Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.969
10.496
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
morgen compressor ophalen, weet iemand nog een goede luchtsleutel voor werkzaamheden aan auto , oa krukaspoulie etc los te bateren?


linkje van de compressor.
https://www.oprijplatenshop.nl/luchtcompressor-airpress.html?gclid=CPLXloC3_8oCFcSRGwodHZUKlw

Ik weet niet of je hem al betaald heb maar ik zou voor die centen een ander type nemen.
Bij datona is hij met 20% 681.30.
Heb je dus een 2cyl, 100 liter met 10 bar en 350 l aanzuig.
Nadeel hier is dat de motor direct bij de cilinders zit.

Kun je beter deze nemen;
BTS-Tools Airpress HL 425/100 Tijdelijk gratis verzonden - HL-Serie 230 Volt - Airpress H-serie - Compressors - Producten

Ook 2cyl, maar dan snaar aangedreven, ook 100 liter met 10 bar maar met 425 l aanzuig
Prijs; 13,70 meer dan datona (en ook gratis geleverd)

Edit;
Het is dat ze nu bij datona korting hebben maar doorgaans zijn ze met airpress spullen echt te duur.

Edit 2;
Voor 100 euro minder heb je bij bts-tools het zelfde 425/100 type welke licht beschadigd is. Geen idee in hoeverre die beschadiging is. Maar hee; 100 euro korting :W

Edit 3;
Voor 495 heeft ie ook een 375/100. Iets minder specs dan de 425/100 maar wel 25 liter lucht aanzuiging meer dan die 350/100. Ohja en het scheelt 180 euro ;)


:W
 
Laatst bewerkt:
als ik het luchtverbruik vergelijk met deze:

Slagmoersleutel 1/2" Rodac RC2755

denk ik: huh? zoveel verschil? kan Sacco dat eens uitleggen?


RC2755 is een ontwerp van inmiddels 8 jaar oud. De RC2790 is +/- een jaar geleden op de markt gekomen en is een nieuw motor ontwerp. Alhoewel, het is altijd een turbine natuurlijk, maar een high output slagmoer sleutel heeft tegenwoordig van binnen meer weg van een turbo dan van een ouderwets 3-lamellen motortje. Vandaar dat smering bij die moderne machines zo belangrijk is.

Maar, dat gezegd hebbende: Ik zou alle gegevens van alle fabrikanten met een eetlepel zout nemen. Dan doel ik op zowel luchtverbruik als op slagkracht ;)
 
Laatst bewerkt:
marketing toch? haha

Compressor opgehaald, loopt mooi! Het formaat van 100 liter is nog aardig fors, misschien in het voorjaar een mooi kistje maken aan buitenzijde van de garage of misschien tegen plafond in de hoek van de garage...
 
marketing toch? haha

Compressor opgehaald, loopt mooi! Het formaat van 100 liter is nog aardig fors, misschien in het voorjaar een mooi kistje maken aan buitenzijde van de garage of misschien tegen plafond in de hoek van de garage...


Buiten de te hoge prijs is het wel een sexy compressor.

Ik heb dus die 425/100 een tweetal weken gekocht en dat draait goed hoor. Op 4Bar stralen houdt ie zonder problemen bij.
En ja, de mijne moet ook van de vloer en wat stiller. Ze maken helaas nogal wat kabaal.
 
Eindelijk een lekkere slagmoersleutel gekocht (Rodac RC2780) voor slechts € 155,- *O*

En, niet echt gereedschap, maar een nieuwe Hörmann sectionaaldeur met elektrische aandrijving en twee zenders voor slechts € 850,- *O*

Voor de geïnteresseerden, bij de Bauhaus in Groningen hebben ze nog een paar voorraadmodellen van Hörmann in het schap liggen voor dat spotprijsje :)
 
vraagje voor de elektrische techneuten onder ons : onder welke benaming moet ik gaan zoeken op internet voor de juiste tang voor onderstaande stekkertjes ? en klemt zo een tang zowel de draad als de isolatie tegelijk ? ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel : op die klemmetjes staan 2 lipjes die de koperdraad klemmen en een kleine cm verder staan 2 lipjes die de isolatie van de draad klemmen .
http://pic.imgmarket.net/cn009/201405/34711_3.jpg?0f93382e-1b09-4a9b-8ea7-964288070e02
 
Laatst bewerkt:
vraagje voor de elektrische techneuten onder ons : onder welke benaming moet ik gaan zoeken op internet voor de juiste tang voor onderstaande stekkertjes ? en klemt zo een tang zowel de draad als de isolatie tegelijk ? ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel : op die klemmetjes staan 2 lipjes die de koperdraad klemmen en een kleine cm verder staan 2 lipjes die de isolatie van de draad klemmen .
http://pic.imgmarket.net/cn009/201405/34711_3.jpg?0f93382e-1b09-4a9b-8ea7-964288070e02

Krimptang set PROFI, huismerk

Hiermee pak je ongeveer alles
 
vraagje voor de elektrische techneuten onder ons : onder welke benaming moet ik gaan zoeken op internet voor de juiste tang voor onderstaande stekkertjes ? en klemt zo een tang zowel de draad als de isolatie tegelijk ? ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel : op die klemmetjes staan 2 lipjes die de koperdraad klemmen en een kleine cm verder staan 2 lipjes die de isolatie van de draad klemmen .
http://pic.imgmarket.net/cn009/201405/34711_3.jpg?0f93382e-1b09-4a9b-8ea7-964288070e02


Het zijn adereindhulsjes maar een normale adereindhulstang gaat denk ik niet werken.
Het setje van Rambabbel lijkt me idd wel wat beter geschikt hier voor. Hoe het met het vast klemmen op de isolatie zit weet ik niet maar de benaming zal je misschien beter op weg helpen.
 
Laatst bewerkt:
:^

hij pakt het geisoleerde gedeelte tegelijk met de electradraad.
Het is even oefenen, bovenstaande tang ratelt ook, dan kan je de connector er net precies in vast klemmen zonder de lipjes al te klemmen, erg handig als je maar gewoon 2 handen hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan