Brandstof tekort op hoog toerental

Atmoz

Die hard MF'er
13 dec 2015
266
126
Hey hoi.

Sinds kort heb ik een CBF600N.. Nou rijd deze als een zonnetje.. Maaar _O-

Als ik accelereer dan heeft de motor op een gegeven moment een brandstof tekort. Op dat moment zit in de in de 5e versnelling en rond de 12000 toeren. 1,2,3,4 houd de toevoer het bij, als ik dus langer op een hoog toerental ben dan is het ineens een pruttelende brommer, 100m later is alles weer goed.
Bougie's, olie, filters, etc alles is zon 5000 km oud en de motor heeft nu iets over de 30K gelopen.

Zou het brandstof filter verstopt zitten? Of hebben jullie een ander idee..
De motor heeft gewoon met een set van 4 cv carbs, geen injectie.
De motor rijdt tot nu toe echt super, wanneer ook.. Als ik langere tijd volgas ga dan is ie het er gewoon niet mee eens :]

Thanks.
 
Laatst bewerkt:
Hey hoi.

Sinds kort heb ik een CBF600N.. Nou rijd deze als een zonnetje.. Maaar _O-

Als ik accelereer dan heeft de motor op een gegeven moment een brandstof tekort. Op dat moment zit in de in de 5e versnelling en rond de 12000 toeren. 1,2,3,4 houd de toevoer het bij, als ik dus langer op een hoog toerental ben dan is het ineens een pruttelende brommer, 100m later is alles weer goed.
Bougie's, olie, filters, etc alles is zon 5000 km oud en de motor heeft nu iets over de 30K gelopen.

Zou het brandstof filter verstopt zitten? Of hebben jullie een ander idee..
De motor heeft gewoon met een set van 4 cv carbs, geen injectie.
De motor rijdt tot nu toe echt super, wanneer ook.. Als ik langere tijd volgas ga dan is ie het er gewoon niet mee eens :]

Thanks.

Toerenbegrenzer?
Power (crank) 57 kW (76 hp) @ 10,500 rpm
 
Nouja 11500 ofzo dan, begrenzer is volgens mij rond 12800 ofzo. Ik had nog over en klapte in ieder geval zeker niet in de begrenzer.. Dan zou hij direct daaronder meteen weer moeten oppakken..

Die 10500 is gewoon zn punt van max vermogen, hij dan nog wel verder. Heb het 2x geprobeerd en 2x prutteld die als een koffiepot.

Denk dat ik gewoon even de ontluchting en het tankfilter nakijk.. Een brandstofpomp heeft ie niet, gewoon een vacuüm bediende kraan.
 
Laatst bewerkt:
Hoe snel stroomt de peut als je de kraan vrij laat stromen, evt met je mond vacuüm er op zetten. En heeft ie het op PRI ook?
Ik ga straks even kijken.(brandstof snelheid, tankfilter vervuiling etc.. dan kan ik morgen evt gelijk iets nieuws (filter, pakking oid) bestellen of reinigen :))

Wat is PRI ?
Hoe kan ik zien of het vlotterniveau goed is? Zo'n carb kijk je moeilijk doorheen :P
 
Misschien zoek je al te ver.... Ik heb dit zelf eens gehad met mijn gsx, zoeken en zoeken tot ik er toevallig achter kwam dat er een zwak punt was ontstaan in de brandstofleiding van tank naar gasklephuis. Precies in de bocht welke normaliter moet buigen als je de tank omhoog en omlaag klapt, daar buigde deze niet maar knikte....lage toeren geen probleem, toevoer genoeg. Hoge toeren belabberd, toever te weinig.... Wellicht het controleren waard.
 
Laatst bewerkt:
Constant open onafhankelijk van wel of geen vacuum, maar dat heeft niet ieder kraantje.
Oh dus een als het ware handmatig open zetten? Kan volgens mij niet.
De slang geknikt ga ik zeker ook naar kijken, tank is er recent nog af geweest..
Duik meteen de schuur in nu :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan