Yamaha R6 2003 alarmlichten blijven knipperen

Ravin

Rookie
3 mrt 2016
4
0
Rotterdam
Goedendag mensen,

Sinds kort knipperen mijn alarmlichten constant als ik contact maak en krijg ze niet meer uit. Tijdens het opbergen van de motor had ik per ongeluk de motor noodknop ingedrukt en sindsdien heb ik dit probleem. De motor stond al uit toen de noodknop per ongeluk was ingedrukt.
Als ik op de alarmlichten knop of de gewone knipperlicht schakelaar druk blijven alle 4 de knipperlichten knipperen.

In een eerdere topic hierover las ik dat het aan de relais kan liggen. Deze heb ik nagelopen en gekeken of het met een ander knipperrelais wel werkt, maar zonder succes.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? I'm desprite. Heb de motor namelijk pas.
 
bedoel je met de noodknop de rode knop rechts op je stuur waarmee je de motor afzet?

heb je op de linkerstuurhelft ook een rode knop zitte, bedoel je daar mee de alarmlichten knop ?
zitten de standaard knipperlichten er op of imitatie knipperlichten, al dan niet led?
 
Laatst bewerkt:
Met de noodknop bedoel ik de rode knop op het rechter stuurhelft.
Op het linkerstuurhelft zit de ronde rode alarmlichten knopje met de witte driehoek. Als ik hierop druk blijven de alarmlichten knipperen.
Er zijn imitatie led knipperlichten gemonteerd.
 
Goedendag mensen,

Sinds kort knipperen mijn alarmlichten constant als ik contact maak en krijg ze niet meer uit. Tijdens het opbergen van de motor had ik per ongeluk de motor noodknop ingedrukt en sindsdien heb ik dit probleem. De motor stond al uit toen de noodknop per ongeluk was ingedrukt.
Als ik op de alarmlichten knop of de gewone knipperlicht schakelaar druk blijven alle 4 de knipperlichten knipperen.

In een eerdere topic hierover las ik dat het aan de relais kan liggen. Deze heb ik nagelopen en gekeken of het met een ander knipperrelais wel werkt, maar zonder succes.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? I'm desprite. Heb de motor namelijk pas.

Dus als je de motor nu op het contact zet gaan alle lichten branden zoals het hoort maar gaan dus ook al je knipperlichten branden? en dat is niet uit te zetten met de linker rode knop?

ik meen in een toppic gelezen te hebben dat je de knipperlichten/running lights kan aanzetten als de motor uit is en dat ze pas weer uitgaan als je het contact op aan zet.
misschien is het relais verkeerd om aangesloten?

en misschien voor de hand liggend, maar je zou de vraag ook even kunnen voorleggen aan de vorige eigenaar?
voor led knipperlichten heb je ook een aparte weerstand nodig.
knipperde de knipperlichten bij normaal gebruik op een gewone manier of erg onrustig?
als ze erg snel knipperen duid dit op een gebrek aan die weerstand.

kijk als voorbeeld even hier : LED Flasher (automotive or Motorcycle)

vast ook wel een filmpje te vinden op youtube.
met 5a10 minuten zoeken op knipperlicht/r6/ running lights kwam ik niks specifieks tegen (dat het een bekend probleem is van een bepaald type) dus is de kans wat groter dat er echt iets niet goed aangesloten is op jouw motor.

kijk ook even of het niet de gebruikershandleiding staat wat de verschillende functies zijn van de alarmlichten.

succes !
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, alle lichten gaan aan zoals het hoort, maar dus ook de alarmlichten.
Hmm lijkt me sterk de relais verkeerd om is omdat de stekker maar op 1 manier aangesloten kan worden. Ik snap niet precies wat je bedoelt met wat je in de topic gelezen hebt. Ik kan de knipperlicht aanzetten als het contact op de P stand staat maar als ik het contact op aan zet blijven alarmlichten ook gewoon knipperen.
 
als ze alle 4 blijven branden en dat is niet uit te zetten met de rode knop op je linker stuurhelft is het een idee om eerst even te kijken of de schakelaar nog goed is.

ik had pas een schakelaar dat je de rechterknipperlichten niet meer kon activeren, het knopje wou niet meer goed naar rechts, daar was dus net een stukje plastig tussen gekomen van het plastig palletje wat het schakel'cluster' op zijn plek houd.

bij het loshalen viel het er al uit, maar het is wel een kwestie van zoeken.
 
Het is opgelost. Het lag inderdaad aan de rode ronde waarschuwingsknop op de linker stuurhelft. De knop kwam niet helemaal terug nadat hij was ingedrukt. Na het openmaken heb ik met een beetje wd-40 aan de binnenkant en een paar keer indrukken het weer helemaal terug kunnen krijgen.
 
Het is opgelost. Het lag inderdaad aan de rode ronde waarschuwingsknop op de linker stuurhelft. De knop kwam niet helemaal terug nadat hij was ingedrukt. Na het openmaken heb ik met een beetje wd-40 aan de binnenkant en een paar keer indrukken het weer helemaal terug kunnen krijgen.
Hoera! *O*
 
omfg.

gewoon goed.

zeg maar tegen MBM dat ik ALWEER gelijk heb en een gouden randje om lucie heen wil ;)

gefeliciteerd, Ravin straks met lekker weer, weer :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan