Racen/vrij rijden op een ZX-10R!

Harris kan je achtervork aanpassen met dit systeem,zit je dacht ik rond de 1000 pond.Website van Harris staat al tijdje stil,er speelt daar iets dus kan geen prijs zien.


full
 
Zag bij Rafael Sinke zijn fiets dat ze links en rechts aan binnenzijde achterbrug een geleidertje gemonteerd hebben.Dus bussen van wiel rusten op geleider waardoor asgaten van bussen precies op hoogte zit van asgaten in brug.

Dat werkt al super in combinatie met vaste wielbussen en vaste remklauw denk ik.
Kan de remklauw op een 05 achter ook gewoon vast gezet worden? Heb altijd ruzie met dat ding.

Harris kan je achtervork aanpassen met dit systeem,zit je dacht ik rond de 1000 pond.Website van Harris staat al tijdje stil,er speelt daar iets dus kan geen prijs zien.


[afbeelding]

:9~


Wat is jullie mening over valblokken? Zit eraan te denken om toch wat crashpads erop te zetten maar ben altijd bang dat het frame daardoor sneller beschadigd.
Ook wil ik graag carterbescherming, nu heb ik mooie en redelijk betaalbare carbon beschermes gevonden, maar heb wel is gelezen dat de kunstof beschermers beter tegen schuren beschermen, iemand ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig worden valblokken niet veel meer gebruikt. Schade aan frame e.d. weegt niet op tegen wat schuifschade aan kuip en een hendel.
Nieuwste carterbescherming is bolt-on en heeft apart deel van kunstof wat vervangen kan worden. Kijk eens bij JVP wat hij hiervoor heeft.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!
Was om deze reden ook nooit echt fan van valblokken maar zag dat hier toch mensen zitten die het wel gebruiken vandaar de vraag.

Zal is kijken wat JVP hiervoor heeft.
 
Dat werkt al super in combinatie met vaste wielbussen en vaste remklauw denk ik.
Kan de remklauw op een 05 achter ook gewoon vast gezet worden? Heb altijd ruzie met dat ding.:9~


Wat is jullie mening over valblokken? Zit eraan te denken om toch wat crashpads erop te zetten maar ben altijd bang dat het frame daardoor sneller beschadigd.
Ook wil ik graag carterbescherming, nu heb ik mooie en redelijk betaalbare carbon beschermes gevonden, maar heb wel is gelezen dat de kunstof beschermers beter tegen schuren beschermen, iemand ervaring mee?

Valblokken voor circuitgebruik zeker doen!
Je schuift meestal gewoon bij een val en dan kun je na wat duktape werk weer verder rijden.
R&G, LSL of Puig valblokken zijn prima.


R&G of BG Racing carter bescherming is top spul. Versterkt kunsstof, uit ervaring weet ik....prima spul!

Succes!!
 
Valblokken voor circuitgebruik zeker doen!
Je schuift meestal gewoon bij een val en dan kun je na wat duktape werk weer verder rijden.
R&G, LSL of Puig valblokken zijn prima.


R&G of BG Racing carter bescherming is top spul. Versterkt kunsstof, uit ervaring weet ik....prima spul!

Succes!!

:> idd combie doppen en blok beschermer zijn ideaal, heb de frame doppen met zo adapter plaat dus zit niet direct op je frame, samen met blok bescherming had ik minimale schade bij me uitstapje. zelfs me hendels en clip-ons waren heel.
 
valbescherming kan soms wel goed helpen maar in mijn geval bleef hij ergens achter hangen waardoor de fiets mooi ff over de kop ging !
 
je moet natuurlijk niet van die 30cm lange pennen monteren.
ze hoeven maar 2 mm voorbij de kuip te steken. beschadigt je kuip wel beetje met val, maar ivm die lange dingen is de kans op frameschade vele malen kleiner
 
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar onderdelen voor het 04/05 model (en in sommige gevallen ook latere jaren). Er zitten o.a. kuipdelen bij.

Ond. ZX10R 04/05+universele delen(OEM, Gilles, HM, Brembo)

Mocht je interesse hebben in een onderdeel of onderdelen stuur me dan even een berichtje. Voor de mensen die meerdere delen willen hebben kan ik wel een leuk prijsje maken!!
 
Racers,

Omdat ik niet direct een topic wil open maken voor een klein simpel vraagje stel ik hem hier. Ik heb als 'Rain light' een stukje ledstrip gekocht. De verkoper kan mij hier helaasch erg weinig over vertellen -_-'.

Moet ik, voordat ik deze op batterijen of accu aansluit eerst nog een Ohmse weerstand tussen drukken? Om de LED strip niet bloot te stellen aan te hoge Ampères? Het betreft een 12V stripje met 3 leds erin.

Mijn electrotechnische kennis rijkt zover dat ik weet dat er een weerstand voor moet, aangezien de 23a batterijen waarschijnlijk teveel mA hebben.

Wie helpt me:)
 
Volgensmij kan je deze gewoon aansluiten direct om accu spanning, zelf ook gedaan ooit eens bij mijn fighter motor, werkt perfect.


voor de liefhebbers>
heb nog een rapid bike 3 liggen incl kabelboom en map switch, dacht dat deze defect was (motor starte niet) dus nu een powercomV er tussen gezet.

Rapid bike 3 is naar Dimsport gestuurd maar bleek in orden, kabelboom na gemeten lijkt ook in orden.
Wil deze goed verkopen en omdat ik het wel zo eerlijk vind geef ik er garantie bij, mocht je motor niet starten doordat het defect er toch nog in zit dan neem ik de rapide bike terug , wil zelfs helpen inbouwen mocht je in de buurt wonen.
Ik had alleen een start probleempje (motor starten pas na ongeveer 3x) maar als de motor liep ging die als een kogel.

720.jpg

720.jpg
 
Laatst bewerkt:
had je toevallig ook een zwaardere accu geplaatst, ik weet van mijn systeem dat hij ook veel vreet bij opstarten. starten via accu auto was starten lopen. ik ben nu zelf ook aan het kijken naar een zwaardere accu zodat hij iets meer opstartvermogen heeft

succes met de verkoop
 
had je toevallig ook een zwaardere accu geplaatst, ik weet van mijn systeem dat hij ook veel vreet bij opstarten. starten via accu auto was starten lopen. ik ben nu zelf ook aan het kijken naar een zwaardere accu zodat hij iets meer opstartvermogen heeft

succes met de verkoop

Originele accu zit er in, is wel een aardig groot/lomp ding vind ik voor een zx10, nu met de powercomV zijn de problemen weg, later hoorde ik dat het wel eens aan de massa kon liggen maar toen zat de powercom er al in.
 
Het maakt allemaal weinig uit. alleen meer marge voor de fabrikant. Typische amerikaanse bloedhonden actie... Eerst via verschillende verkoopkanalen een markt opbouwen en daarna die verkoopkanalen bedanken en het zelf gaan doen..
 
Nog mensen bezig (geweest) aan hun 10 van de winter?

Ben zelf bezig met de kuipen schuren en repareren, moet nu nog een kleur op.
En de kleppen zijn inmiddels ook gecontroleerd.
Heb sinds deze week eindelijk een ruimte waar ik fatsoenlijk kan sleutelen dus binnenkort de rest van het onderhoud, en nog wat kabels wegwerken en alles weer ontvetten en poetsen etc.

Nog even een vraag aan jullie, als jullie koelvloeistof verwisselen voor water, wat gebruiken jullie dan en wat mag je daar aan toevoegen ( staat namelijk niks over een middel dat toegestaan is aan het koelwater toe te voegen in het regelement van MSH)?
 
Nog mensen bezig (geweest) aan hun 10 van de winter?

Ben zelf bezig met de kuipen schuren en repareren, moet nu nog een kleur op.
En de kleppen zijn inmiddels ook gecontroleerd.
Heb sinds deze week eindelijk een ruimte waar ik fatsoenlijk kan sleutelen dus binnenkort de rest van het onderhoud, en nog wat kabels wegwerken en alles weer ontvetten en poetsen etc.

Nog even een vraag aan jullie, als jullie koelvloeistof verwisselen voor water, wat gebruiken jullie dan en wat mag je daar aan toevoegen ( staat namelijk niks over een middel dat toegestaan is aan het koelwater toe te voegen in het regelement van MSH)?

Gewoon water.. Hoef je niks aan toe te voegen? Ik heb alleen een kacheltje naast de motor staan voorals het gaat vriezen 😅
 
Oké hoor vaak dat mensen er nog wat aan toe voegen om de waterpomp te smeren?
En gebruik je gewoon kraanwater of gedeminiraliseerd water?

Was al van plan om ivm de vorst er nog even mee te wachten ja.
 
Laatst bewerkt:
Oké hoor vaak dat mensen er nog wat aan toe voegen om de waterpomp te smeren?
En gebruik je gewoon kraanwater of gedeminiraliseerd water?

Was al van plan om ivm de vorst er nog even mee te wachten ja.

Geen kraanwater! Tenzij je graag je leidingen en radiateur wilt ontkalken...

Gewoon demi water erin
 
Terug
Bovenaan Onderaan