Xenon verlichting probleem

Greenhopper

Die hard MF'er
4 sep 2012
710
0
Nijmegen
Ik heb een xenon lamp gekocht zonder ballast. Nu heb ik een ballast gekocht die normaal gesproken voor een auto is.

Ik heb hem aangesloten maar, hij doet niet wat ik wil. De lamp blijft als alles koud is ongeveer 15 seconden aan en gaat daarna uit. Als ik het dan weer probeer dan gaat hij na een paar seconden uit.

Nu heb ik van alles geprobeerd.
Andere lamp, rechtreek aansluiten op de accu om te testen, Kabels van de accu afgehaald en de lamp alleen aangesloten. Haalt allemaal niets uit.

IK heb het geheel aangesloten op een acculader en dan blijft hij wel branden.
Mijn vermoeden is dat de ballast niet geschikt is voor een motor.

Kan dit kloppen? Moet ik voor een motor een speciale balast hebben?

Er heeft 3 jr geleden wel een Xenon in gezeten die goed werkte.

Iemand nog sugesties? Ik wet het namelijk niet meer.

Ik heb een TDM van 2000.
 
Denk het zelfde.

Al eens geprobeerd met draaiende motor?

Je ballast kan btw ook stuk zijn.
Met de auto last van gehad. Starten beide op. 1 ging er gelijk uit. Maar na ongeveer 5 seconden de spanning er af te halen. Weer starten daarna ging het goed.

Tot voor kort geen aandacht aan gegeven.
Maar na een andere ballast er achter te hangen starten ze wel beide op.

Denk ook dat ik zelf de ballast kapot heb gemaakt door een aantal start pogingen zonder draaiende motor.

Gr Roy
 
Geprobeerd met draaiende motor. Ik dacht ook dat het aan de ballast lag maar die is getest en goed.
Toen ik de motor kocht zat er Xenon in maar, ik heb die set verkocht omdat ik een andere koplamp had gekocht. Ga vanavond nog een beetje verder knutselen.



Denk het zelfde.

Al eens geprobeerd met draaiende motor?

Je ballast kan btw ook stuk zijn.
Met de auto last van gehad. Starten beide op. 1 ging er gelijk uit. Maar na ongeveer 5 seconden de spanning er af te halen. Weer starten daarna ging het goed.

Tot voor kort geen aandacht aan gegeven.
Maar na een andere ballast er achter te hangen starten ze wel beide op.

Denk ook dat ik zelf de ballast kapot heb gemaakt door een aantal start pogingen zonder draaiende motor.

Gr Roy
 
Ik heb gisteravond de lamp aangesloten op de accu van mijn auto. Ik had nog hetzelfde probleem.
Het ligt dus niet aan de amperage van de accu. Ik ben met de set naar de verkoper gegaan en heb een andere ballast geprobeerd. Probleem is nu opgelost. De ballast was idd niet goed.

Heb het nu aangesloten op de motor en er is licht.

Nog bedankt voor jullie input.
 
Terug
Bovenaan Onderaan