Geïnvesteerd in Woolich spul

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.179
112
Weert
Pfoeh..., even alle soft en hardware van Woolich aangekocht om rechtstreeks in de ECU te kunnen afstellen.., had al eerder een motor gemaakt om te kijken wat het kon, en kon me niet inhouden om gelijk alles aan te schaffen..
Als dit als reclame maken beschouwd wordt.., dan uiteraard verwijderen modjes !!!
Ik moest het gewoon ff kwijt, was gewoon blij met de aanschaf... :+
 
Zojuist dit verstuurd, het is weer even afwachten.


Hey Sharon,

I'm glad to hear you would like to add support for the model! Sending my ECU to France is however not an ideal situation. There might be a solution for this though.

I got interested in your brand and products via a forum for motorcycle enthusiast, where a man posted that he invested in your products. He seems to be the only person in quite a wide range that offers service for your (available) products. Is it possible that he could do a readout of my ECU from his shop, and send the data to your development team.
Seeing how he invested in your products it might be practical to add him as a middleman for readouts of European (or at least Dutch) ECUs. I expect right now he might not have all the technical material to give you exactly what you need, but maybe you could supply him with the technical support he needs to be able to do this for the team.

I think you could see why I am not really enthusiastic about removing and sending my ECU to France. I think letting him do the readout could be a great solution for everyone.
This is the man I'm talking about ( P.H.C. Ritzen ), this is the specific thread where he mentioned he bought the products ( Geïnvesteerd in Woolich spul ).

I hope we can find a practical solution, because I'd be happy to provide a read-out for my ECU to enable you to broaden your model-support.

Kind regards,

Huibert
 
Er van uit gaand dat je een interface harnass hebt voor de CBR 1000 RR of een bench harnass kun je die wellicht gebruiken om de ECU uit te lezen in de WRL software en de bin file opsturen, lijkt mij.
 
Die dip bij 2800 RPM, is er niet uitgehaald, ben wel benieuwd naar wat de oorzaak hiervan is?

Niet alles is instelbaar, ik kan bijvoorbeeld niet instellen op welke toerentallen de nokkenas verdraaiing moet plaatsvinden (deze motor heeft een soort v-tec) , ook is een dip die veroorzaakt wordt door een verkeerde constructiekeuze van een fabrikant, of een constructie aanpassing vanwege een emissie eis niet softwarematig op te lossen...., dan zal er ook constructief wat aan het blok en/of het in/uitlaatsysteem wat moeten veranderen.
Tevens is dit een dip die bij vol gas optreedt bij dat toerental, ik geloof zelf niet echt dat je bij vol accelereren op dit punt wat gaat merken daarvan..., om de map beter te kunnen beoordelen heb je eigenlijk helemaal niks aan een volgas run, je zult dan meerdere runs moeten maken bij diverse belastingen en gasstanden... ;)
 
Niet alles is instelbaar, ik kan bijvoorbeeld niet instellen op welke toerentallen de nokkenas verdraaiing moet plaatsvinden (deze motor heeft een soort v-tec) , ook is een dip die veroorzaakt wordt door een verkeerde constructiekeuze van een fabrikant, of een constructie aanpassing vanwege een emissie eis niet softwarematig op te lossen...., dan zal er ook constructief wat aan het blok en/of het in/uitlaatsysteem wat moeten veranderen.
Tevens is dit een dip die bij vol gas optreedt bij dat toerental, ik geloof zelf niet echt dat je bij vol accelereren op dit punt wat gaat merken daarvan..., om de map beter te kunnen beoordelen heb je eigenlijk helemaal niks aan een volgas run, je zult dan meerdere runs moeten maken bij diverse belastingen en gasstanden... ;)

Duidelijk. Kon me ook al niet voorstellen als het een emissie dip was, veroorzaakt door een onjuist onstekingstijdstip of verkeerd mengsel, deze er niet uit was gehaald.
 
Hallo Paul,

ik zou dit via PM kunnen doen maar wellicht is het ook wel voor andere interessant.

Kan jij ook Kawasaki KRT ecu's configureren?

Het komt een beetje op hetzelfde neer (voor zover ik dat kan beoordelen) als een ecu met "Wooling flash" er op.

Ik doel in deze met name op een KRT ecu voor een ZX6R 2003-2004 model. Woolich biedt voor dit model geen pakket aan (volgens mij website).

Een ecu met kabel en software is dat iets wat je zou kunnen \ of wellicht al kan? Of is het een vak apart ?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik ook niet.., de data gegevens zijn succesvol naar Australië verstuurd en daarna bleef het stil..., een dag of 5 geleden heb ik nog even gecontroleerd of het model erbij stond, maar helaas....
 
Ja maar als die dan niet rekening houd met de inflation loopt hij straks overal 3% te rijk.
Of te arm indien hij eerst de USD convertie eerst doet.

8f4626979e12b214b2e8cfe58d5714bd.jpg
 
Ze waren ook bezig met de CBR600RR 2003-2006. Daar had ik hen ook over gemaild, maar ook nooit meer iets vernomen behalve dat het in ontwikkeling was.

Ze ontwikkelen of heel traag of wellicht zijn er andere prioriteiten te kop op komen steken.
 
Laatst bewerkt:
Aftersales is de service die geboden wordt nadat een product verkocht wordt..
Voor de modellen die er nog niet tussen staan en waar hier dus naar gevraagd wordt is nog nooit een product verkocht, dus een after sale kan hiervoor ook niet geleverd worden..
Er wordt door ons aan hun gevraagd om nieuwe producten te ontwikkelen en toe te voegen, maar we kunnen hier allemaal niet weten hoeveel werk dat wel of niet is, en hoe de prioriteiten in hun bedrijfje liggen.
Vooralsnog denk ik dat we ontzettend blij moeten zijn voor hetgeen nu reeds geleverd wordt, maar toch hoop ook ik stiekem dat er wel wat modellen en types bijkomen, het is immers een ongelooflijk krachtige manier om je motormanagement aan te passen en de mogelijkheden die geboden worden laten powercommander en Rapid bike zodanig verbleken alsof ze gewoon niet meer bestaan..
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste is m.i. wel enigzins overdreven. Wat betreft mogelijkheden heb je wel gelijk, eenmaal op de testbank duurt het echter allemaal net wat langer, zeker de eerste (altijd )volledige flash. Bij gebruik van autotune moet je het programma eigenlijk al 'open' laten staan, anders duurt het allemaal erg lang omdat ie bij het opnieuw opstarten eerst weer een volledige flash uitvoert. Het weegt niet op tegen de voordelen, daar zijn we het wel over eens.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste is m.i. wel enigzins overdreven. Wat betreft mogelijkheden heb je wel gelijk, eenmaal op de testbank duurt het echter allemaal net wat langer, zeker de eerste (altijd )volledige flash. Bij gebruik van autotune moet je het programma eigenlijk al 'open' laten staan, anders duurt het allemaal erg lang omdat ie bij het opnieuw opstarten eerst weer een volledige flash uitvoert. Het weegt niet op tegen de voordelen, daar zijn we het wel over eens.

Bij opnieuw flashen begint hij vaak al meteen bij 75%, dus dat valt mee.
Autotune is een optie waar ik niet achter sta, maar wel leuk voor iemand die geen testbank heeft en het toch zo goed mogelijk wilt doen.
En als het tijdrovend is? jazeker!!, maar dat vind ik nog het minst erg, het moet gewoon GOED gebeuren, en de resultaten zijn vaak ook verbluffend.., en nee, geen powercommander of rapidbike zal daar op dit moment ook maar bij benadering aan kunnen tippen...
 
@P.H.C. Ritzen heb jij ervaring met Woolich op een GSXR K6 1000?
bedankt alvast
Het gebruik van Woolich is een op zich staande vaardigheid die eigenlijk gebaseerd staat op de kunde of onkunde van degene die de software tot het uiterste kan gebruiken, en ook begrijpt wat er met veranderingen in de motor daadwerkelijk gebeurt.
Het goed begrijpen van de vele mogelijkheden die de software geeft is iets wat helaas niet zo veel mensen onder de knie hebben, daarbij is het ook zeer tijdrovend om al deze aspecten toe te passen zodat veruit de meeste tuners dit niet doen.., ze pakken vaak de makkelijkste gedeelten, dat gaat vlugger en is daarmee ook goedkoper.
Het type motor wat je met Woolich gaat tunen is hierbij totaal niet belangrijk, echter een gedegen kennis van de motor techniek, de wil om er de tijd in te steken die nodig is, en het kunnen "aanvoelen" van de motor is essentieel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan