K100 en zijspan hersenspinsels

Is je buig zadel goed passend ?
Je kan opvullen met kranten of aluminium platen

Nee, dat zal het probleem zijn. Is zo'n chinese buiger. Zadel staat op 32mm, dus dacht dat dat wel ging. Resultaat is niet netjes.
 
Met dikwandige gasbuis?
Daar kan ik toch aardig mooie bochtjes mee maken. Alleen hele krappe bochtjes lukken niet omdat het zadel de minimale buigradius definieert.
 
Stuk wat ik geprobeerd heb was niet erg dik. Van die dikke heb ik helaas niet veel meer. Het is ook geen gasbuis, maar metrisch spul. Daar werk ik weer meest mee.
Gasmaten zijn wel handig ivm lasbochten, maar daar heb ik helaas weinig van. Enkel 1/2"

Zal morgen eens proberen op te vullen. Kan ik er gewoon een alu plaatje tussen persen? Dus gewoon opspannen met een alu stuk vlak ertussen en dan buigen?
 
:N Ook geen succes, wel een paar platte bochten nu.

Superstrak met krant in de mal gelegd (mbv kunststof hamer), maar geen mooie bocht. Beetje wazige pijp ook misschien.
Ik ga nu eerst een biertje drinken, ga vd week wel weer verder.
 
Eerst maar eens wat fatsoenlijke buis regelen. Het is hier (Vlissingen) lastig om als particulier even een stukje staal te kopen.
 

Ik heb inderdaad online een bestelling gedaan, bij een ander, dat wel. Beetje vooruit denken, meteen wat staal om het zijspanframe aan te passen voor de alu bak. Die wil ik over bijna heel de lengte ondersteunen met koker. Beetje extra gewicht vind ik ook wel prettig..

Aan de voorkant kan ik effe niet verder, dus een steun gemaakt voor de achterste schoorstang. Beugel rond de framepijp en die met een dikke strip verbonden naar het aangelaste punt waar normaal de handgreep aan zit;
720.jpg


Zo zit dat dan;
720.jpg


De injectie-unit past nog op zijn originele plek. Deze K heeft geen zijkappen, maar zo'n verlaagd zadel met van die zijflappen en dat past nog nèt.
 
Laatst bewerkt:
waarom gebuik je da bout van de achter veer niet is direkt een steevig punt van het kaader minder werk
 
Laatst bewerkt:
waarom gebuik je da bout van de achter veer niet is direkt een steevig punt van het kaader minder werk

Dat was het eerste plan wel ja, maar werd door diversen afgeraden? Het zou ook niet helemaal uitkomen met het zadel, zou dan een hap uit de rand moeten snijden.

Och, het zit en is allemaal van restjes oud ijzer gemaakt ;)
 
ok maar het zadel snap ik niet ik had het bij mijn gedaan en moest er niks uitsnijden
het is een van de sterkste punten daar dus waarom zou het niet mogen
denk zelfs dat veel bouwers met naam en faam dat zelfde punt gebruiken
zie niet in waarom het niet kan maar ja het stuk dat je gemaakt hebt is best wel goed hoor
alleen die bollen onderaan je hulp raam vind ik niks heb er zelf slechte ervaring mee
kwamen steeds los maar dat is mijn ervaring er mee er rijden er duizenden rond dus zal wel aan mij gelegen hebben
 
Ik heb er een beetje een vreemd zadel op, het is waarschijnlijk geen standaard ding, wel netjes.
720.jpg


Die kogels, het is een half dnepr frame en daarom leek het mij wel handig te gebruiken. Wat eraan komt is een Ural frame en dat past weer 1:1. Plaats van het zijspanwiel komt ook mooi uit zo.

Jammer dat ik al alle spullen heb gekocht, nu die K van jou te koop komt. Mooi ding.
 
Dat ken ik.
Ik heb ook altijd moeite met dingen aanschaffen, spullen die ik nodig heb horen gewoon mijn kant op te rollen, dat gaat m'n hele leven al zo en ik ben altijd bang dat als ik dan dingen ga kopen voor teveel geld, dat ik dit natuurlijke proces verstoor en dat de stroom met handige zooi opdroogt.

Daarom duren sommige projecten wat langer dan gepland, handige spullen rollen niet altijd op commando mijn kant op...
 
Terug
Bovenaan Onderaan