Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Snelgas ok 1000K5

Ik wil eigenlijk snelgas op mn K5, maar nu hoor ik dat dat de hele rechter knoppenset verplaatst moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de voorjaarscontrole een olielekkage geconstateerd. Ik heb het idee dat het vanaf de moer/ring komt met de nimbus (rechts naast het oliefilter). Zie foto 1 en 2. Dat is tenslotte het hoogste punt waaraan olie hangt. Op foto 3 die genomen is van de andere lijkt het ook of het oliefilter 'nat' is geworden. Ik heb de olie de vorige keer niet zelf vervangen aangezien de motor toen nog van de vorige eigenaar was. Ik weet dus niet hoe het toen uitgevoerd is.

Ik heb al nieuwe olie en een nieuw filter. Maar wat kan ik nu het beste doen?





 
Kijken waar hij lekt hé?

Alles schoon en droog maken. Motor starten en kijken waar de olie precies vandaan komt en olie lekkage verhelpen.
Als het idd die inbus is dan is het makkelijk. Nieuwe alu/koperring eronder en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Kijken waar hij lekt hé?

Ja, zover kwam ik ook nog wel haha! :X

Vanmiddag alles schoongemaakt en de motor goed warm laten worden. Tot op heden is er nog niks te zien. Mocht ik later deze week ook niks gezien vervang ik preventief alle koperen ringetjes en geef ik hem een beurtje.
 
Ja, zover kwam ik ook nog wel haha! :X

Vanmiddag alles schoongemaakt en de motor goed warm laten worden. Tot op heden is er nog niks te zien. Mocht ik later deze week ook niks gezien vervang ik preventief alle koperen ringetjes en geef ik hem een beurtje.


Lijkt mij ook een strak plan :Y
 
Denk dat ik hem heb gevonden. Het zet hem inderdaad bij de vulplug alleen lijkt het erop dat het er boven ontstaat. Dat kan wellicht ook een issue zijn met de pakking. Maar het is helaas niet de carter pakking. Dit zit erboven.

Het lijkt me niet dat de olie zover omhoog kruipt? Wat denken jullie?



EDIT:
Heb het verhaal ook hier neergezet: Olielekkage motorblok gsx-r 1000 k8
 
Laatst bewerkt:
Doelt denk ik op het vlekje midden boven die inbus?

Lijkt er wel op ja. Zeker als je alleen stationair de motor hebt laten draaien. Olie houd zich ook gewoon aan de wet van Newton ;)

Maar voor dat druppeltje zou ik geen heel blok gaan splitsen. Daar is vast wel wat anders op te verzinnen.
 
Heb de oorzaak van het lek inmiddels gevonden. Er zit namelijk een 'scheurtje' in B| Zie onderstaande foto's.

Wat zijn mijn opties? Lassen? Loctite vloeibaar aluminium/metaal? Nieuw blok? Of alleen dit motorblok deel vervangen?

Fijn begin van het nieuwe seizoen zo met de motor waarmee ik nog maar één keer mee gereden heb.

6ah1YOf.jpg

image.jpg
 


Aan het pruts kitwerk is te zien dat het blok al eens open geweest is. Nu wil dat bij een circuit motor niet altijd iets zeggen ;)

Wist de vorige eigenaar het ook ? Vind het niet echt een scheurtje lijkt meer op een barst :Y Of het blok/bak gedeelte is ooit eens gevallen en is het een braam waardoor die niet goed afsluit ?
 
Laatst bewerkt:
Paar opties denk ik....

1. Laten zitten en na elke sessie poetsen (als het niet echt lekt)
2. blok splitsen en op laten lassen
3. heel goed ontvetten en JB Weld oid ero klussen

Altijd jammer als verkopers dit soort dingen "vergeten" te melden.... Die hebben ook zo'n scheurtje nodig...
 
Ik zou voor 3 gaan en tzt bij groot onderhoud voor 2.

Ik gooi meestal mijn eigen glazen in bij verkopen. "Krasje" in de lak? Zo duidelijk mogelijk op de foto zodat het alleen maar meevalt als ze erbij staan.
 
Paar opties denk ik....

1. Laten zitten en na elke sessie poetsen (als het niet echt lekt)
2. blok splitsen en op laten lassen
3. heel goed ontvetten en JB Weld oid ero klussen

Altijd jammer als verkopers dit soort dingen "vergeten" te melden.... Die hebben ook zo'n scheurtje nodig...

tyfus lijers
 
Terug
Bovenaan Onderaan