maar op het moment supreme kreeg ik m niet gestart. Raar tikkend geluid na een druk op de startknop. In eerste instantie accu aan de druppellader gedaan en was inderdaad wat zwakjes.

Wel het idee dat de accu niet helemaal meer 100% zou zijn dus een nieuwe accu besteld. Netjes met druppellader aangehouden maar probleem blijft nog steeds. Ook nog even de 40A zekering nagekeken maar die was nog goed.

Zie bijgaand filmpje voor t probleem. Is een Ducati Monster 800. Heb nog garantie vanuit de dealer, maar hoop t wellicht zelf op te kunnen lossen.

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v369/Tommie85/th_0C6E0776-9925-4268-B0E6-491348ADBBC6_zpsrnb3ioaz.jpg"]afbeelding~][/URL]
Zou dan gewoon naar de dealer gaan als je zelf gaat klooien en het gaat niet goed.
Dan is de kans groot dat je garantie vervalt omdat je zelf hebt zitten klooien :X
 
Ik heb praktisch het zelfde probleem gehad met een Kawasaki Z1100. Alleen overkwam het mij toen ik bepakt en gezakt in zuid Frankrijk stond. Verdacht ook eerst de accu. Maar na aanschaf van een nieuwe accu nog steeds het zelfde probleem. De rest van de vakantie telkens de motor zodanig neergezet dat ik hem bultje af kon aanduwen en starten, want hij liep verder als een tierelier. Terug van vakantie de startmotor uitgebouwd en gereviseerd. Jij hebt nog garantie. Ga terug en laat hen het probleem oplossen. Als je zelf bijdehand gaat doen en en komen problemen van, heb jij het gedaan en garantie kun je op je buik schrijven.
 
Je kan eventueel de aansluitingen nog controleren en kijk vooral naar de massakabel.
(ook aan het blok) en als je een multimeter hebt kan je nog kijken of je ergens overgangs weerstand hebt. Wordt dit te technisch voor je ? Ga dan niet verder kijken, naar de dealer!
 
Eventjes geleden maar het probleem is inmiddels wel opgelost. Bleek een storing in een/het massaknooppunt te zijn (nu had ik nog nooit van het bestaan hiervan gehoord). Startmotor was dus nog goed. Ergens wel gehoop dat t dat was aangezien ik niet het gevoel heb dat een dergelijke storing niet kan terugkomen. Staat nu nog bij de dealer voor nieuwe koppelingsplaten en riemen maar hoop dat ie weer snel terug komt.
 
Ok.... nou mooi dat het opgelost is dan maar :)

Een en ander is natuurlijk afhankelijk van wat je hebt afgesproken bij de verkoop van de motorfiets.
Maar je koopt 2 maanden terug een motor bij een dealer, dus een ducati dealer anders zou je ook gewoon motorzaak kunnen zeggen, die na het verhelpen van een startprobleem gelijk je riemen en koppeling moet vervangen.
Dat zijn toch 2 slijtage onderdelen die je zou verwachten dat de officiele dealer in orde maakt voordat de motor te koop komt te staan.

Maar nogmaals hangt dit van de afspraken af aangezien je tegenwoordig ook zonder garantie kan kopen of met 3 en 6 maanden kan 'bijverzekeren'.
 
Laatst bewerkt:
ik wet niet hoe lang je de motor al had voor hij problemen kreeg maar simpelweg stellen dat electronica niet onder de garantie valt vind ik wel heel onaardig om het zo maar te zeggen.
wat je met alleen dragende delen bedoelt is me ook niet helemaal duidelijk. wil je daarmee zeggen dat de garantie alleen op het frame geld? dat kan ik me al helemaal niet voorstellen...
 
ik wet niet hoe lang je de motor al had voor hij problemen kreeg maar simpelweg stellen dat electronica niet onder de garantie valt vind ik wel heel onaardig om het zo maar te zeggen.
wat je met alleen dragende delen bedoelt is me ook niet helemaal duidelijk. wil je daarmee zeggen dat de garantie alleen op het frame geld? dat kan ik me al helemaal niet voorstellen...

Zo stond t letterlijk op de factuur (Barbier motorsport). Volgens mij wordt ermee bedoeld dat alles wst in het frame valt (dus geen banden/remmen etc). Ik weet ook niet wat het bedrag wordt, wil dat ook wel even afwachten.
 
Is een massaknooppunt bij deze motor ook niet gewoon iets dat losgehaald moet worden, gereinigd, opnieuw vastgezet en ev ingespoten?

Of eigenlijk mijn vraag: wat hebben ze precies gedaan aan het massaknooppunt, wat was er loos?

Geen idee, dat is ook iets wat ik zelf wil vragen als ik m ophaal. Als t dat namelijk is, dan lijkt t me iets wat ik wellicht zelf ook kan oplossen.
 
Net hetzelfde probleem gehad op mijn KTM duke 125 :( na talloze batterijen en kogellagers in de starter te hebben laten vervangen is hij terug binnen in een motorzaak die er nog niet aan gewerkt heeft, omdat ik het simpelweg beu was om steeds te betalen en toch nog steeds hetzelfde probleem had.

Gaf ook een foutmelding op het display, en ik kon hem jammer genoeg niet al lopende starten...

Morgen heb ik hem hopelijk terug en dan zal ik jullie vertellen wat er precies mis was! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan