Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.969
10.497
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
:^ ik krijg er nooit een reactie op, snap dat ook niet.
alles wat ik kan leren en wat dingen handiger maakt vind ik prima, ook al moet ik dan wel zeggen dat ik iets niet snap... again :P
 
Het valt mij ook reuze mee. Alleen de multitool valt tegen. Maar de steeksleuteltjes, schroevendraaiers en imbusjes zijn prima. Als ik voor onderweg gereedschap nodig heb is de eerste gang naar de Action.


Nou was ik van de week effe bij de Action en had eens even de ringsteeksleuteltjes in m'n handen gehad en ik moet eerlijk toegeven, dat spul is echt niet slecht. Ik bedoel, het proberen waard.
Het kan natuurlijk voor dat geld niet veel zijn, een steekring 10mm kost iets van €0,75 of zo _O-
 
Iemand aanrader voor goeie boortjes? Ik moet een aantal bouten voorzien van gaatjes voor borgdraad. Maar met mijn t.i.n. gecoate mannesman boortjes kom er er niet doorheen.
Gaat dat lukken met cobalt boortjes? En zo ja is er nog kwaliteitsverschil tussen een set van HBM of een ander willekeurige set?

Hierop inhakend: er bestaan ook speciale "malletjes" tbv bovenstaand werk.
Iemand enig idee of dit ook in NL verkrijgbaar is?
 
Vandaag deze opgehaald. Een Rahsol/Gedore 20-200 Nm momentsleutel. Er zit alleen een 19mm opzetstuk bij. Het liefst zou ik er een ratelkop bijhebben, maar die prijzen :o

Waarschijnlijk word het dan een gewoon opzetstuk waar je haaks een 1/2'' aansluiting op hebt.

25090385385_fe3f67d2da_c.jpg
 
Vandaag deze opgehaald. Een Rahsol/Gedore 20-200 Nm momentsleutel. Er zit alleen een 19mm opzetstuk bij. Het liefst zou ik er een ratelkop bijhebben, maar die prijzen :o

Waarschijnlijk word het dan een gewoon opzetstuk waar je haaks een 1/2'' aansluiting op hebt.

[afbeelding]

Die lijkt best veel op eentje die ik ooit eens bij de gamma heb gekocht , wel met ratel
 
Die bedoel ik inderdaad, hier een linkje: Slagmoersleutel 1/2" Rodac RC2890


Denk dat het zeker een leuke sleutel is, *O* besteld!
http://www.tooltopper.nl/slagmoersleutel/12/5-p-51376.html


Ben er nog steeds niet over uit welke schaarbrugje ik wil. zoveel verschillende aanbieders.

zal mooi zijn voor onder 2k een degelijke hobby brug te vinden. ik wil GEEN kollommen in mijn garage omdat de ruimte al beperkt is (8x4x2.6m).

Mijn vriendin denkt dat we dit jaar niet op vakantie kunnen gaan met al die aankopen/wensen van mij _O-
 
Denk dat het zeker een leuke sleutel is, *O* besteld!
http://www.tooltopper.nl/slagmoersleutel/12/5-p-51376.html


Ben er nog steeds niet over uit welke schaarbrugje ik wil. zoveel verschillende aanbieders.

zal mooi zijn voor onder 2k een degelijke hobby brug te vinden. ik wil GEEN kollommen in mijn garage omdat de ruimte al beperkt is (8x4x2.6m).

Is het de vakantie of is ze bang, dat ze niet langer kleding mag kopen :+

Mijn vriendin denkt dat we dit jaar niet op vakantie kunnen gaan met al die aankopen/wensen van mij _O-
 
gezien de post van de prototype nederlander ;) hier eerder zal dat model wat ' competitiever' (af) geprijsd zijn aangezien die eerst over de 300 euro was.
Als die over een maand niet meer leverbaar is word het weer business ASS :P usual waarbij die van 900 Nm het topmodel is of er een nieuwer sterker topmodel komt die ook weer gewoon duurder is.
Of het is die 300 gram he ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan