Ervaringen Motor Arena Deurne

Vooral in deze tijden zijn motorzaken daar makkelijk in.
Als je langskomt met cash in handen en je laat zien dat je serieus bent, dan heb je voorrang op 90% van alle bellers die het er nog even over willen hebben thuis.
 
Ze wisten toen ik belde dat er al iemand anders serieus belangstelling had die zou komen proefrijden. Dat hadden ze wel ff mogen melden. Vind ik niets vreemds aan. Dat heeft met fatsoen te maken. Iemand onwetend slinks achter de hand houden mocht de eerste koper afhaken blijf ik kwalijk vinden. Van vasthouden zoals gesuggereerd kon achteraf gebleken geen sprake zijn. Dan was de huidige koper de lul geweest. Ik ga bij iemand kopen waar je wel 24 uur bedenktijd kunt krijgen. Die zijn er hier nog genoeg. No worries.
 
kerel, hoe oud ben je nu echt?
ik weet niet waar je dan wel niet mag wonen want je gaat volledig schuil achter je nickname (niets mis mee)
maar noordelijker dan ik word hem niet zo gauw... en jouw manier kom ik hier niet tegen hoor.
als ik een dealer hier opbel op maandag en ik vraag hem of hij een motor kan vsthouden tot vrijdag kan dat idd. maar dan moet ik wel interesse hebben. en concrete intresse... niet van he ik ga je mischien wel terugbellen als iedereen het er thuis mee eens is en wie weet kan ik dan ook nog eens langskomen om te komen proefrijden. maar wie weet

ja, dan zou ik ook verkopen ja.

ok die andere geïnteresseerde had bekend gemaakt kunnen worden maar dat is aan de eigenaar. en kennelijk ben je hier de enige met zo'n ervaring dus het zegt vrij weinig vind je ook niet?
 
kerel, hoe oud ben je nu echt?
ik weet niet waar je dan wel niet mag wonen want je gaat volledig schuil achter je nickname (niets mis mee)
maar noordelijker dan ik word hem niet zo gauw... en jouw manier kom ik hier niet tegen hoor.
als ik een dealer hier opbel op maandag en ik vraag hem of hij een motor kan vsthouden tot vrijdag kan dat idd. maar dan moet ik wel interesse hebben. en concrete intresse... niet van he ik ga je mischien wel terugbellen als iedereen het er thuis mee eens is en wie weet kan ik dan ook nog eens langskomen om te komen proefrijden. maar wie weet

ja, dan zou ik ook verkopen ja.

ok die andere geïnteresseerde had bekend gemaakt kunnen worden maar dat is aan de eigenaar. en kennelijk ben je hier de enige met zo'n ervaring dus het zegt vrij weinig vind je ook niet?

Volgens je profiel woon je in Wezep, dat ligt nog onder Zwolle. Dat valt onder midden-Nederland en dan zeg je zoiets? :+

Maar klopt wel, als jij laat blijken dat je echt interesse hebt dan houden ze hem echt wel voor je vast als je iets zegt van 'ik moet het nog bespreken' wordt het natuurlijk een ander verhaal :)

Edit: Oh, volgens je Motorshopper advertentie in Vrouwenparochie. Wat is het nou :P
 
Laatst bewerkt:
Ut Froubuorren, helaas voor jouw ligt dat zuidelijker. En als je mijn eerdere posts goed had gelezen kon je weten dat het gesprek van aanvankelijk informatief naar uiterst serieus ging, waarbij afgesproken is dat ik de volgende dag zou bellen of een en ander door zou gaan. Deze meneer van Motorarena wekte verwachtingen (door een zeer acceptebel aanbod te doen, naar achteraf bleek een dode mus te zijn). die ze niet kon waarmaken. Een ieder mag daar van vinden wat hij wil, ook ik.
 
Een maat van mij wil gaan kijken naar een motor die in deurne staat.
Heeft er iemand nog bijzondere verhalen over motor arena?
 
Ik weet dat het een oud topic is meer wens toch een reactie toe te voegen. Afgelopen dinsdag vroeg ik telefonisch (ik woon op 270 km afstand) vrijblijvend info bij genoemd bedrijf over een motorfiets. Het gesprek had in eerst instantie een puur informatief karakter. Toen het bedrijf daarna een goed voorstel deed heb ik gemeld dat ik het thuis in de groep zou gooien en er de volgende dag op zou terugkomen. 's Avonds na de maaltijd waren mijn eega en ik het erover eens dat het aanbod van dien aard was om er een vervolg aan te geven. Toen ik drie uren later op de site van MotorArena keek om mijn eega de foto's te tonen bleek de motorfiets ineens verkocht. Kennelijk ben je met dit bedrijf niet in onderhandeling en zijn afspraken niets waard. In het telefoongesprek bleek niets van een andere belangstellende. Ik weet dat genoemde fiets al langer op de site stond. Dergelijke bedrijven gaan kennelijk voor geldelijk gewin en lapt serieus klantencontact/afspraken aan hun laars. Not my cup of tea. :N
|( |( |(
 
Zou jij een motor vasthouden als daar een klant voor de deur staat, puur en alleen omdat je over diezelfde motor eerder die dag een telefoongesprek hebt gehad?

Als je hebt gezegd "ik wil die motor hebben, ik kom morgen langs voor een bezichtiging" oid dan snap ik je reactie. Ik ken geen een motorhandelaar die een motor vasthoudt omdat er morgen misschien wel iemand zich gaat melden voor die motor.
Als we idd alles moeten laten staan omdat MISSCHIEN iemand iets gaat kopen komen we nooit meer ergens af :z
 
Volgende keer bij een andere zaak keihard afspreken dat je wil dat ie wat jij zou willen aanschaffen ff 1 dag vasthoudt.

Tja, ik zou als motorboer zo'n afspraak niet maken. Als er 5 minuten later een koper voor m'n deur staat met de centjes bij zich, dan moet ik hem vertellen dat ik liever gok op de "misschien" koper? Dacht het niet. :N :N
Daar hebben we ooit het systeem "handgeld" voor uitgevonden......
 
Jieribieri

Ik kom zelf uit deurne en woon nu dorpje verder op maar nooit geen nare verhalen eigenlijk over gehoort. Is een mooie zaak , heb zelf alx rond gekeken daar maar ja niets gekocht (nog aan het lessen).
 
Een maat van mij wil gaan kijken naar een motor die in deurne staat.
Heeft er iemand nog bijzondere verhalen over motor arena?

Vorig jaar een BMW GS daar gekocht. Was een import motor uit Duitsland. Het ding zag er erg netjes uit en alle boekjes e.d zaten erbij. Er kon nog een koffersetje voor een zacht prijsje bij.

En ondanks dat het geen officiële BMW dealer is hebben ze ons al meer service verleend dan een echte BMW dealer bij ons in de buurt.
 
Mooi.
Ik kon al weinig gezeur vinden verder op internet over deze zaak. Alleen dit topic van ruim 2 jaar terug.

laterz
 
heb er ook ooit eens een motor gekocht, kreeg voor de mijne wel weinig terug maar was ook al verteld
hij ging hem ook doorstoten naar een handelaar
de motor (een enduro) verbruikte erg veel olie, ben er mee teruggegaan en ze hebben het toen ook netjes opgelost
het is volgens mij een nette en eerlijke motorzaak
 
Alweer een tijd geleden dat op dit onderwerp gereageerd is,maar ik wil bij deze toch nog even melden dat ik zeer tevreden was over de procedure voor de koop van een motor bij Motor Arena. Ruud Meuffels is heel duidelijk in de informatievoorziening en de afspraken die gemaakt worden en werkt mijns inziens op een prettige en professionele manier. Dit gegeven en de uitstraling van de moderne, nette zaak gaf mij voldoende vertrouwen om er een motor te kopen.
 
Mindere ervaring met Motor Arena Deurne. Met mijn GS daar geweest. Hebben verkeerde diagnose gesteld. Accu vervangen maar het bleek de dynamo te zijn bij 2e inspectie. Accu (175,- euro) werd niet terug genomen. 2e inspectie kostte 180,- euro. Heb bij de Arena 350 euro betaald en besloten bij de BMW dealer, waar de motor in onderhoud was, te laten repareren. Ik ga nooit meer ergens anders heen dan de merk dealer!
 
:^ teksten als "ik gooi het in de groep"en "ik kom er op terug" zijn vaak genoeg synoniemen voor "je hoort helemaal niks meer van mij".

Ook een beetje de fout van Stikel. DUIDELIJKE afspraak maken.

Idd vrijblijvend zeggen: Ik gooi 't in de groep. Dat is een erg vaag statement.
Als je interesse serieus is gewekt wees dan duidelijk. Zeg dat je interesse hebt en dat je het nog even met je vrouw wil bespreken. Meldt dan ook dat je vóór morgenochtend 10.00h zult bellen of je met de motor verder wilt. Ook bellen als je er toch vanaf ziet!

Deze werkwijze gebruik ik ook met Marktplaats. Ook altijd van die figuren die zeggen te komen, maar die je nooit ziet. Als ik iets verkoop zeg ik altijd tot DAT tijdstip, daarna voor de eerstvolgende. Soms is er een 2e gegadigde die ik dan meld dat een kwartier na genoemd tijdstip de deal gemaakt kan worden.
Maar ook bij aankoop op MP hetzelfde. Ben ik onderweg naar de verkoper en lijkt 't later te worden dan afgesproken tijdstip dan effe een belletje dat ik er toch aan kom.
 
Laatst bewerkt:
Je bent teleurgesteld, dat snapt iedereen, je had meer zekerheid kunnen inbouwen (reserveren etc).

Maar schuif dat nou niet af op iemand anders, "Man up".
 
Een beetje?

Gewoon SPAM. ;)


Grappig, ik had kennelijk nog gelijk ook. ;)


Laatste bezoek:woensdag 17 februari 2016 20:51 (1 jaar, 8 maanden, 21 dagen, 3 uren en 32 minuten geleden)
Laatste actie:list_message/27682677
Aantal berichten geplaatst:1
Gemiddeld aantal berichten per dag:0,00
Tijd besteed op dit forum:3 minuten
Geregistreerd op:woensdag 17 februari 2016 19:29 (1 jaar, 8 maanden, 21 dagen en 4 uren geleden)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan