waar hoort dit vast te zitten

meiling

Die hard MF'er
10 mei 2014
386
0
bakel
Wie weet waardit slangetje hoort vast te zitten. (Yamaha thundercat) net mijn kappen er afgehaald en toen "viel" dit slangetje terug vanuit onder de tank..
Nu dus mijn vraag waar hoort het evt vast te zitten... heb al flink gezocht maar niet kunnen vinden... in de eerste post ook nog foto van een andere vraag of daat een sroef of iets moet zitten(zie foto)
full
 
even de link toets
url.gif
gebruiken, dit werkt niet ;)

het lijkt op de slang die aan de onderkant van de tank hoort te zitten.
dat zwarte 'buisje' onder het woord yamaha is een opvangtankje wat je met behulp van het stukje slang daarachter af en toe kan leeghalen/schoonmaken.

goede kans dat het andere uiteinde wat nu naar je uitlatenvoorbochten loopt

het kan ook een onderdeel van je luchtinlaat zijn wat destijds gemaakt is voor emissie rommel :
Yamaha YZF600R YZF600RC 1997 (V) USA CALIFORNIA AIR INDUCTION SYSTEM - buy original AIR INDUCTION SYSTEM spares online

de 2e foto is een gaatje waar water kan weglopen omdat het anders om je bougies blijft staan, dat gaatje moet je af en toe reinigen zodat het niet dicht komt, die afvoer.

Overigens is het mooier om te spreken over kuipdelen dan over kappen.;)

dat is meer iets voor bromscooters.

RX9moN2M.jpg


er moeten 2 slangen onderaan je tank vastzitten (los van de benzinekraan) 1 dunne en een wat dikkere , de ene is ontluchting en de ander overloop als er teveel getankt word, die 2e (dikke) zal het wel zijn.

succes en happy :]
 
Laatst bewerkt:
Zal waarschijnlijk aan mij liggen maar ben er nog niet achter waar ie hoort bij de tank lijkt me niet dat haald ie nl niet plus daar zitten al 2 slangen..
Ik ga nogmaals x zoeken met mijn zaklamp...
 
49 zit nergens aangesloten, op de tekening zie je alsof er een stuktje tussenuit gehaald is, waarmee aangeduid word dat de slang langer is, en dus eindigt in die versmalling die je op je foto ook ziet.

als 46 en dus 47 nog ergens aan vastzitten kan je de slang 49 gewoon terug voor je carburateurs leggen lijk me.
 
Maar waar zit de bovenkant van de slang nu op aangesloten?

Dat linkertuitje lijkt op iets wat onderaan het luchtfilterhuis zit aangesloten bij motoren uit de jaren 80, om olie op te vangen en af te tappen.
Maar het is dan wel weer vaag dat er nog weer aan extra slang bijaan hangt.
 
Volgens de afbeelding die hier geplaatst is moet het gedeelte wat je nu in je hand hebt vastzitten aan de slang die je op de foto hierboven onder 'yamaha'door zit lopen, dat is van je koelvloeistof.

de slang die rechts wegloopt en aan het eind wat smaller is loopt 'dood' volgens de afbeelding (van raes) zou ik die voor je carburateurs langs leggen.

het lijkt er op dat er een ontluchting op je luchtfilterkast zit.
vloeistof prut ende meuck kan dan naar het opvangbakje wat op de foto nu in de hand ligt, en af en toe geledigd dient te worden (oooee sjiek ) en eventuele gassen/lucht kan dan weg via de slang met aan het eind de versmalling.

bovenstaand is gebaseerd op wat ik maak van het schema van cmsnl wat raes hierboven geplaatst heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan