Kawasaki ZX6R F-model problemen

Bernardkawa

Die hard MF'er
30 jul 2010
319
0
Hoorn
Beste lezers,

Mijn Kawasaki ZX6R F-model uit 1996 liep slecht. Bij het zoeken kom ik veel topics tegen, met tal van suggesties. Wat mij frustreerde is dat degene die om advies vraagt, maar zelden de uiteindelijke oplossing vermeld. Niet alleen interessant voor de personen die moeite hebben geïnvesteerd in het verhelpen, maar zeker ook voor mensen die zoeken naar informatie voor hun eigen probleem.

Vandaar dat ik even mijn ervaring, chronologisch, deel zodat mensen die zoeken naar iets soortgelijks dit kunnen vinden.

Het begon met een ZX6R die redelijk liep, af en toe kwam het stationair niet goed terug. Tot de benzinekraan begon te lekken. Met een revisie setje van Ebay, de benzinekraan gerepareerd. Vervolgens begon de motor na de reparatie heftig te bokken en te stoten. Cilinder 1 bleef koud. Daarop 4 nieuwe bougies gemonteerd. Alle 4 de bougies vonkten. De motor liep even redelijk, maar begon al snel weer met heftig haperen en bokken. Stationair nog steeds een probleem. Toen sportluchtfilter gereinigd, benzinefilter vervangen en carbs gesynchroniseerd en gereinigd. Carbs waren redelijk smerig.

De motor liep weer als vanouds, totdat deze na een km of 10 weer heftig op 3 poten begon te lopen. Daarop ook alle benzineslangen vervangen en brandstofpomp gereinigd. Geen effect. Toen 2 bobines gekocht via Marktplaats om te kijken of het daar aan lag. Bobine cilinder 1+4 vervangen en getest. Nu bleef cilinder 4 koud i.p.v. 1 -O- Andere bobine van MP gemonteerd voor cilinder 1+4. Daarna motor weer perfect.

Opsomming voor mijn geval:
-Haperen, uitvallen en hoog stationair -> Synchr. en reinigen carbs + benzine- luchtfilter vv
-Lopen op 3 cilinders -> Bobine vervangen
-Benzinekraan lek -> Kraan reviseren m.b.v. nieuwe rubbers en ringen

Ik hoop dat iemand die nu zoekt op dit onderwerp er iets aan heeft. Daarnaast hoop ik dat mensen vaker oplossingen posten dan dat ze denken mooi het werkt, wegwezen :W

Groet
 
Je hebt al veel gedaan en vervangen.
Heb je de carburateurs als eens ultrasoon laten reinigen.
Dan kun je dingen gaan uitsluiten en zeker weten dat deze goed zijn.
Ik heb overigens nog een caburateurset liggen van een Kawasaki zx9r uit 1997.
Deze mag je wel voor een kleine prijs overnemen. Deze is al ultrasoon gereinigd en dan weet je helemaal zeker dat dat goed is.

Ik weet overigens niet zeker of dat deze passen!!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt al veel gedaan en vervangen.
Heb je de carburateurs als eens ultrasoon laten reinigen.
Dan kun je dingen gaan uitsluiten en zeker weten dat deze goed zijn.
Ik heb overigens nog een caburateurset liggen van een Kawasaki zx9r uit 1997.
Deze mag je wel voor een kleine prijs overnemen. Deze is al ultrasoon gereinigd en dan weet je helemaal zeker dat dat goed is.

Ik weet overigens niet zeker of dat deze passen!!

Lees je überhaupt wel wat de TS post? Hij deelt informatie zijn probleem heeft ie opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan