Voorvork verkeerde volgorde, manier om op te lossen??

Marien_90

Die hard MF'er
8 okt 2007
340
23
Omdat m'n voorvork keerring lekte heb ik de vork uit elkaar gehaald, en was na het schoonmaken weer bezig om de vorkpoot in elkaar te zetten om weer te vullen met olie.
Toen heb ik de fout gemaakt om, voordat de binnenpoot erin zat, die bus/ring alvast op z'n plek te tikken in de buitenpoot. (die ring die je er alleen uit krijgt als de binnenpoot er nog in zit, door de binnenpoot als hamer te gebruiken. Ik dacht 'Nu kan ik er toch goed bij, beschadigt die ring niet...'). |( |( |(
Het is de met rood omcirkelde bus/ring.
Screen_Shot_2016_03_13_at_10_29_06_AM.png

IMG_5115.jpg


De binnenpoot kan er nu dus met geen mogelijkheid meer in, omdat de bus/ring die onderop de binnenpoot zit er niet doorheen past. Als ik die eraf haal kan ik de binnenpoot wel erdoor schuiven, maar dat schiet niet op..
Weten jullie een manier om deze er weer uit te halen?? Misschien iets met heet stoken, of een hele lange pen via de onderkant van de poot? Of zit zo'n ding zo ontzettend klem dat het niet te doen is? (met de binnenpoot die ring eruit tikken was iig niet makkelijk..)
Alle hulp is welkom!

.. ik ga alvast voor een nieuwe vorkpoot kijken :/ (Suzuki gsxr SRAD 2000)

IMG_5116.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hebben we het nog over gereedschappen? B|

Maar zelfs alleen met een losse haak van een poelietrekker kan je hem eruit krijgen.
Hoe? Ene kant onder de ring en ws heb je genoeg ruimte om een slag met een hamertje te maken om hem eruit te tikken.
;)
Als je aan een kant gaat trekken wil de bus kantelen waardoor hij gaat knellen.
 
dat heb ik zelf ook al eens gehad, wel om een andere reden, maar het resultaat was hetzelfde.
ik heb de glijbus bij de opening naar binnen getikt met een dunne schroevendraaier.
je laat dan wel een beschadiging achter in het alu van de poot, maar dat is weer makkelijk weg te halen.
de glijbus moet je dan wel vernieuwen.
 
Laatst bewerkt:
Hij is er uit hoor!! *D
Poging 1 met die stang van een kitspuit, schoteltje aan het eind omgedraait en omhoog hameren.
IMG_5122.jpg


Heel klein beetje beweging in, maar ging nooit goed genoeg.
Toen draadeindjes opgezocht, had 2 stuks liggen, met handige lipjes aan het eind, kwamen uit de lades van de oude keuken. Lipjes waren afgerond dus werkte super in de ronde buis:
IMG_5120.jpg


IMG_5121.jpg


IMG_5118.jpg


Langzaam eruit gedraait

IMG_5119.jpg


En toen kwam ie eruit!
Morgen langs de dealer voor een nieuwe, het is niet echt een koperen ring volgens mij, er zit een laagje teflon aan de binnenkant, buitenkant is wel metaal.
Bedankt voor de hulp!!
De tweede vorkpoot moet nu wel lukken, denk ik zo..
 
Kijk, dat noemen ze roeien met de riemen die je hebt.
Als je het ene draadeind in het ander gat had gestoken zaten de stangen 180 graden gedraaid en had je minder last van kantelen.
 
die ring is de bovenste glijbus van de vorkpoot, deze klemt amper,
als je je nagel eronder kan krijgen trek je hem er waarschijnlijk zo uit.

als die glijbus er zo gemakkelijk uit komt, zit er volgens mij niet de juiste in.
als hij er zo gemakkelijk uit zou komen, zou je hem er ook gewoon met de hand moeten kunnen induwen, en dat soort van glijbussen ben ik nog nooit tegen gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan