Probleem Honda CB250 TwoFifty

NoemMeWouter

Rookie
25 feb 2016
6
0
Beste mensen,

Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik nieuw ben op dit forum. Ben 21-jarige student uit Utrecht en ben sinds kort trotse eigenaar van een motorrijbewijs. Daarnaast weet ik niet zeker of mijn vraag in de juiste rubriek staat.

En dan nu... mijn quest!

Vorige week heb ik een Honda CB250 TwoFifty gekocht. Deze motor heeft zo'n 4 jaar stil gestaan en afgelopen 14 jaar nog geen 2000Km gereden. Wel heeft hij altijd verwarmd binnen gestaan en is er geen roest te vinden!

Wat ik al heb gedaan: Accu vervangen (deze was dood), tank doorgespoeld en nieuwe benzine getankt, motorolie gespoeld en vervangen, bougies vervangen.

Nu het probleem. Ik kan hem niet starten met de startmotor. Als ik hem op contact zet gaat er ook geen enkel lampje branden.

Starten lukt goed als ik hem aanduw. Moet op de choke blijven anders valt hij uit. Heb er even mee gereden en hij rijdt boven de 2500rpm werkelijk geweldig! Trekt mooi door en hapert niet (ook zonder choke).

Echter als ik langzaam ga rijden begint hij te stotteren. Opmerkelijk is, is dat bij een zeer laag toerental de lichtjes steeds harder beginnen te schijnen en ik ook m'n groot licht kan gebruiken (zeer fel). Wanneer de motor weer is uitgevallen is er geen enkel teken van leven meer in de elektronica. Waar zit het elektraprobleem? Is dit een veel voorkomend probleem? Heb al veel op internet gezocht maar het verlossende antwoord nog niet gevonden.

Mijn dank is groot!

Groetjes,

Wouter
full
 
Meet, of laat meten, je spanningsregelaar eens na. En weet je zeker dat de accu goed is? En de zekeringen ook? Want wat je eigenlijk beschrijft is een motor zonder accu, net zoals met een brommer..
 
Dank voor jullie reacties

De oude accu vervangen door een nieuwe (waar ik vanuit ga dat er tenminste "iets" aan spanning in zit), beide doet de motor hetzelfde. Zekeringen allemaal nagelopen, deze zijn goed.

Volgende stap, het controleren van de spanningsregelaar. Apart dat deze het niet meer zou doen.

Iemand nog tips?
 
Laatst bewerkt:
Als je startkabels van een auto op je accu zet, doet de startmotor het dan wel?
Als de motor loopt, moet de accuspanning bij 200rpm ca 14,5 V zijn.. gebeurd dat niet is de regelaar stuk of wat anders in het laadsysteem(dynamo)
Als de regelaar een massa-draad heeft, kan het ook zijn dat deze slecht/geen contact maak met het frame of - accu. Niet ondenkbaar als hij lang stil heeft gestaan.
Controleer ook of de minpool van de accu werkelijk goed contact maakt met het frame.
 
De accu's die ik gekocht heb moest ik eerst afvullen met de bijgevoegde vloeistof en daarna eerst volladen op de acculader. Heb wel vaker begrepen dat je een nieuwe accu sowieso moet volladen voordat je deze kunt gebruiken. Het klinkt mij alsof je er een zo goed als lege accu in hebt gezet.Zou dat eerst nagaan.

Fellere displaylampjes en verlichting bij minder toeren kan ik niet verklaren.

Groet,Auke.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan