Harley Davidson - episode 16 - American legend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand nog wat wandversiering voor in de garage?

















Ze zijn allemaal gesigneerd, vacuüm verlijmt ingelijst met ontspiegeld glas in donker verchroomde en pianolak lijsten.

75 euro per stuk, inlijsten alleen was al duurder...
 
zijn gewoon grote sportsters. :Y
4 nokkenassen, final drive rechts..

gewoon nummertjes overslaan in de nek en kenteken erop bouten..

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*


zolang ze maar niet gaan zeuren over de cilinderinhoud... -O- -O- -O- -O- -O- -O-

iets zegt mij dat het geen 1200's zijn.. :$



:+
 
Dat gaat niet.
Heeft nl open primair, das gevaarlijk.

Ik had ooit een stroker shovel in een hardtailframe, old style springer, volledig open primary, Avon banden, touw i.p.v. handvatten, geen spiegel, geen km-teller, geen knipperlichten, geen idiot-lights, sidemount kenteken, geen luchtfilter maar kelk en open dragpipes.

Nooit mee aangehouden O-)
 
Ik had ooit een stroker shovel in een hardtailframe, old style springer, volledig open primary, Avon banden, touw i.p.v. handvatten, geen spiegel, geen km-teller, geen knipperlichten, geen idiot-lights, sidemount kenteken, geen luchtfilter maar kelk en open dragpipes.

Nooit mee aangehouden O-)

Maakt het verhaal niet geloofwaardig dat je er veel mee hebt gereden! :+
 
Maakt het verhaal niet geloofwaardig dat je er veel mee hebt gereden! :+

Jawel hoor, reed heerlijk!

Ook alleen kickstart trouwens, is 't nu NOG ongeloofwaardiger? :+

Ik hou van rauwe motoren al moet ik eerlijk bekennen dat ik inmiddels wel eerder gaar ben als ik met dat soort dingen rijd...zucht...
 
Nee gewoon jaloers

Nope, geen belemmering om ook zo'n ding te kopen, het was al een overgang van een KTM 990 Adventure naar een Sportster, en die schijnen nog enigszins sportief te rijden. :) Had eerst nog een Supermoto erbij, de rechtse

GsL8Qgz.jpg


maar kan de 'kick' ook uit de Sporty halen als ik flink op het gas ga. Het is wel geen smijt en gooi werk, maar daar wordt ik toch te oud voor. :+
 
Leuk wagenpark, mooie omgeving...

Dank je, ik woon best wel eenvoudig in een mooie omgeving ;)

Toen ik weer kon motorrijden heb ik het er van genomen,
die tijd is nu weer voorbij (gelukkig). Kan nogal impulsief zijn.
Ben heel blij met mijn Sportster, maar vind dat veel/alle motoren
iets te bieden hebben.
 
Dank je, ik woon best wel eenvoudig in een mooie omgeving ;)

Toen ik weer kon motorrijden heb ik het er van genomen,
die tijd is nu weer voorbij (gelukkig). Kan nogal impulsief zijn.
Ben heel blij met mijn Sportster, maar vind dat veel/alle motoren
iets te bieden hebben.
Ik rij op best veel verschillende motoren.
En er zijn gewoon fantasieloze dingen bij. Maar die zijn dan wel weer lekker voor praktisch rijden, woon-werk bijvoorbeeld.

Er zijn ook hele pittige agressieve motoren bij. Teveel voor mijn smaak, maar de eigenaar vind het geweldig.

Of een VROD, ik vind het echt niks. Toch heb ik klanten zat die het helemaal geweldig vinden.

Ik kom telkens weer terug op Sportster (tm 2003), ben aan nummer vier toe op het moment.
En voor erbij nog ff een VMAX1200 (kun je leuk mensen van laten huilen..... :') )

Tja, elke motor heeft wel wat, toch is één of twee motorfietsen wel het praktisch haalbare, iig voor mij.
 
Vickers_T-F_009-600x400.jpg


121_Derringer_Engine_002-600x400.jpg


The_Derringer_CL_is_born_002-600x400.jpg


196-1-600x400.jpg


This is a shot of one of our BIG Street Engines. This engine is 5" stroke X 5" bore for 196 inches of ground pounding excitement. This engine has only 9 to 1 compression so it is easy to start and makes over 200 foot pounds of torque at 3,000 RPM.
I designed the stage 1 engine to run under a vacuum using our 3-stage oil pump. This is a totally wet engine. The crankshaft bearings, the rockers and valve springs are pressure fed with oil. We use Jesel Valve Train lifters, lifter sleeves and retainers as well as pushrod assemblies. We also use our new T&D roller rockers that have the adjusters built in them.
This particular Stage 1 engine is a square engine, 5" stroke X 5" bore = 196 cubic inches of Nitro burning, ground pounding power. Other bores and strokes are available.
We design as well as manufacture all of our racing engines. Our record setting 121 cubic inch engine specifically built for the Pro Dragster class, uses our patented oil pump, one piece crankshaft and side by side aluminum rods. This engine complete, assembled less Carb, goes for $14,750.00. In stock for immediate delivery
We design as well as manufacture our own engine cases. We locate our oil pump in the rear of the cam case and drive it off the #1 cam. This un-clutters the front of the engine where the oil pump is located in other engines and uses 2 less gears to drive it. This engine sells for $20,000.00 complete with oil pump, less intake (s) and injector (s)
Our Derringer engines have won championships for the past 7 years. This engine sells for $14,750.00 complete including intake manifold and oil pump, less carburetor.

Here it is, our first 150 cubic inch CL engine for the Nitro Funny Bike Class. Serial # 001
 
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

This is a shot of one of our BIG Street Engines. This engine is 5" stroke X 5" bore for 196 inches of ground pounding excitement. This engine has only 9 to 1 compression so it is easy to start and makes over 200 foot pounds of torque at 3,000 RPM.
I designed the stage 1 engine to run under a vacuum using our 3-stage oil pump. This is a totally wet engine. The crankshaft bearings, the rockers and valve springs are pressure fed with oil. We use Jesel Valve Train lifters, lifter sleeves and retainers as well as pushrod assemblies. We also use our new T&D roller rockers that have the adjusters built in them.
This particular Stage 1 engine is a square engine, 5" stroke X 5" bore = 196 cubic inches of Nitro burning, ground pounding power. Other bores and strokes are available.
We design as well as manufacture all of our racing engines. Our record setting 121 cubic inch engine specifically built for the Pro Dragster class, uses our patented oil pump, one piece crankshaft and side by side aluminum rods. This engine complete, assembled less Carb, goes for $14,750.00. In stock for immediate delivery
We design as well as manufacture our own engine cases. We locate our oil pump in the rear of the cam case and drive it off the #1 cam. This un-clutters the front of the engine where the oil pump is located in other engines and uses 2 less gears to drive it. This engine sells for $20,000.00 complete with oil pump, less intake (s) and injector (s)
Our Derringer engines have won championships for the past 7 years. This engine sells for $14,750.00 complete including intake manifold and oil pump, less carburetor.

Here it is, our first 150 cubic inch CL engine for the Nitro Funny Bike Class. Serial # 001

Ziet er erg mooi uit!
 
morgeuh....

het customizen is eindelijk begonnen ....

12806177_976673525760994_7412631405683973810_n.jpg


nieuw spatbordje erop....

12806120_976673585760988_3286460464111106002_n.jpg


nieuwe 3 in 1 knipperlichten, en even afplakken waar we het spatbord gaan afzagen.

12798938_976673509094329_6952281976848855717_n.jpg


het huidige zadel ontdaan van duo word as we speak nu vermaakt bij de zadelmaker.....

12717937_976673489094331_421164576150897851_n.jpg


nieuw stuurtje.....ma die komt pas eind dit jaar erop. staat wel bruut!

12800239_976673429094337_1545473251162168785_n.jpg


achteraanzicht...we hebben toch maar besloten dat we het gat van het achterlicht toch maar dicht gaan lassen....nu afgeplat met ducktape :P

12804817_976673469094333_7560511418807144749_n.jpg



zaterdag weer verder en hopelijk dan het spatbord klaar en dan kan alles naar de spuiter die alles gaat voorzien van een te gekke paint job!

word vervolgt....
 
Laatst bewerkt:
morgeuh....

het customizen is eindelijk begonnen ....

[afbeelding]

nieuw spatbordje erop....

[afbeelding]

nieuwe 3 in 1 knipperlichten, en even afplakken waar we het spatbord gaan afzagen.

[afbeelding]

het huidige zadel ontdaan van duo word as we speak nu vermaakt bij de zadelmaker.....

[afbeelding]

nieuw stuurtje.....ma die komt pas eind dit jaar erop. staat wel bruut!

[afbeelding]

achteraanzicht...we hebben toch maar besloten dat we het gat van het achterlicht toch maar dicht gaan lassen....nu afgeplat met ducktape :P

[afbeelding]


zaterdag weer verder en hopelijk dan het spatbord klaar en dan kan alles naar Ben Oud die alles gaat voorzien van een te gekke paint job!

word vervolgt....
Leuk :)

Ik nog niet wat het andere spatbord nou zo anders maakt, maar dat komt misschien nog.

Let er op dat je tzt, als je tenminste andere risers gaat gebruiken, ook iets moet bedenken op de controle lampjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan