Omvormer 12>5v met dubbele usb uitgang

Tvdh

MF veteraan
1 mei 2012
1.304
274
Boekel
Hallo allemaal.

Ik heb een nieuwe kabelboom gemaakt voor in de kuip van mijn Cb 900 uit 1981.
Ik heb de originele kabelboom 1 op 1 nagemaakt.
Nu wil ik mijn navigatie systeem en eventueel een ander apparaat opladen ( telefoon of iets dergelijks )

De navigatie ( Garmin ) werd eerst altijd opgeladen met een originele Garmin kabel die van de accu afkwam, daar zat een omvormertje tussen en een steekzekering.

Nu wil ik een omvormertje plaatsen in de nieuwe kabelboom met 2 usb uitgangen, dan haal ik 2 kabels, 1 met mini usb ( haaks ) voor de Garmin en 1 micro usb voor bijvoorbeeld een telefoon.

De 12 volt haal ik van het klokje af wat in de kuip zit met een dubbele bulletconnector en een glaszekeringhouder ertussen.
Het klokje loopt altijd dus als je bijvoorbeeld gaat tanken en je zet de motor even uit sluit de navigatie niet meteen af en blijft je telefoon ook gewoon doorladen.

De aarde komt of van het voltmetertje af of van het klokje.

DE VRAAG
Waar kan ik een fatsoenlijke omvormer vinden/kopen?
Ik kan alleen maar omvormers vinden die in de sigaretten aansluiting moet en die kan ik dus niet met bullet connectors in mijn kabelboom verwerken.
Of omvormers met losse kabeltjes maar die hebben allemaal maar 1 usb aansluiting.

Mocht iemand iets weten of tips hebben hoor ik het graag :)

( foto's zijn niet perse relevant maar dan heb je een idee van hoe het eruit ziet )







Groeten en alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Ja, dat lijkt er wel op!
Zo te zien met losse kabeltjes waar in jouw geval oogjes aan zitten, ik knijp er 3,5 mm bulletconnectors aan.
Zo te zien zit er bij jou al een glaszekering tussen.
Er zit ook een kapje bij om de poorten af te dichten of zie ik dat niet helemaal goed?

Groeten.
 
Hallo.

Bedankt voor de reacties allemaal!

@Schuurman92.
Woow dat is wel heel erg goedkoop, ik neem aan dat de kwaliteit toch wel oke is.
Anders had je dat hopelijk wel vermeld :P
Ik ben helemaal niet bekend met Aliexpress en dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg.
Niet dat het geen goed product kan zijn maar ik heb het niet zo op al dat buitenlandse handel spul.
Ik heb er niet heel veel haast mee maar ik zou hem wel graag binnen een week of 2 binnen krijgen want anders moet straks als ik weer aan het rijden ben de kuip er weer af en dat is best wel veel werk.

@ gassen.
Ik kwam via die link wel dit tegen.
snelbalie
Als je dan in de zoekbalk "motorvoeding" typt dan heb je 7 resultaten en op de 1e rij de 2e en 3e motorvoeding zien er wel heel goed uit, dat is ook met stuurklem.
Nu zitten er clipons op mijn motor die niet rond zijn ( origineel ) dus heb ik aan die klem niks maar ik kan die klem wel op mijn kuipframe zetten.
Die klem zal wel voor rond 22 ofzo zijn en nu is de kuipframe maar 20 mm maar dat krijg ik wel gemaakt.

De ene voeding is 2.1 A en de andere is 3.3
Welke zou ik dan moeten hebben?
Ook kan ik op de foto niet zien hoelang de kabel is die eraan zit?
Hoewel dat eigenlijk niet veel uitmaakt want ik kan de kabel altijd langer maken mocht dat nodig zijn.

( hele mooie website trouwens! )

Groeten en alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Kwaliteit van deze lijkt goed, heb hem niet in gebruik dus niet veel ervaring mee. Ik heb zelf op de motor een usb zitten met 1 aansluiting (ook van aliexpress) en deze zit er nu een jaar op zonder problemen.

2 weken ga je denk ik niet redden met aliexpress, als je interesse hebt wil ik je die van mij wel opsturen voor dezelfde prijs. Ik heb hem toch niet nodig op korte termijn.
 
Ik heb voor 8,39 euro (6,95 euro verzendkosten) bij Conrad twee omvormers besteld (1 reserve, ivm met onhandigheid). Een beetje soldeerwerk en krimpkousjesjes en klaar was ik. De USB stekkertjes had ik al (van een oud snoertje geknipt).

UA7805

Maar inderdaad, met een tientje meer heb je een kompleet contactdoosje.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

@Schuurman.
Bedankt voor het aanbod!
Ik heb zojuist een voeding besteld via Waypoint.
Daar zit ook meteen een klem om, dat is wel zo makkelijk :)

@Badslipper.
Daar had ik ook al aan gedacht maar die ik nu besteld heb is meteen te gebruiken dus dat is net zo makkelijk, is je omvormertje wel een beetje (spat)waterdicht afgesloten?

@Willemvu.
Oh daar had ik nog niet aan gedacht, ik heb bij automaterialenzaken wel vaak de usb laders gezien die in je sigaretenpoort gaan maar niet zoals hierboven staat.

Allemaal bedankt voor de hulp!
Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden van het resultaat ( als ik het niet vergeet :P )

Groeten.
 
Zou je hem niet liever toch via het contactslot laten lopen? hoe ik het begrijp heb je kans dat de omvormer je accu leeg trekt.
Zo'n omvormer in rust gebruikt ca. 5 mA, dus pas na een paar maanden zal de accu leeg zijn. Ik denk dat het klokje ongeveer net zo veel zal trekken. En anders de zekering voor de voedingsunit er uit trekken bij lange stilstand.
 
Hallo allemaal.

@artalstra
Zo'n omvormertje trekt zo weinig stroom daar maak ik me niet zo'n zorgen over.
Als ik de motor langere tijd leeg laat staan trek ik de 9 polige stekker los.
Dan loopt het klokje ook niet meer en ook de omvormer niet.

@kwajesaki
Via de verlichting schakelaar zou inderdaad ook kunnen.
Mijn insteek was, dat als ik bijvoorbeeld ga tanken niet meteen de navigatie af wil sluiten als ik het contact uit zet ( sleutel nodig voor de tankdop )
en als ik hem via de lichtscakelaar doe valt de navigatie nog steeds uit als ik het contact uit zet ( toch? )

@Badslipper.
Achteraf helemaal geen zorgen over hoeven maken, hij zit nu uit de elementen en er zit een dopje op waardoor het vocht uit blijft.

Hierbij nog een foto van hoe hij nu zit.



Hier zat de kuip er nog niet op, die zit er nu op en hij is prachtig weggewerkt zo.
Je kunt er nog wel goed bij om er een usb kabel in te steken.

Groeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan