2 of 3 remleidingen voor?

eboo

MF'er
29 okt 2005
104
0
Castricum
Hallo, ik wil de remleidingen van mijn Yamaha MT-03 (2007) vervangen door staal omvlochten exemplaren. Nu kan ik op diverse sites kiezen, tussen 2 of 3 remleidingen voor de voorkant. Het verschil in prijs is aanzienlijk, maar wat is nu beter, en is er qua remmen verschil? Alvast dank voor enige uitleg.
 
Je krijgt of 2 leidingen vanuit je remhendel/vloeistofpotje.
Of 1 leiding vanuit je hendel/potje die aansluit op een T stuk waarvanuit er er 2 leidingen naar je klauwen gaan.

Ik geloof niet dat er verschil zit in gebruik.
 
Er zijn verschillende mogelijkheden bij twee klauwen voor.

Vanaf hrc twee leidingen, elk naar een klauw.
Vanaf hrc een leiding naar t stuk, vanaf t stuk twee leidingen, elk naar een klauw.
Vanaf hrc een leiding naar een klauw, van die klauw leiding naar andere klauw.

Tbv remkracht ed maakt het niet veel uit.

Wel mbt route, plek, looks.
 
Er zijn verschillende mogelijkheden bij twee klauwen voor.

Vanaf hrc twee leidingen, elk naar een klauw.
Vanaf hrc een leiding naar t stuk, vanaf t stuk twee leidingen, elk naar een klauw.
Vanaf hrc een leiding naar een klauw, van die klauw leiding naar andere klauw.

Tbv remkracht ed maakt het niet veel uit.

Wel mbt route, plek, looks.
EN mbt prijs, een 3-leiding systeem is het duurste, simpel omdat daar meer banjo's in zitten en deze zijn het duurste van de set. Leiding kost per meter "bijna niets"
 
Hallo, ik wil de remleidingen van mijn Yamaha MT-03 (2007) vervangen door staal omvlochten exemplaren. Nu kan ik op diverse sites kiezen, tussen 2 of 3 remleidingen voor de voorkant. Het verschil in prijs is aanzienlijk, maar wat is nu beter, en is er qua remmen verschil? Alvast dank voor enige uitleg.
Twee leidingen doen. In de leiding over het spatbord heeft zich altijd de neiging lucht op te hopen die lastig is weg te krijgen. Twee leidingen naar boven ontlucht makkelijker en geeft een wat harder remhendel naar mijn ervaringen.
 
Twee leidingen doen. In de leiding over het spatbord heeft zich altijd de neiging lucht op te hopen die lastig is weg te krijgen. Twee leidingen naar boven ontlucht makkelijker en geeft een wat harder remhendel naar mijn ervaringen.

Dat hardere gevoel in remhendel zal hem in het ontluchten of tussen de oren zitten, maar puur op basis van ontluchten idd, gewoon 2 leidingen pakken.
 
Ik heb voor mijn MT een leiding van de pomp en een korte over het spatbord naar de andere klauw.Is met ontluchten idd meer werk,maar dat is éénmalig.
Heb Hel maatwerk besteld bij MLM parts.
 
Als je gaat voor 2 leidingen dan moet je ook even kijken of je vanuit je remvloeistofpot genoeg ruimte hebt voor een langere Banjobout. Want ipv 1 leiding moet die nu lang genoeg zijn om 2 leidingen te huisvesten en als er dicht op het potje een atribuut (spiegel/handvatverwarmingschakelaar/zelflubricerendedildohouder?)zit dan kan het misschien niet.
 
Op de beurs een mooi setje gescoord van Hell voor de VF750F, daar heb ik hem nu van een drie leiding systeem naar een twee leiding systeem veranderd, het oude verdeelblok ligt nu dus ook in het oneindige archief. Het prijsverschil was voor mij ook een belangrijk argument, samen met het makkelijker ontluchten.

db
 
Als je gaat voor 2 leidingen dan moet je ook even kijken of je vanuit je remvloeistofpot genoeg ruimte hebt voor een langere Banjobout. Want ipv 1 leiding moet die nu lang genoeg zijn om 2 leidingen te huisvesten en als er dicht op het potje een atribuut (spiegel/handvatverwarmingschakelaar/zelflubricerendedildohouder?)zit dan kan het misschien niet.
Als je via HELL remleidingen bestelt, past het gegarandeerd.
 
Ik post even een plaatje met het merk - voordat er nog meer mensen de naam verkeerd willen spellen :z

2ut6ya9.jpg


Heb ze zelf ook gekocht van bovenstaand merk. 1e leiding vanaf het stuur, 2e leiding over het spatbord, 3e leiding voor de achterrem. Custom kleur voor leiding en banjo's. €90.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan