suzuki gsx750 r bj 1999

pthove

Rookie
13 sep 2014
17
0
Hallo allemaal ik heb even een vraag. Ik ben aan het kijken naar een suzuki gsx750 r van bj 1999.
Ik heb een mooie gezien alleen viel me op dat het vermogen van deze motor erg laag is (98pk) waar ze standaard 134 pk behoren te hebben. Heeft iemand een idee hoe dat mogelijk is. Wat mij nog meer opviel was het gewicht van deze motor (200kg) in plaats van 179 kg.
 
Dat komt wss doordat het import uit een EU land is.
Een land waarbij er een 100pk grens is, voordat het erg duur wordt om te verzekeren (bijv DLD).

Dat gewicht is altijd lastig. Leeg, met olie en benzine, etc. RDW tikt ook maar wat over.
 
Heb zelf een SRAD600 uit 1998 die weegt droog 179 kg , de SRAD 750 zal niet echt veel zwaarder zwezen, tel daar de olie + volle tank benzien erbij op dan zal je snel aan die 200 kg komen.
 
A ok en is het volle vermogen nog weer terug te krijgen of moet je dan de hele motor aan passen ( computer, ontsteking of andere dingen).
Je hoeft niet de hele motor aan te passen.
Alleen het deel dat bepaalt hoeveel pk er uit komt.

Als dat niet al gedaan is, trouwens.
 
Als dat nog niet gedaan is welk deel moet je dan aan passen of vervangen en wat zijn dan de kosten
Bij motoren kan dat aanpassen op een paar manieren. Je moet uitvinden of jouw motor begrenst is, en dan ook hoe.

Dan pas kun je iets zeggen over kosten.

Omkeuren bij rdw kun je zelf wel uitpluizen, wat dat kost.
 
Goede dag allemaal hier even een update, ikheb besloten de motor toch niet te kopen( de verkoper reageerde niet op mijn mails en telefoontjes).
In tussen ben ik verder gegaan met zoeken en heb er 1 gevonden dicht bij mij in de buurt. Afgelopen weekend proef gereden en vandaag besloten om hem tekopen. Het gaat om een gsx 750r srad van 1999 de injectie model.
Hij heeft 40000 km op de teller het blok is een poos geleden gereviseerd en opgeboord voor meer vermogen ( 155 pk volgens de verkoper) is voor zien van stalen rem leidingen,grotere rem klauwen, race system van vimm en veel kuip onderdelen zijn in carbon look en de veering is vervangen.
 
Goede dag allemaal hier even een update, ikheb besloten de motor toch niet te kopen( de verkoper reageerde niet op mijn mails en telefoontjes).
In tussen ben ik verder gegaan met zoeken en heb er 1 gevonden dicht bij mij in de buurt. Afgelopen weekend proef gereden en vandaag besloten om hem tekopen. Het gaat om een gsx 750r srad van 1999 de injectie model.
Hij heeft 40000 km op de teller het blok is een poos geleden gereviseerd en opgeboord voor meer vermogen ( 155 pk volgens de verkoper) is voor zien van stalen rem leidingen,grotere rem klauwen, race system van vimm en veel kuip onderdelen zijn in carbon look en de veering is vervangen.
Ik denkt dan altijd, oh jeeee....:/

Heb je facturen van de revisie (waarom eigenlijk), en het opboren?
Heb je uitdraai van het vermogen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan