Suzuki Sixteen 125/150

Is de draad die in het frame zit standaard? Ik heb verse metrische m8 bouten maar die gaan er ook niet in. Mogelijkheid is nog een tapje door de draad halen omdat die de afgelopen 8 jaar wellicht wat is gaan verweren?
 
Laatst bewerkt:
Tap erdoor, kon hem nu monteren. Morgen weer met de brommert naar mijn werk, en een manier zoeken om zonder bok het achterwiel te wisselen.
 
Gister eindelijk die man gesproken ... hij heeft een weekje in het ziekenhuis doorgebracht. Een klusje als de standaard wilde die wel doen maar voorlopig niet , misschien rond Maart a April als je zoveel geduld hebt dan hoopte die dat ie weer wat was opgeknapt.
 
We zien wel, ik kan in ieder geval weer tuffen nu, en ik probeer ondertussen een list te vinden voor het wisselen van mijn achterband, dat is het enige dat een beetje lastig is. Bedankt voor het informeren!
 
Laatst bewerkt:
Tap erdoor, kon hem nu monteren. Morgen weer met de brommert naar mijn werk, en een manier zoeken om zonder bok het achterwiel te wisselen.

De ongespoten zwarte onderkuip van mijn burgman is stevig genoeg om hem op te krikken met een wiel op de grond, ik weet niet als je het aandurft met de Sixteen?
 
Iedereen nog de beste wensen voor 2016 . Inmiddels 41000 k.m. gereden met de SIXTEEN , en hij doet het nog altijd prima moet ik zeggen . Olie verbruik is nog niet meetbaar , en de koelvloeistof blijft ook mooi op pijl . Ik heb in het verleden eens de mechanical seal moeten vernieuwen omdat er lekkage was uit het gaatje onder de pomp , dat was een hele klus zoals eerder beschreven door mij . Pas geleden heb ik ook de voorvork olie preventief ververst voor de 2x keer in de tijd dat ik hem heb ( 5 1/2 jaar ) . Met de zelf gemaakte tool voor de vorkplug in te drukken om de borg ring te kunnen verwijderen is dit zo gebeurd (112 cc per pootje). De remblokken voor en achter ook vernieuwd , en deze keer niet de originele maar blokken van LUCAS gemonteerd . Eens kijken hoe die bevallen . Binnenkort ververs ik ook de remvloeistof en controleer ik weer de klepspeling . Wat mij wel opvalt is dat de moeren van uitlaatbocht aan de cilinderkop snel los trillen incl. de draadeindjes in de kop , was ze bijna verloren . Draadeindjes in de kop weer goed aangedraaid , en deze keer gekartelde M8 kraagmoeren gemonteerd in de hoop dat deze niet lostrillen . De balhoofd lagers heb ik moeten afstellen door teveel speling . Af fabriek zitten er kegellagers in , maar ik vrees dat ze die op de fabriek bijna zonder vet gemonteerd hebben omdat ze bang zijn voor vieze vingers . Verder denk ik dat ik de scoot helemaal ga oprijden , gewoon om te kijken ervaren hoelang zo'n blokje loopt . Een totale revisie van zo'n ding is bijna onbetaalbaar omdat de onderdelen peperduur zijn .
 
Vandaag weer olie ververst en dit keer ook de bak olie, GL5 erin geduwd. Had een opzuignaald gevraagd bij de apotheek, nou dat kan je dus wel vergeten he :+

Helaas is het pokkeweer de komende 2 weken, maar misschien kan ik tussen de druppels door.
 
Als iemand nog een mooie Suzuki Sixteen 150 zoekt. Ik gebruik de motorscooter te weinig. Uit 2010 met maar 3200 km uit 2010 Als nieuw.
Het zijn echt super scooters. Snel genoeg, zuinig, en met het grote windscherm gewoon uit de wind rijden met het vizier omhoog. (Zie speurders/marktplaats)
 
Wordt de sixteen eigenlijk niet meer gemaakt? Hij staat niet meer op de suzuki nederland site.
 
Als dat waar is, zal er wel een reden voor zijn. Ze hebben ook nog die zuinige Adress.
Misschien komen ze wel over een jaar ook met een 300 of zo. Zou super zijn.
 
die fabriek in spanje bestaat niet meer dacht ik .

die adress is de aziatische scooter variant waar ze mijn zijn 4 erop rijden in vietnam zo te zien
 
hup oma het voorjaar komt er aan :X weg wezen :W

Zat net het topic eens door te lezen, vorig jaar was ik een stuk actiever dan nu, de six staat als maanden stil, zodra het wat minder koud wordt gaan we aan de slag.
De vario moet er maar weer af, schoonmaken, inspecteren, de riem vervangen denk ik, en de koppeling er maar eens af halen, die is er bij mij nog niet af geweest.
De benzinemeter doet het niet meer, dus ook daar zullen we eens naar kijken wat het probleem is, ik denk de drijver, helaas zit de tank vol dus die moet eerst even een stuk leeg gereden wordenmaar ja de kou he _O-

Zo we zijn er weer :z

Vandaag om stipt 8 uur de originele rollers in de six gezet, ik had voor mezelf besloten om van voren af aan te beginnen.
Eerst heb ik een nieuwe bougie geplaatst, dit omdat de six veel was gestart en meteen weer uit was gezet, dat is niet bevorderlijk voor de bougie, die wou ik dus uitsluiten als boosdoener.

Dan nu de rollers

Met de originele 14 gram rollen en de gianelli uitlaat, dan haal ik op top de 115 km niet slecht voorheen heb ik de 120 wel gehaald maar dat was met de originele uitlaat.

Toen waren de 12,5 gram rollers weer aan de beurt, wauw wat een verschil in optrekken, je voelt je meteen de 16 jarige puber van toen, op zijn opgevoerde brommerd _O-
Je merkt dat de six met optrekken meer toeren maakt, hij loopt met optrekken net wel, net niet in de begrenzer in, maar daar hangt hij wel tegen aan.
De topsnelheid is 105 km tegen de 110 loopt hij zachtjes de begrenzer in,maar hij grijpt niet met een ruk in dus het is niet hinderlijk.

Nu de 13,5 gram rollers, weer met optrekken die glimlach en dat wauw gevoel, de 100 km weg op, gashandel weer open en gaan, op weg naar de top, dit keer halen we de 115 km.
Hij loopt nu niet de begrenzer in, wel heb ik het gevoel dat er meer in zit, ik ga de originele uitlaat zo even monteren :r en kijk wat hij dan gaat doen.
Dat is wel leuk voor Maksor om te weten, maar ook voor de mannen die ook Dr Pulley willen hebben want loopt hij met originele uitlaat 120 dan is 13,5 gram het juiste gewicht.
Zelf denk ik dat 13 gram ook wel kan maar zal nu eerst de schuur weer in :W
 
Geen idee maar vermoedelijk rond de 15,000 km, meer dan 1000 zal ik er niet mee hebben gereden -O- zal morgen eens kijken wat er precies op staat
 
BIKEMASTER dat is nog een maagdelijke kilometerstand . Mijn SIXTEEN heeft nu ongeveer 42500 k.m. op de klok en is nu 6 jaar oud . Heb hem destijds gekocht toen hij 4 maanden oud was met 455 k.m. op de teller . Onderhoud heb ik allemaal zelf gedaan , en geen noemenswaardige problemen gehad met de scoot . In de winter gebruik ik hem alleen als het droog geen pekel en niet te koud is :Y . Het enigste wat mij stoort ( wat ik al vaker aangegeven heb ) is die verschrikkelijk overijverige toerental begrenzer :r .
 
Ik heb nooit problemen met de begrenzer ... heb er wel iets zwaardere rollers in als origineel omdat ie dan net wat rustiger loopt (14.5Gr). Wel het knipperlicht relais gister v.v. wat die was afgelopen dinsdag stuk gegaan. Verder gewoon iedere dag als w.w. en boodschappen brommer ingezet. Waar ik wel van sta te kijken is de accu die maar niet stuk gaat ... meestal is een jaar of 6 voor een motor accu maar deze is nog steeds de originele die er in zat toen ik m nieuw kocht (2008)
 
doe er een set dr pully rollers in, en je weet niet wat je overkomt, ik heb de 130 zelfs aangetikt op de snelweg :Y maar dan heb ik ook last van de begrenzer, kon dat onding er maar uit })

Op de binnenwegen haal ik rond de 115 km wat ik er nu in heb zitten ik dacht 13 gram dr pully rollers het gewicht van dr pully wijkt af van originele rollers, dat komt omdat de dr pully rollers niet rond zijn.
Zou je er 14 gram dr pully in gooien dan zijn ze veel te zwaar, ik heb 14 gram geprobeerd en dat werkte niet, toen 13,5 dat was een stuk beter, en nu 13 gram dr pully en dat gaat als een speer.

ik zal eens kijken wat er aan km op de teller staat :P
 
Vanmorgen in de garage geweest een spartamet uit zijn winterslaap gehaald, dus ook meteen de km stand van de six bekeken.

De sixteen heeft 15,575 km gelopen, dat is dus niet bijster veel, wat de rollers betreft, ik zou zweren dat ik er dr pully rollers in heb zitten van 13 gram.
Maar het doosjes van de 13 gram is gevuld, de 13,5 gram is leeg, ik kan dus met 99% zekerheid zeggen dat er 13,5 gram in de vario zit.

voor alle zekerheid ga ik de rollers wel wegen, dan weet ik zeker wat er nu in zit
 
Jij hebt het over rollers als dat zo is dan is het geen dr pully sliders die zijn geen rollers.
en die begrenzer daar kun je aan een dealer met een vermogens bank en de code van suzuki vragen of hij bijv tijdens eeñ beurt deze even wil verleggen.
dan ben je daarvan af en is je top ook gelijk omhoog .
dus die 130 km op de teller word waarschijnlijk tussen de 135 en 140
 
SOSSA dat wist ik nog niet dat er met een bepaalde code van Suzuki bij de dealer het begrenzer toerental verlegt kan worden . Heb dit ooit een keer gevraagd aan een monteur , en hij zij dat dit niet mogelijk was helaas !? Heb ook eens bij CARMO nagevraagd , en kreeg toen een mail terug dat het niet mogelijk was omdat ze geen schema hadden van de ecu box . Heb de scoot eens op de testbank gehad , en daar bleek bij diverse metingen dat hij 7677 omw. de begrenzer inging . Dat zijn ongeveer 800 omw. minder als wat SUZUKI opgeeft als max. toerental (8500) :r :r .
 
die begrenzer even laten verleggen, dat is makkelijk gezegd, ik ben ook nog geen bedrijf tegen gekomen waar ze dat ff doen voor een sixteen.

En jawel er zitten d'r Pulley sliders in
 
Terug
Bovenaan Onderaan