Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Zo de boel zit er op. Mooi donker geluid en heb beide DB killers er in zitten. Was klusje van 1,5 uur inclusief met TuneEcu de IFT aanpassen.

24943279775_014d931968_z_d.jpg


Uiteindelijk 229 gram van het montage materiaal niet gebruikt. 5,5 kilo in totaal dus voor de uitlaatset.
 
Wat van dubbele de Killers heb jij?
Ik heb bij mijn GPR dempers een dubbele set eind de killers.

Of zit bij jouw er een db killer tussen de link pipe en dempers?
 
Per kant een DB killer zoals we die meestal zien in het uiteinde van dempers en inderdaad nog een demper tussen de link pipe en de dempers. Dus per demper twee DB killers.
 
Per kant een DB killer zoals we die meestal zien in het uiteinde van dempers en inderdaad nog een demper tussen de link pipe en de dempers. Dus per demper twee DB killers.

Zo was het eerst bij die van mij ook uitgelegd maar GPR heeft toch 2 type DB killers erbij gedaan voor in de achter zijde.
De 1 is aan beide zijdes open en 1 is aan de zijde die je demper in gaat geknepen met een ring in de killer gelast.

Heerlijk want rijdt zoveel mogelijk met open dempers maar kan dus in soort van 2 stappen terug qua geluid
 
Ik heb een led voltmeter ingebouwd waardoor ik altijd de voltage van mijn accu zie.
Deze geeft naar mijn mening een veel te lage spanning weer.

Bij een rustig toerental rond de 2000 geeft hij tussen de 12.8 en de 13.1 weer.
Bij een toerental tussen 4000 en 6000 geeft hij tussen de 12.2 en 12.5 weer.
Stationair rond de 13 volt.

Ben er dinsdag en woensdag mee naar mijn werk geweest en vanochtend kreeg ik hem niet aan. na 4 keer proberen was de accu leeg. Ik vermoet dat mijn spanningsregelaar aan vervanging toe is.

Wat denken jullie?

Gr,

Igor
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een led voltmeter ingebouwd waardoor ik altijd de voltage van mijn accu zie.
Deze geeft naar mijn mening een veel te lage spanning weer.

Bij een rustig toerental rond de 2000 geeft hij tussen de 12.8 en de 13.1 weer.
Bij een toerental tussen 4000 en 6000 geeft hij tussen de 12.2 en 12.5 weer.
Stationair rond de 13 volt.

Ben er dinsdag en woensdag mee naar mijn werk geweest en vanochtend kreeg ik hem niet aan. na 4 keer proberen was de accu leeg. Accu is nog geen jaar oud. Ik vermoed dat mijn spanningsregelaar aan vervanging toe is.

Wat denken jullie?

Gr,

Igor
 
Check de drie gele kabels die van spanningsregelaar naar dynamo lopen en controleer de stekkers die daar zitten. Als het nog de bruine platte zijn: vervangen of verwijderen en soldeerverbinding maken.

Met beetje geluk zit er te veel weerstand ergens in die kabels en is het makkelijk op te lossen voordat het je spanningsregelaar sloopt.

Het kan ook zijn dat je alles nog standaard hebt en dan is je spanningsregelaar twijfelachtig, je startrelais en de bruine stekkers. Gelukkig zullen ze het niet allemaal tegelijkertijd zijn ;) Wel aan te raden deze allemaal te updaten met fatsoenlijk spul.
 
Check de drie gele kabels die van spanningsregelaar naar dynamo lopen en controleer de stekkers die daar zitten. Als het nog de bruine platte zijn: vervangen of verwijderen en soldeerverbinding maken.

Met beetje geluk zit er te veel weerstand ergens in die kabels en is het makkelijk op te lossen voordat het je spanningsregelaar sloopt.

Het kan ook zijn dat je alles nog standaard hebt en dan is je spanningsregelaar twijfelachtig, je startrelais en de bruine stekkers. Gelukkig zullen ze het niet allemaal tegelijkertijd zijn ;) Wel aan te raden deze allemaal te updaten met fatsoenlijk spul.

Ik heb inderdaad nog de originele bruine stekkers en ik vermoed dat de regelaar nog nooit vervangen is. Ik zal morgen de stekkers verwijderen en deze solderen :)
 
Ik heb een led voltmeter ingebouwd waardoor ik altijd de voltage van mijn accu zie.
Deze geeft naar mijn mening een veel te lage spanning weer.

Haal je de spanning direct van je accu?

Als je nl verderop in je kabelboom meet (bv bij je koplampen) meet je lagere waardes door de verbruikers die er op zitten.
Indien rechtstreeks van de accu, heb je de antwoorden al gekregen

Gr
Arjan
 
Ben er dinsdag en woensdag mee naar mijn werk geweest en vanochtend kreeg ik hem niet aan. na 4 keer proberen was de accu leeg. Ik vermoet dat mijn spanningsregelaar aan vervanging toe is.

Wat denken jullie?

Dat je op een Capo rijdt!
Wat ik ook doe, en wat ik ook probeer.... ik blijf ook regelmatig startproblemen houden. In de winter meer als in de zomer. Veel km op een dag maken scheelt dan wel eens, maar echt niet altijd. Alles ondertussen al meermaals binnenstebuiten gekeerd... en heel veel ellende opgelost en verbeterd en verandert en .... nog steeds.
Mijn accu waardes zijn goed, zelfs met mijn mistlicht aan op elk toerental.
Maar ik kan er donder op zeggen, als ik de laatste 10km met mistlicht op rijdt, start hij de volgende dag niet. Rara politiepet.... :?

Het enige wat wel wil helpen is mijn motor in de 6e versnelling stampen en hem een meter achteruit sleuren. Dan is alle compressie er een keer uit geweest en lijkt het alsof hij makkelijker rond gaat en ik weer sneller :] :]
 
Totaal geen ellende met de dikke dame hoor, en al zwaar over "Me",uhhh Haar service interval heen...
Korte of lange ritjes, maar even afkloppen...
Succes, uhhh Sterkte...
Groet, AJ
 
Dat je op een Capo rijdt!
Wat ik ook doe, en wat ik ook probeer.... ik blijf ook regelmatig startproblemen houden. In de winter meer als in de zomer. Veel km op een dag maken scheelt dan wel eens, maar echt niet altijd. Alles ondertussen al meermaals binnenstebuiten gekeerd... en heel veel ellende opgelost en verbeterd en verandert en .... nog steeds.
Mijn accu waardes zijn goed, zelfs met mijn mistlicht aan op elk toerental.
Maar ik kan er donder op zeggen, als ik de laatste 10km met mistlicht op rijdt, start hij de volgende dag niet. Rara politiepet.... :?

Het enige wat wel wil helpen is mijn motor in de 6e versnelling stampen en hem een meter achteruit sleuren. Dan is alle compressie er een keer uit geweest en lijkt het alsof hij makkelijker rond gaat en ik weer sneller :] :]

Echt alles geprobeerd?

- Startrelais vervangen met 150 watt model
- Accu écht in orde? Geen kapotte cell waardoor je wel de juiste waardes meet, maar niet het volle startvermogen hebt. (vanwege je mistlicht en winter verhaal verwacht ik dat dit het geval is)
- Accupolen schoongemaakt en voorzien van zuurvrije vaseline?
- Massapunten op het motorblok schoongemaakt?
- Pluskabel naar de startmotor controleren plus punten schoon gemaakt?

En vergeet niet dat een accu kapot kan gaan in 1 dag. Ook een slechte spanningsregelaar kan snel om zeep helpen.

Wat ook nog zou kunnen helpen is engine flush gebruiken voordat je olie en olie filter vervangt. Dat haalt alle oude troep weg en zorgt dat de nieuwe olie beter pakt en beter werkt. Bij sommige motoren betekend dat beter starten.
 
Haal je de spanning direct van je accu?

Als je nl verderop in je kabelboom meet (bv bij je koplampen) meet je lagere waardes door de verbruikers die er op zitten.
Indien rechtstreeks van de accu, heb je de antwoorden al gekregen

Gr
Arjan

Ja, de spanning van de ledvolt meter, led dagrijverlichting , handvatverwarming, usb aansluiting komen direct van de accu.

Heb de accu de hele nacht op een oplader gehad en gisteren en vandaag gelijk starten en komt hij niet onder de 12,8 Volt met handvatverwarming verlichting en dagrijverlichting aan.
Blijft nu eigenlijk constant op 13,2 hangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan