usb aansluiting maken

21 feb 2016
105
7
ik weet dat er usb stopconacten zijn die waterdicht zijn dmv een dopje.

maar als je er een stekertje in steekt van de telefoon is hij volgens mij niet meer waterdicht .
zijn er mensen die daar een oplossing of ervaring mee hebben?

of zie ik onterecht problemen als ik in een regenbui terecht kom?
 
Heb die van mij aan het remvloeistof resevoir gemaakt en daar zit ie redelijk beschut door de kuipruit, ik heb er wel mee in de regen gereden met het dopje erop. Als ik in de regen zou komen met een stekker erin zou ik toch voor de zekerheid het dopje erop doen.
360.jpg
 
zou mooi zij als er usb stekers met een kapje zijn die weer over het stopcontact vallen ,maar die ben ik nog niet tegengekomen .
bedankt voor de tips .
ik wil iets maken in de stuurkap van de Tmax dus op de kop wil dan niet.
en als het mogelijk is ook laten zitten tijdens regen ,ivm navigatie .
altijd leuk om beetje te vlooien hoe en wat .
 
ik weet dat er usb stopconacten zijn die waterdicht zijn dmv een dopje.

maar als je er een stekertje in steekt van de telefoon is hij volgens mij niet meer waterdicht .
zijn er mensen die daar een oplossing of ervaring mee hebben?

of zie ik onterecht problemen als ik in een regenbui terecht kom?
QI aansluiting op de motor maken, helemaal geen geklooi met kabels meer zodra je de telefoon in de houder doet gaat ie laden.
 
Ik vind het onderschrift van schuurman92 wel een goede. Er zijn plekken zat op de motor die weinig last hebben van regen, lees spatwater. Beetje vaseline doet wonderen, het staat geen meter onder water.
Er zitten op de motor genoeg stekkerverbindingen die niet waterdicht zijn.
 
USB is in gebruik niet waterdicht, wel waterdicht met een dopje maar dan niet in gebruik. Je kan een soort hoes om je stekker maken die om je USB stopcontactje komt te vallen.

Of 'm wegstoppen op een handige plaats.

Ik heb mijn stekker gewoon in de buurt van mijn dashboard zitten met een waterdichte dop erop. Bij regen moet hij maar los. Nu rij ik zelden in de regen en gebruik ik de USB lader eigenlijk alleen op reis.

Vergeet je USB omvormer niet te zekeren én op een relais te zetten want anders trekt hij langzaam je accu leeg.
 
Ik heb hem onder mijn zadel liggen. Ik heb van 1 aansluiting de stekker af geknipt en de 5 volt voeding verlengd naar mijn alternatieve, handheld Garmin. Stekkeraansluiting onder in mijn teller-mount gemaakt en met een losse kabel aangesloten op de USB aansluiting van de Garmin.
IMG_4666.JPG

De onderzijde.
IMG_4658.JPG

De Etrex, normaal gevoed door twee penlites. Er kan heel Europa in en hij leest de routes goed.
De ander aansluiting ligt als stekker onder het zadel en doet daar diest als lader voor telefoon, helm communicatie en fototoestel.
Nu is dit een mooi weer motor, maar ben wel van plan om de lekstroom eens te meten. Ik weet niet of hij wel belastend werkt op mijn accu.
Bedankt voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
wil je dat nader uitleggen ?
Qi is toch draad loos ?
is dat voor op de motor te koop ?
Klopt QI is draadloos, voor de mensen die het niet gelijk herkennen hieronder een voorbeeld:

GVZl8tx.jpg


Uiteraard zit het meestal verwerkt in een mooi dingetje waar je je telefoon op kan leggen:

H2RGjDh.png


Uiteraard is het er in allerlei soort variaties, maar met een beetje werk zou je het zelfs onder je kuipwerk kunnen bouwen oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan