Voorrem steeds weer vast. Oude Honda

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo,

Wie kan mij verder helpen.
Ik heb een oude Honda welke zoon 5 jaar heeft stil gedaan weer aan het lopen gemaakt. Nu zat de voorrem helemaal vast! Inmiddels heb ik, de remklauw gereviseerd, de rempomp gereviseerd en de remblokken vervangen en nog steeds na zeg maar 50 keer remmen komen de blokken niet meer los van de schijf en loopt alles vast.

Wel merk ik dat als je de zuigers in de remklauw terug wil drukken de klauw in dat dit niet kan. Normaal druk je dan de olie terug het reservoir in maar dit gaat dus niet.

Kan iemand me vertellen wat ik moet doen???

Hartelijk dank alvast!!!
 
Remklauwen niet goed.
Leidingen niet goed.
Rempomp niet goed.

Uitsluiten om er achter te komen welke t is. Heb je de leidingen al eens goed bekeken?
 
Zou als eerste van dat rijtje van Martel je rempomp na kijken en dan met name het kleine retour gaatje want het lijkt erop dat je remvloeistof niet terug de rempomp in wil bij het terug drukken .
Kan ook zijn dat deze niet verstopt is maar dat de remhendel niet goed terug komt waardoor dat gaatje niet vrij komt .
 
Iedereen hartelijk dank! Probleem is verholpen.
Het bleek inderdaad een verstopt retour kanaal in de rempomp. Had ik netjes uitgestoken maar was dus toch weer verstopt geraakt.

Probleem dus verholpen! Thx!!!
 
Zelfs stalen remleidingen hebben niet het eeuwige leven..
De echte stalen leidingen worden niet vaak gebruikt, komt wel voor. Zijn niet zo flexibel.

Meestal bedoelen mensen de huidige vervangingsleidingen, staalomvochten, waarbij het vlechtwerk zichtbaar is.

En ja, alles slijt op den duur. Hoewel rubber wat sneller zal slijten dan de moderne leidingen. Schat ik in :)
 
Dan hoor ik wel graag wie er dan ervaring heeft met versleten 'staalomvlochten' remleidingen, want ik gebruik ze nog wel eens van oudere motoren afgehaald, voor op een motor die ik opknap....
Zelf dus nog geen problemen gehad. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan