regulator/rectifier honda cb350-cb750

hotmusic

MF'er
28 jun 2013
35
0
Eindhoven
Ik ben bezig een op japparts gekochte regulator en rectifier in een aan te sluiten.

Waar ik momenteel tegenaan loop ik dat ik er maar niet achter kom waar de zwarte draad van het kastje op aangesloten moet worden. In de handleiding, zie hieronder, spreken ze over Original sense input for regulator. Wie kan me vertellen waar deze bij aangesloten moet worden? Hieronder informatie over het product incl handleiding.

Wiring Code

RED: Positive
GREEN: Ground
YELLOW: Phase input from stator
BLACK: Original sense input for regulator
WHITE: Field output for alternator


http://www.electrosport.com/technic.../electrosport-esr240-fitting-instructions.pdf

Bedankt,

Rick
 
Oftwel, een draad van je contactslot naar de regelaar, dus als je contact 'aan' is..
Dus als je van de plus van de bobine een draad naar dit ding legt bis't kloar..
 
Dankje voor jullie reacties! Als de zwarte draad een positieve spanning krijg via het contact slot is de rode draad dan bedoeld om direct op de + van de accu aangesloten te zitten voor het laden?
 
Ja dat klopt. Om dan meteen het lijstje helemaal compleet te maken in het Nederlands:
Rood: 12 Volt (accu)
Groen: Massa
3x Geel: Stator spoel
Zwart: Geschakelde 12 Volt
Wit: Aansluiting naar koolborstel
 
Dat laatste klopt niet helemaal als ik me niet vergist.
Die Honda's hadden en dynamo zonder koolborstels maar met een ronddraaiende week ijzeren kern(4) die in een spoel(5) en om een spoel(6) draaide .
De binnenste spoel (6)werd via de regelaar gevoed en in de buitenste werd de stroom opgewekt .
Vroeger zelf met zo'n honda cb350 gereden (plaatje geleend zie onderaan het plaatje)
hondadynamo_zpsg1psstk7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat kan inderdaad ook. Sommige modellen hadden wel koolborstels (volgens mij de CB750). Maar de regelaar kan voor beide systemen gebruikt worden aangezien deze beide een voeding via die witte draad nodig hebben.
 
Bedankt voor jullie reacties. Waarom ik het vraag is namelijk omdat alles perfect heeft gewerkt. Ik wilde graag controleren of ik mogelijk een fout had gemaakt in de electra. Dit is bleek toch niet het geval te zijn. Ik heb 20km gereden met de nieuwe rectifier/regulator. Ik ben stil komen te staan met een gesprongen hoofdzekering. Na het vervangen gebeurde dit weer. Er kwam toen rook uit de unit. Heeft iemand een idee waarom deze doorgebrand lijkt te zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan