Earpads in Shoei helm zetten. Welke wel en welke niet?

Robberobbe

MF veteraan
29 apr 2004
2.579
32
Den Haag
Ik heb een Shoei XR1100 integraalhelm. Hij zit uitstekend maar ik vind hem wat lawaaierig.
Bij deze helm zit een uitsparing bij de oren, ik denk voor communicatiesystemen oid. Nu zijn er earpads te koop, maar ik kom ze in verschillende prijsklassen tegen.

Wie heeft er wel eens earpads in z'n helm geplaatst en welke moet je nou wel of juist niet aanschaffen. Uiteraard moeten ze in het helmtype passen, maar dan nog kom ik verschillende setjes tegen. Het hoeft voor mij niet origineel Shoei te zijn zolang ze maar goed dempen.
 
Ik heb ze in mijn Qwest zitten en kan niet echt beoordelen of het wat doet voor het geluid. Als het dus al wat doet dan is het bijzonder weinig. Wat ik wil vind is dat mijn helm een stukje strakker zit en dat vind ik wel lekker. Alleen daarvoor al is het zeker de 3 euro waard.

Bij mij komt de wind echt van onderen (ondanks de whispher kit) en dan met name van de zijkanten.

Ik heb nu een windjammer besteld voor €8. Kijken of dat helpt.
http://www.fiets-onderdelen-online.nl/Windjammer
 
Ik heb ze in mijn Qwest zitten en kan niet echt beoordelen of het wat doet voor het geluid. Als het dus al wat doet dan is het bijzonder weinig. Wat ik wil vind is dat mijn helm een stukje strakker zit en dat vind ik wel lekker. Alleen daarvoor al is het zeker de 3 euro waard.

Bij mij komt de wind echt van onderen (ondanks de whispher kit) en dan met name van de zijkanten.

Ik heb nu een windjammer besteld voor €8. Kijken of dat helpt.
http://www.fiets-onderdelen-online.nl/Windjammer

Was er al even niet aan toe gekomen om earpads te bestellen. Net gedaan.
Ik zag wel dat het hardschuim wat ook in de schaal van de helm zit een uitsparing rond de oren heeft dus als de earpads te weinig doen kijk ik of ik daar iets in kan plakken...

Maar goed... Windjammer geprobeerd?
 
Ik heb beide.
Een windjammer en ear pads.

De windjammer helpt het meeste tegen de wind maar zorgt er ook voor dat de helm slechter ventileert.

Van de zomer gaat die er weer af want het is niet zo dat het verschil tussen dag en nacht is.

De volgende helm wordt denk ik maar een Schubert met gloednieuwe otoplastieken. :')
 
Ik heb beide.
Een windjammer en ear pads.

De windjammer helpt het meeste tegen de wind maar zorgt er ook voor dat de helm slechter ventileert.

Van de zomer gaat die er weer af want het is niet zo dat het verschil tussen dag en nacht is.

De volgende helm wordt denk ik maar een Schubert met gloednieuwe otoplastieken. :')


Als een Shoei je lekker zit, kun je met een Schuberth wel is in de problemen komen
ik was met de Schuberth altijd aan t schuiven ,en de Shoei zit mij perfect ,wel meer lawaai inderdaad
 
Terug
Bovenaan Onderaan