bmwf650gs toerenteller tikt motor start niet

vaerik

Rookie
25 feb 2016
5
0
Uit rijdende toestand is mijn bmwf650gs uit 2001 tot stilstand gekomen en wilde niet meer starten. Nu heb ik de accu vernieuwd maar de motor start niet. Bij het aansluiten rammelt de toerenteller en zodra de accu vast zit gaat dit over in frequentie 3 maal tikken. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van dit probleem?
 
Uit rijdende toestand is mijn bmwf650gs uit 2001 tot stilstand gekomen en wilde niet meer starten. Nu heb ik de accu vernieuwd maar de motor start niet. Bij het aansluiten rammelt de toerenteller en zodra de accu vast zit gaat dit over in frequentie 3 maal tikken. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van dit probleem?

 
Ja de lampjes branden en de bougie vonkt maar de motor weigert aan te slaan. Misschien een kortsluiting van de accu, kan dat?
Dan verwacht ik dat iets anders brandt dan de lampjes :)

Kun je een voltmeter op de accupolen zetten, en kijken wat er gebeurt met het voltage tijdens de startpoging?
 
Begrijp ik uit je eerste zin nu goed dat hij tijdens het rijden is uitgevallen? Of heb je hem rijdend weggezet?

In het eerste geval zou ik niet eerst de accu verdenken. Zeker niet omdat je schrijft dat hij vonkt, de starter gaat dus rond. Dan zou ik denken dat hij geen benzine krijgt, of dat de timing niet klopt. Bij rare toerentellers denk ik aan de Hall sensor. Maar dat regelmatige tikken kan ook van het ABS relais komen.

Wanneer en hoe kwam je er achter dat hij het niet meer deed?
 
Yep op de snelweg hield ie in en sloeg af en sinds dat moment niet meer draaiend gekregen. Nu als ik de sleutel uit contact heb hoor je in ritme zachtjes tiktiktik bij de toerenteller.

Bij het starten geeft bougie vonk er wordt benzine toegevoerd maar bemerkt soort sluiting als ik startknop indruk.
 
Laatst bewerkt:
Yep op de snelweg hield ie in en sloeg af en sinds dat moment niet meer draaiend gekregen. Nu als ik de sleutel uit contact heb hoor je in ritme zachtjes tiktiktik bij de toerenteller.

Bij het starten geeft bougie vonk er wordt benzine toegevoerd maar bemerkt soort sluiting als ik startknop indruk.

Wel vonken, en wel benzine, maar startmotor draait niet dus.

Zit er een alarmsysteem met startonderbreker op?
Zekering van startmotor gecontroleerd?
 
Wel vonken, en wel benzine, maar startmotor draait niet dus.

Zit er een alarmsysteem met startonderbreker op?
Zekering van startmotor gecontroleerd?
Dat kan dus niet. Als de statrmotor niet draait heb je ook geen vonken. Hoewel ik nog niet helder heb wat er nu gebeurt is. Een motor die onderweg uitvalt heeft benzinegebrek, of er is iets ernstig stuk. Bij een BMW denk ik aan draden van het contactslot of een Hall sensor.
Een jiffy schakelaar of dodemansknop gaan niet tijdens het rijden stuk.
 
Vanmorgen via startknop met alcohol in luchttoevoer effe aan de praat gekregen. Begin nu sterk vermoeden te krijgen dat het iets met benzinetoevoer is. Wat kan hier mis zijn? Er zit benzine in ;)
 
Vanmorgen via startknop met alcohol in luchttoevoer effe aan de praat gekregen. Begin nu sterk vermoeden te krijgen dat het iets met benzinetoevoer is. Wat kan hier mis zijn? Er zit benzine in ;)
Na gaan.

Benzine zit in de tank, van daaruit verder volgen.
Te beginnen bij vacuümtrekken van die tank.
 
Ik zou eens kijken of er geen water in de tank zit.

Kraan op reserve, Colafles (1,5/2 liter) pakken, halve liter aftappen, kraan op normaal, halve liter erbij. Als je aan het einde duidelijk twee vloeistoffen ziet, dan is de onderste van de twee water.

Dan is het een kwestie van alle water aftappen, en een brandstofreiniger halen die water kan binden om het laatste restje weer op te lossen in de brandstof.
 
Ik zou eens kijken of er geen water in de tank zit.

Kraan op reserve, Colafles (1,5/2 liter) pakken, halve liter aftappen, kraan op normaal, halve liter erbij. Als je aan het einde duidelijk twee vloeistoffen ziet, dan is de onderste van de twee water.

Dan is het een kwestie van alle water aftappen, en een brandstofreiniger halen die water kan binden om het laatste restje weer op te lossen in de brandstof.
Het idee sta ik wel achter. Maar hij heeft geen benzinekraan. Ik zou eerder aan een kapotte pomp, of een verstopt brandstoffilter denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan