Allerlei electra vragen!

Muts87

Rookie
23 feb 2016
10
0
Berendrecht
Hoi, ik ben nieuw hier op het forum en ben voor eerst een bobber aan het bouwen van een oude suzuki savage! Ik heb hem al aan de praat gekregen! En verder is het bobber seat al bevestigd en alle andere toestanden om er een bobber van te maken. Maar nu als laatste de electra! Daar ben ik nooit nen held in geweest! Ik ben nu zoveel mogelijk aan het verwijder zoals de pinkers en toeter en stand van grote en kleine lichten. Maar er zitten 2 kabels aan de koppeling! Mijn vraag is waarvoor dienen deze en mogen deze verwijdert worden?
 
Let je wel op dat je niet zomaar alle verlichting eraf kan slopen als je er nog legaal mee de weg op wilt kunnen?

Voor je verdere vraag is extra informatie wel handig: Type, bouwjaar, foto's.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik ben nieuw hier op het forum en ben voor eerst een bobber aan het bouwen van een oude suzuki savage! Ik heb hem al aan de praat gekregen! En verder is het bobber seat al bevestigd en alle andere toestanden om er een bobber van te maken. Maar nu als laatste de electra! Daar ben ik nooit nen held in geweest! Ik ben nu zoveel mogelijk aan het verwijder zoals de pinkers en toeter en stand van grote en kleine lichten. Maar er zitten 2 kabels aan de koppeling! Mijn vraag is waarvoor dienen deze en mogen deze verwijdert worden?
Ja, die mogen er af.
Mooiste is als je alles wel laat zitten, maar dan weggewerkt. Dingen weghalen kan bijna iedereen. En dan heet t n chopper, geen bobber.
 
Pinkers mogen er zoiezo af. En ben nog nooit getest geweest op men groot licht. Verder blijft de gewone verlichting erop natuurlijk. Deze draden dienen dus voor het lampje dat je in neutraal staat? Voor de rest worde alles weggewerkt natuurlijk... killswitch is een kleinere schakelaar aan stuur geworde en startknop is verplaatst onder het zadel... ik zal morgen eens wat pics plaatsen!
 
Pinkers mogen er zoiezo af. En ben nog nooit getest geweest op men groot licht. Verder blijft de gewone verlichting erop natuurlijk. Deze draden dienen dus voor het lampje dat je in neutraal staat? Voor de rest worde alles weggewerkt natuurlijk... killswitch is een kleinere schakelaar aan stuur geworde en startknop is verplaatst onder het zadel... ik zal morgen eens wat pics plaatsen!
Die draadjes zijn onderdeel van het beveiligingssysteem bij starten. Dat voorkomt dat je met ingeschakelde versnelling kunt starten, tenzij koppeling wordt bediend.

Killswitch kun je ook wel weglaten, nog meer chopper :)
 
Die draadjes zijn onderdeel van het beveiligingssysteem bij starten. Dat voorkomt dat je met ingeschakelde versnelling kunt starten, tenzij koppeling wordt bediend.

Killswitch kun je ook wel weglaten, nog meer chopper :)

Afhankelijk van de functie moet je ze doorknippen, of doorverbinden. In mijn ervaring moet je deze beide functies doorverbinden, anders zal hij niet starten.
 
Hoi, ik ben nieuw hier op het forum en ben voor eerst een bobber aan het bouwen van een oude suzuki savage! Ik heb hem al aan de praat gekregen! En verder is het bobber seat al bevestigd en alle andere toestanden om er een bobber van te maken. Maar nu als laatste de electra! Daar ben ik nooit nen held in geweest! Ik ben nu zoveel mogelijk aan het verwijder zoals de pinkers en toeter en stand van grote en kleine lichten. Maar er zitten 2 kabels aan de koppeling! Mijn vraag is waarvoor dienen deze en mogen deze verwijdert worden?
Mooiste is als je alles gemarkeerd wegwerkt zodat je het later weer kan herstellen.
En het is ook best handig om te weten wat je gedaan hebt.

Start schakelaar koppelingshendel
 
Laatst bewerkt:
ik heb al heel wat aangepast zoals een z stuur, nieuwe uitlaat met wrap lint, monoseat, bullet achterlicht, stalen spatlap van aanhangwagen aangepast dus die komt mooi over de breedte van de band. Zeer goedkoop trouwens! Spatlap van aanhanwagen besteld voor 20 € en dan in lengte doorgeslepen en van breedte gemaakt en terug aan elkaar lassen! Zal ik binnenkort ook eens een foto van posten! Maar moet eerst uitzoeken hoe want als ik foto wil posten is deze altijd te groot bestand...
 
Zo staat hij er nu bij.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan