Busje draait mee als ik een boutje los probeer te draaien

Basta!!

Die hard MF'er
24 sep 2012
599
222
Ik probeer het schermpje van mijn vriendins cbr600f te vervangen, maar een van de schroeven komt niet los omdat het busje waar hij in vast zit aan de andere kant meedraait. Ik kan niet bij het busje omdat hij achter/in het plastic zit. Wordt dit boren of heeft iemand van jullie nog een leuk idee?
 
Lastig. Als je wel al wat ruimte hebt zou je er een platte schroevendraaier tussen kunnen zetten. Dat is dus tussen kuip en schroef.

Zo heb je wat meer druk op het busje wat meedraait in de hoop dat er beweging in komt.

Vaak zijn het alu boutjes in een andere legering busje waardoor het goed vast zit. IMAL kruipolie heeft mij ook eens geholpen maar uitboren is wel het snelst.
 
Ik probeer het schermpje van mijn vriendins cbr600f te vervangen, maar een van de schroeven komt niet los omdat het busje waar hij in vast zit aan de andere kant meedraait. Ik kan niet bij het busje omdat hij achter/in het plastic zit. Wordt dit boren of heeft iemand van jullie nog een leuk idee?
Kunt proberen iets meer druk te zetten.
En anders eerst de rest en dan proberen hem er uit te trekken.
 
Ik probeer het schermpje van mijn vriendins cbr600f te vervangen, maar een van de schroeven komt niet los omdat het busje waar hij in vast zit aan de andere kant meedraait. Ik kan niet bij het busje omdat hij achter/in het plastic zit. Wordt dit boren of heeft iemand van jullie nog een leuk idee?


dat busje zit, als het goed is, in een rubber.
als je niet bij de achterkant kunt met een klein tangetje zit er naar mijn idee niks anders op dan de topkuip demonteren of kijken of je de tellerunit weg kunt nemen en er dan bij kunt.
 
Klingt gek weet ik maar gebruik een slag moer sleutel. Moet je wel creatief voor zijn met dopjes en bitjes.
Of anders toch via de achterkant de bus in rubber tegen houden met een tang. Moet je soms het eea van het knuipwerk voor verwijderen.
 
Probeer iets (een kleine schroevendraaier oid) onder de kop van de schroef te steken en dan heel voorzichtig losdraaien.
Wel uitkijken dat je de boel niet beschadigd.
Op deze manier krijgt de moer meer weerstand zodat hij minder snel meedraait.
Lukt dat niet dan uitboren.
 
Hoe wil je die bout uitboren als het busje al mee draait?
Spanning erop zetten en met een schroefmachine los draaien.
Lukt dat niet dan de rest er omheen demonteren zodat je wel bij de draadbus kan komen.
 
Bedankt voor de adviezen. Ik heb uiteindelijk een schroefmachine gepakt en toen tijdens het schroeven er voorzichtig een schroevendraaier tussen de kuipen gewrikt zodat het busje uit de kap kwam. Daarna heb ik het busje met bisonkit teruggeplakt. Dat werkte prima. Toen ik hem terug ging monteren kwam de bus aan de andere kant los😅😅 dus die heb ik daarna ook maar even vast gezet.

Vandaag dus even gedaan;
-wheelstripes
- donker ruitje
- roodzwarte stickers voor

Resultaat;
op3dk5.jpg
 
de topkuip eerst loshalen zodat je de voorkant naar voren kan halen en dan kan je wel met een tang het busje tegen houden ,ik heb het zelfde probleem gehad maar inmiddels alle busjes gelijk maar vervangen succes.
 
Zoals je ziet op de foto, zijn het (messing) draadbusjes, in een rubber plug. Verlijmd.
Na verloop van tijd kan dat loslaten, en zit de deaadbus harder vast aan de bout, dan aan de rubberplug.

Slechts ter info, aanvulling.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan