Koppeling Ducati 848 bj 2008 lichter maken

bkoppejan

MF'er
16 apr 2010
132
0
Klaaswaal
Goedemorgen allemaal,

Even weer een technische vraag met betrekking tot de koppelingscilinder van mijn Ducati 848. Ik ben even aan het kijken om deze cilinder te vervangen voor een ander exemplaar, dit om de handeling koppeling te verlichten, merk namelijk dat ik wat last krijg van mijn pols bij het veelvuldig gebruik maken van de koppeling.

Wat kan ik het beste doen/ gebruiken en welk merk is prijstechnisch interessant? en is dit makkelijk zelf te doen?

bedankt alast.
 
Nou al ongeveer 10 jaar ongeveer, alleen altijd op een honda cbr 600RR gereden en sinds laatste half jaar op een Ducati 848. Met de CBR eigenlijk nergens last van gehad en nu met de Ducati wel. Ik rijd alleen zodra het weer en mijn werk het zeg maar toelaat, dus ongeveer 2 keer in de week op een avond.
 
Lichtere veren is de slechtste oplossing die er is .
Denk hierbij aan al die mensen die er zwaar voor worden betaald om de koppeling zo makkelijk mogen lijk te maken ( ook voor dunne vingersprietjes ).
lAls dat goed was voor het mechaniek hadden ze dat ( misschien ook wel gedaan ).
Hoe weet jij nou of die veren niet zwaarder uitgevoerd zijn dan nodig?
Ik vind dat je met een raar argument komt.
waarom zou een andere maat cilinder wel helpen?
hebben ze daar niet genoeg voor betaald gekregen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een Ducati , en best veel geëxperimenteerd met de koppeling
Dus andere korf, drukplaten , veertjes, slaves, pompen
Dus ja ik vind dat ik best wel wat weet over een Ducati koppeling
Nu heb ik een perfect werkende droge koppeling , dat wil zeggen geen gerammel , soepel , licht te bedienen
 
Ik heb zelf een Ducati , en best veel geëxperimenteerd met de koppeling
Dus andere korf, drukplaten , veertjes, slaves, pompen
Dus ja ik vind dat ik best wel wat weet over een Ducati koppeling
Nu heb ik een perfect werkende droge koppeling , dat wil zeggen geen gerammel , soepel , licht te bedienen
Daar twijfel ik geen moment aan.
Had je last van een slippende koppeling met lichtere veren?
 
Ding slipt best snel ja , als je de dikte van het pakket niet goed hebt heb je al een probleem
Heb ook een shovelhead en daar heb ik wel wat veertjes minder om hem lichter te laten bedienen
Is wel van belang dat je dat zo doet dat de drukplaat niet schuin gaat
Dus twee veertjes dan eentje niet dan twee veertjes dan weer eentje weg laten

p298947597-4.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan