Rem handel gaat langzaam terug

DeepSpace

MF veteraan
4 apr 2002
4.934
344
Rotterdam
Hey, heb weer wat raars. De laatste 2 dagen gaat mijn voor rem hendel van de BMW R1150GSA heel langzaam weer terug. Hij remt verder nog prima, maar tis wel raar. Tijd voor een rempomp revisie?
 
Ik kan me nog herinneren wat je allemaal voor op de stoep aan de xt gesleuteld hebt (of verwar ik je met iemand) dus ik neem aan dat je de meest voor de hand liggende dingen al nagekeken hebt dus zal het idd het welbekende retourkanaaltje zijn of idd de rempomp/hoofdremcilinder op zijn retour.
De remleidingen van die dingen willen ook nog wel eens oplossen tot het punt dat de rubberen balletjes in je remvloeistof zitten... kijk daar ook nog even naar, indien nog niet gedaan.
dan blijft je rem dus gewoon hangen.
 
Remvloeistof even verversen. Vaak naar een aantal keer pompen met verse vloeistof word hij vanzelf soepeler. Scharnier puntjes even schoonmaken en opnieuw inVETTEN kan nooit kwaad natuurlijk.
 
Ze slaapt voornamelijk binnen, maar wel in een onverwarmde schuur. Ik zal zondag na de motorbeurs ff kijken. Heb het 2002 model. Dus niet met die rare motor gestuurde abs. Suffe is dat ik als ik de rem inknijp niet het gevoel heb dat ie zwaar gaat. Olie is vorige zomer ververst, dus dat zal het niet zijn. Ach, heb ik weet wat te doen :+
 
en hoe oud zijn de remleidingen die er op zitten. als dat nog de originele zijn zou ik ook vervangen. ook als blijkt dat het scharnierpunt wat stroever gaat.
kennis van mij had daar een keer een stukje in wat al wel los zat maar nog niet helemaal los was en dat werkte als een soort none return valve. hij kon dus prima remmen maar daarna lieten de remmen niet meer los. Even de druk van de klauw halen met de ontluchtingsnippel en dan kon hij weer 1 keer remmen. bij hem sloot het stukje precies af als het bij jouw bijna afsluit gaat de remdruk dus maar heel langzaam omlaag (remhendel terug).
 
Terug
Bovenaan Onderaan