vacuum waarde verkeerd bij synchroniseren

okkie60

MF'er
25 mei 2014
62
0
veenendaal
Hallo mensen,ik heb een fzs600 fazer uit 2000 en heb de carbs gesynchroniseerd,staan mooi gelijk maar meet een waarde van 18cm terwijl het service manual zegt het moet tussen 23cm en 25cm zijn,wie weet hoe ik dit kan verhelpen?gr Rik
 
Boevie,ligt er aan wat je bedoeld,veranderd heb ik er niets aan ook niet aan de afst. van de gaslnaalden oid wel heb ik de carbs schoongemaakt vooral de stationaire sproeiers.En de vlotternaalden vervangen en ringetjes voor luchtschroef e.d[.het vlotter niveau is ook goed].
 
Als ik er even vanuit ga dat jouw gevoel goed is dat de motor voor de werkzaamheden iets beter liep in de hoge toeren dan hierna. Zou het kunnen dat je 1 van de membramen van een gasschuif niet helemaal goed hebt monteert in de zitting, zodat deze heel iets valse lucht zuigt.
De gasschuif gaat minder ver omhoog dan de andere 3, en 1 cilinder werkt dus de rest wat tegen boven het middengebied?
Had 1 cilinder een vrij grote afwijking met synchroniseren tenopzichte van de andere 3?

Wat betreft de afwijking ten opzichte van het filmpje met synchroniseren, het zou kunnen dat de keerringetjes van de vlinderkleppen iets ingesleten zijn/lekken en dat daar de lagere waarde vandaan komt.
Geen enkele motor zal al vanaf fabriek hetzelfde zijn, door toleranties en daarna slijtage.
 
Boevie,bedankt voor jou info,de membranen heb ik inderdaad er af gehad om de naalden te controleren e.d.Er was nauwelijks verschil tussen de 4 cyl.Ook als je gas geeft en kijkt op de carbtune gaan ze redelijk gelijk omhoog.Van de keerringen als je bedoeld klephoedjes dat zou natuurlijk mogelijk zijn maar verbruikt hij dan geen olie?[hij heeft 50.000km gelopen en verbruikt geen olie]Nog een vraag:hoe weet ik of de membranen er goed inzitten?Ik dacht dat ze er maar op 1 manier in kunnen.
 
Laatst bewerkt:
photo-348.jpg


boisseau-a-membrane-1pc-pour-fz750-1987-92.jpg


Wat ik eigenlijk bedoel is dat een membraam eruit kan zien als plaatje 1 of 2.
De 2e is goed te monteren, de eerste is nogal verfrommeld en is moeilijk goed te monteren in de zitting van de carb, en ondertussen moet je het stalen kapje er ook nog op frummelen en de schroefjes aandraaien.
Dan kan het natuurlijk zijn dat het niet helemaal goed gaat.

De vraag was dus eigenlijk of er een membraam bijzat die aardig verfrommeld was en moeilijk te monteren. En of het mogelijk is dat dat misschien mis is gegaan.
 
Oke ik zie het,ik dacht eigenlijk dat het gasklep heette,de foto van het membraan is duidelijk maar zo ziet het er niet uit,ik heb vandaag naar aanleiding van jou info nog maar eens naar de membranen gekeken en heb de pas vlakken schoongemaakt,het ziet er allemaal goed uit mischien dat het randje rondom wat plat is geworden dat zou nog kunnen, weet niet hoe een nieuwe er uit ziet.Heb vandaag nog gereden en hij rijd soepel en pakt goed op maar heeft wel moeite met in een keer het gas open draaien in de hogere versnellingen maar mischien hoort het wel zo.Bedankt voor jou moeite in ieder geval....top
 
Dat heb ik wel opgemeten toen en waren net zo lang, heb het vlotterniveau ook nagemeten en die was goed[4,5mm boven vlotterbakje] zelfs de puntjes op de brandstofpomp heb ik vernieuwd.Maar ik herinner mij nu ineens dat ze mij toen de verkeerde vlotternaald zitting hadden verkocht en heb toen de oude er in laten zitten,en wel de rubber ring vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan