distributie ketting klinkschakel?

RacingRalph

Die hard MF'er
19 nov 2011
851
1
Heren,

ik weet nog niet of dit verhaal naar het sleutelblunders topic kan maar vandaar even een vraag.

Heb van een LC4 de distributie ketting "gebroken" , nieuwe lagers op de nokkenas gezet en wilde de boel weer sluiten mbv een klinkschakel.

Alleen die kan niemand mij leveren, of ze hebben er nog nooit van gehoord... Ben ik nu gek?

of heb ik er echt heel fout aan gedaan de schakel te breken, weet dat de meeste het tandwiel van de nokkenas afhalen en de ketting "laten hangen" maar goed (het kwaad is al geschied :+ )
 
Van welk merk (en type) is de distributieketting?

Tsubaki heeft losse schakels om een ketting te kunnen klinken.
Voorbeeld: Remschijf Halo ABS - 220mm/5,0mm

Maar..... ik heb ook wel eens een schakel hergebruikt.

Ik heb daar een klink setje voor. Buzzetti 4992
buzzetti 4992 - Google zoeken

Edit: Het voordeel bij breken is dat je minder aan je blok hoeft te demonteren. Je trekt de nieuwe ketting met de oude ketting door het blok.
 
Laatst bewerkt:
Ja ketting is gewoon standaard ktm.

Verwijderd met dremeltje, zo de kopjes afgeslepen en doorgetikt met dreuvel..

Dus die is niet lang genoeg om opnieuw te klinken vrees ik..

Hoe kom ik er dan achter welke ik moet hebben?
 
Hoe kom ik er dan achter welke ik moet hebben?

Staan er op jouw nieuwe distributieketting geen letters en cijfers waarmee je de herkomst kunt achterhalen? (of ergens in code op de verpakking?)
KTM maakt toch zelf geen distributiekettingen? (correct me if i'm wrong)

Of door te zoeken op de vervangingsmarkt welke ketting specifiek voor jouw motorfiets wordt aangeboden. Tsubaki, DID, Bihr enzovoort. (dus geen naamloze ketting in KTM-verpakking)
 
Laatst bewerkt:
Je had beter het WPHB kunnen lezen. Nokkenasketting had je niet hoeven breken. Nokkenas op het juiste moment zetten. Had je de waterpomp kunnen verwijderen. Dan een nokkenaslager. Dan de ketting, dan de nokkenas.

Als je dit niet weet, krijg je hem er inderdaad niet af :)
 
Laatst bewerkt:
Ook die weten het mij niet te vertellen.. Heb een ketting bij Leo (offroad centrum) besteld.. 3 tientjes, kunne we nie voor sukkelen zoals ze dat zeggen.

Maargoed, gelijk duidelijk dat klinkschakels voor een distributie zeldzaam zijn B|
 
Laatst bewerkt:
Ook die weten het mij niet te vertellen.. Heb een ketting bij Leo (offroad centrum) besteld.. 3 tientjes, kunne we nie voor sukkelen zoals ze dat zeggen.

Maargoed, gelijk duidelijk dat klinkschakels voor een distributie zeldzaam zijn B|
Dan hoop ik voor je dat het er 1 is met klinkschakel, anders kun je lekker je blok splitsen om 'm om de krukas te krijgen :X
 
ik weet nog niet of dit verhaal naar het sleutelblunders topic kan maar vandaar even een vraag.

Heb van een LC4 de distributie ketting "gebroken" , nieuwe lagers op de nokkenas gezet en wilde de boel weer sluiten mbv een klinkschakel.

of heb ik er echt heel fout aan gedaan de schakel te breken, weet dat de meeste het tandwiel van de nokkenas afhalen en de ketting "laten hangen" maar goed (het kwaad is al geschied :+ )

Voorste tandwiel krukas eraf, ketting geleiders eraf, ketting naar boven trekken en voila...

ik snap iets niet, maar dat zal wel iets met domme belgen te maken hebben zeker :+
Alexela snapt het duidelijk ook niet, ik ben dus gelukig niet alleen *O*
 
Je had beter het WPHB kunnen lezen. Nokkenasketting had je niet hoeven breken. Nokkenas op het juiste moment zetten. Had je de waterpomp kunnen verwijderen. Dan een nokkenaslager. Dan de ketting, dan de nokkenas.

Als je dit niet weet, krijg je hem er inderdaad niet af :)

Behalve dat, een open blok en slijpen vind ik ook niet echt een goede combo.
 
ok sorry, ik ben viercilinders gewend en zit daar ook mee in m'n hoofd :$ :$ . Dan zit het tandwiel in het midden van de krukas. bij een LC4 zit deze dus aan de zijkant begrijp ik :X

Hoe kan hij bij een 1 cilinder in het midden zitten? Daar zit al een drijfstang ;)
Ook bij de moderne viercilinders zitten ze bijna altijd aan aan de (rechter)zijkant, in het midden was bij oud spul redelijk gebruikelijk maar komt bijna niet meer voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan