Hittewerende oplossing

gRRaafie

MF veteraan
5 okt 2005
25.479
2
Ha mede MF'ers,

Ik zoek een oplossing voor het volgende:

Mijn polyester race kuip komt tegen mijn titanium race uitlaatsysteem aan, zowel mijn goede set als mijn reserve set (verschillende merken). Dit sloopt de lak, helaas. Gewone hittewerende folie in de kuip en isolatie tape om de uitlaat helpt niet, omdat je de contact warmte blijft houden.

Nu is mijn vraag, zijn er isolerende producten waar ik het bestaan niet van weet die dit op lossen? Zagen in de kuip is geen optie.

Thanks voor de hulp alvast!
 
Laatst bewerkt:
Asbest.. wel een maskertje gebruiken als je het op maat zaagt

Kopen is lastig, tenzij je op een fabriek werkt , maar je kan altijd een stukje van
een boeren schuur afbreken als de boer niet thuis is.

( wel doen als het regent trouwens )

:+
 
je moet ruimte creëren, lucht is de best isolator,

ook omdat je rijwind ertussen komt,

dus beste is een plaatje op je uitlaat lassen die je "tegen" je kuip aanduwt,
en zo ruimte maakt,

Thanks voor de voorzet! Ik ga er eens over denken wat ik kan maken dat ervoor zorgt dat er ruimte blijft tussen kuip en uitlaatsysteem en zelf ook die hitte van de uitlaat niet alsnog doorgeeft aan de kuip.

Iemand riep kurk, da's een simpele en goede oplossing denk ik. Hoe bestendig is dat tegen hitte? En dan bedoel ik ivm. eventueel wegsmelten/branden. Ik wil dan iets van kurk maken om bovenstaande uit te voeren denk ik.
 
Asbest.. wel een maskertje gebruiken als je het op maat zaagt

Kopen is lastig, tenzij je op een fabriek werkt , maar je kan altijd een stukje van
een boeren schuur afbreken als de boer niet thuis is.

( wel doen als het regent trouwens )

:+

Hahaha, ik bel hem wel ff op dat er een koe van hem in de sloot ligt te verdrinken. :+
 
Ben je niet bang dat dat plaatje bijna net zo heet wordt als je uitlaat?

Nee, want zelfs als de uitlaat roodgloeiend wordt, blijft die las wel zitten..
Tenzij je een titaan uitlaat hebt, dan moet er ook een titaan iets opgelast worden.
En dan worden alleen die delen heel heet welke direct op de uitlaat zitten..
Als je er een centimeter ruimte tussen kan maken, gebeurt er niets met je kuip..
 
Nee, want zelfs als de uitlaat roodgloeiend wordt, blijft die las wel zitten..
Tenzij je een titaan uitlaat hebt, dan moet er ook een titaan iets opgelast worden.
En dan worden alleen die delen heel heet welke direct op de uitlaat zitten..
Als je er een centimeter ruimte tussen kan maken, gebeurt er niets met je kuip..
Ik vrees niet voor de las, ik ben bang dat dat hete plaatje meer schade aan de kuip toebrengt.
 
Het is een titanium uitlaat, zelf een beugeltje lassen word een probleem helaas.
Nu kom ik voornamelijk producten tegen die weinig tot geen hitte geleiden, die tot +-300 graden aankunnen. Een uitlaatsysteem, zeker voor race gebruik, word echter veel warmer.

Ik wil nu "iets" gebruiken om die buffer te creeeren tussen kuip en uitlaat en dat moet 2 dingen bevatten:
- Het moet weinig hitte geleiden
- Het moet tegen de hitte kunnen die de uitlaat afgeeft
 
Laatst bewerkt:
Het is een titanium uitlaat, zelf een beugeltje lassen word een probleem helaas.
Nu kom ik voornamelijk producten tegen die weinig tot geen hitte geleiden, die tot +-300 graden aankunnen. Een uitlaatsysteem, zeker voor race gebruik, word echter veel warmer.

Ik wil nu "iets" gebruiken om die buffer te creeeren tussen kuip en uitlaat en dat moet 2 dingen bevatten:
- Het moet weinig hitte geleiden
- Het moet tegen de hitte kunnen die de uitlaat afgeeft
Dan maak je een klem.
Motoren met uitlaat aan de zijkant zitten ook altijd vast met rubber ring/dop tussen de beugel.
 
Laatst bewerkt:
Het is een titanium uitlaat, zelf een beugeltje lassen word een probleem helaas.
Nu kom ik voornamelijk producten tegen die weinig tot geen hitte geleiden, die tot +-300 graden aankunnen. Een uitlaatsysteem, zeker voor race gebruik, word echter veel warmer.

Ik wil nu "iets" gebruiken om die buffer te creeeren tussen kuip en uitlaat en dat moet 2 dingen bevatten:
- Het moet weinig hitte geleiden
- Het moet tegen de hitte kunnen die de uitlaat afgeeft

Bij mijn Akra titanium systeem zit een beugeltje gelast en daarop zitten 2 rubberen doppen,is standaard zo en heeft nooit problemen geleverd.Zit behoorlijk strak tegen onderkuip.
 
Steenwol ertussen proppen, ik weet niet of jij iemsnd uit de bouw kent? Er zijn bedrijven die de sparingen door de verdiepingsvloeren en wanden dichtmaken. Zij gebruike harde persing steenwolmatten en die smeren ze in met een soort van brandwerende kit, blijft een beetje buigzaam maar toch compact.
 
Geen heatwrap voor motoren gebruiken, is te dun.
Glasvezelband wat ze in de scheepvaart gebruiken is een stuk dikker en goedkoper. Ik heb het ook op mijn circuitmotor en het werkt perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan