Datatool alarm kapot? Of accu leeg? (ZX10R)

Dimis

MF veteraan
27 nov 2007
1.016
18
Edit: Lang verhaal, datatool deed het niet. Motor wilde niet starten. Startrelais klapperde.
 
Laatst bewerkt:
Zou best eens een lege accu kunnen zijn.
Meten is weten pak eens een multimeter meet de accuspanning eens onbelast , een volle accu zal rond 12,6 volt aangeven.
Belast mag deze leest tijdens het starten ( i.v.m. Electronica ) niet onder de 10 volt zakken.
Is dit wel het geval dan kan de motor wel rond gaan maar kan de motor electronica geen goede vonk en juiste injectie geven.
 
Ik heb de accu gemeten onbelast. Hij geeft 9,4 aan. Ik lees nu ook in het Datatool boekje dat er bepaalde functies uitgaan bij een lagere spanning dan 11,5 volt, 10,5 volt en 9,8 volt.

Ik zet hem vannacht aan de lader en probeer het morgen weer. Ik zal hier even posten wat mijn bevindingen waren.

Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de accu gemeten onbelast. Hij geeft 9,4 aan. Ik lees nu ook in het Datatool boekje dat er bepaalde functies uitgaan bij een lagere spanning dan 11,5 volt, 10,5 volt en 9,8 volt.

Ik zet hem vannacht aan de lader en probeer het morgen weer. Ik zal hier even posten wat mijn bevindingen waren.

Bedankt.
Das al erg beroerd.

Tijdens startpoging onder de 10 zakken, is al twijfelachtig, laat staan in rust.

Misschien kun je t nog iets rekken met goed opladen, ik hoop t voor je.
 
Het is opgelost. Accu vandaag vol en hij startte in één keer. Volgende keer zet ik hem 's winters in de wintermode. Dat betekent dat hij de accu minimaal belast.
Bedankt RUUD1TJE.
 
Terug
Bovenaan Onderaan