gps accuvoeding probleem

vapu

Rookie
18 mrt 2016
2
0
Mijn zumo 550 schakelt niet meer over van batterijvoeding naar spanning via accu motor.
Vorig jaar een nieuwe houder gekocht om dat er één pinnetje was afgebroken op de houder en nu dus hetzelfde probleem.
Nieuwe accu motor geplaatst(startprobleem dus niets met gps te maken)kabels correct aangesloten want ik meet spanning, klein kabeltje van accu naar gps houder doorgemeten, alles in orde, als ik de houder doormeet, aansluiting klein kabeltje(vier pinnetjes op gps houder en drukcontacten waar gsp contact maakt vind ik er maar drie waar ik contact mee heb. Rechtsboven- pinnetje vier onderaan, rechtsonder- pinnetje twee bovenaan, linksonder- pinnetje vier bovenaan, linksboven - nergens contact, spanning accu (-)motor komt op aan op dit contact en rechtsonder (+).
Iemand die mij kan helpen of is het alles weggooien en nieuw kopen???
 
Gezien de leeftijd van de 550 heb je kans dat het einde in zicht is.
Misschien kan je testen met een 550 van iemand anders.
Dan kan je achterhalen of de voeding of de 550 zelf het probleem is.
Ik heb hetzelfde probleem gehad......was einde zumo.
 
Heb ooit op een huurmotor gehad dat één van de contactjes bijna helemaal weg was. Rest van de pinnetjes was nog intact, dus waarschijnlijk redox reactie. Heb dat toen provisorisch opgevangen door er een klein stukje aluminiumfolie tussen te klemmen. Konden we toch weer door.
Volgend jaar eens kijken wat de nieuwe gps-en zijn geworden.
 
Dank jullie allen voor de snelle respons,... iemand in de buurt van Beveren waas met een zumo 550 op zijn fiets die bereid is om even te testen waar het aan zou kunnen liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan