Harley-Davidson Roadking koppeling werkt niet meer

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Omdat het kapje over mijn koppeling aan de rechterkant van de motor lelijk geworden was(daar waar de kabel in loopt) besloten dit kapje te vervangen.
De diy gevolgd en kapje vervangen zonder problemen.
Nu wil helaas de koppeling niet meer werken.
Ik heb inmiddels de koppeling afgesteld aan de linkerkant van de motor, samen met de koppelingskabel uiteraard.
Dit wilde niet werken.
Dus het oude kapje er weer opgezet in de hoop dat het hieraan zou liggen.
Maar ook met het oude kapje wil de koppeling niet meer werken.
Dus er is iets fout gegaan maar ik weet absoluut niet wat.
Voor het vervangen van het kapje niets aan de hand iig.

Het gaat om een evo trouwens
Zover ik weet zit het goed vwb de 3 kogeltjes(maar als ik het zeker wist had ik het probleem niet natuurlijk :roll: )

Het is ook zo dat als het geheel in elkaar zit en ik knijp de koppelinghendel in, dan zie ik aan de linkerkant van de motor de koppeling(achter het kapje) ook naar buiten komen.
Mijn eerste indruk lijkt me dat de koppeling niet ver genoeg word ingedrukt, maar hoe strak ik de kabel ook afstel hij ontkoppelt niet.
 
Okee, totaal andere motorfiets maar je weet nooit: bij de '80-er GS1000 van mijn vrouw ooit de platen vervangen. Na terug monteren hetzelfde probleem als bij jou. Na ongeveer 5 keer in en uit elkaar halen kwam ik erachter dat de nieuwe pakking iets dunner was als de oude. Daardoor drukte er iets van het deksel tegen een staafje waardoor de motor niet meer wilde schakelen. Halve mm gedremeld en het was opgelost.
 
Hierbij wil ik de heren hartelijk danken.
Het bleek idd om plakkende platen te gaan, en hoewel ik hem er niet doorheen gedrukt kreeg was de oplossing om hem in zijn versnelling te zetten de juiste oplossing.
Het was dan ook zonder moeite gebeurd met deze oplossing.
Dus deze mag dicht martell :9~ *O* :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan