CB750 K watte

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Volgens de papieren moet het een machine uit 1975 zijn.
Maar volgens de comparison gegevens uit de WPHB zou het een K2 moeten zijn.
(We hebben maar 1 zekering.)
Mijn vraag is wel carbs zijn er gemaakt voor de CB 750, en hoe herken ik ze.
Ik zit namelijk al met 1 probleem ( als er niet meerdere komen)
de as waar de link-arm heeft een speciaal busje, is/was dat een vilten met kogel lager vet smeersysteem?

Foto's volgen
 
Hij is niet in de war maar gemaakt voor koekblik ontstekingen en die draaien de helft van de snelheid van de krukas.
Ontsteking van motorfietsen zit rechtstreeks op de krukas. En de bobine krijgt 2x stroom per omwenteling. 2 nokjes he

Maar snap niet helemaal goed wrm je zo moeilijk doet?
Gewoon de contactpuntjes op de voorgeschreven opening instellen en dan ff met de scoop de ontsteking op tijd zetten.

Bij die kontakthoek maakt + of - 5 graden geen zak uit namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Hij is niet in de war maar gemaakt voor koekblik ontstekingen en die draaien de helft van de snelheid van de krukas.
Ontsteking van motorfietsen zit rechtstreeks op de krukas. En de bobine krijgt 2x stroom per omwenteling. 2 nokjes he

Maar snap niet helemaal goed wrm je zo moeilijk doet?
Gewoon de contactpuntjes op de voorgeschreven opening instellen en dan ff met de scoop de ontsteking op tijd zetten.

Bij die kontakthoek maakt + of - 5 graden geen zak uit namelijk.
Een keer per omwenteling.
 
Ik begrijp niet goed wat je nu met de ontsteking aan het doen bent, en waarom.

Zijdelings noem je 'na eerdere problemen met de puntjesontsteking', maar we hebben geen idee wat er eerder speelde, en wat er nu speelt.

De laatste vragen voordat ontsteking om de hoek kwam kijken, ging over carbs en spruitstukken.
 
Problemen met puntjes ontsteking bleek de bekabeling die af en toe niet en dan weer wel doorgaf.
Dat is nu verholpen.

Na het opbouwen met nieuwe intake boots bleek dat de klemmen erom bij dichtdraaien 47,5mm inwending waren. De boots uitwendig dus ook waardoor lekkage (remmenreiniger test = = zooi als dat verdampt en die gassen in je ogen krijgt...) en de machine niet af te stellen was.

Nu ik de machine synchroon heb krijg ik het stationair toerental niet gehaald.( blijft 1200 RPM)
Als ik het goed begrijp heeft Honda hier een foutje gemaakt met de lengte van het schroefdraad vd schuiven: te veel schroefdraad uitsteken > geen stationair toerental. Dus morgen alle 4 schroeven 3 slagen lossen en opnieuw synchroon afstellen.

Daarna het laatste : exact afstellen de dwell en ontsteking tijdstip.
full


Zo ver geen vragen meer.
Dank voor de medewerking
 
Terug
Bovenaan Onderaan