Vleugels, wings, spoilers

Hans uut Zwolle

Die hard MF'er
14 okt 2014
619
74
Zwolle
Die nieuwe trend op de moto-GP machines: spoilers.
Vorig jaar begon Ducati met relatief kleine vleugeltjes,
laag op de kuip.
Ze hebben nu al 4 spoilers op de kuip, 2 laag en 2 hoog.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het foeilelijk vind,
met name de grote zwarte platen op de machine van Lorenzo.

Hoe denken mijn geachte mede-forumistas hierover?

Groet uut Zwolle,
Hans
 
Het zal me een worst zijn wat ze op de GP motoren testen en monteren.

Zolang er maar competitie is, straks gaan mensen ook nog zeuren over de pakken. Het is geen modeshow.

Het is racen en het zijn GP fietsen.

Fijne avond. :)
 
Libresse heeft ook vleugels................
En Red Bull gééft je vleugels..............
Als het maar geen spoilers worden _O- ;)
 
Tja,lelijk of niet het zal een trend worden naapers zijn het allemaal ;)
edprj15p.uw2.png
 
Prototyperacing: lelijkheid hoort erbij. Ik vind het alleen maar mooi als ze alles voor de performance doen. En het is ook gewoon wennen denk ik: toen de eerste F1-racewagen een vleugel kreeg, stond iedereen waarschijnlijk ook niet meteen te juichen.

Van mij mogen ze alles uit de kast halen :Y
 
Hopelijk verbieden ze deze gedrochten snel. Door aërodynamica komen deze fietsen nog veel verder van normale motoren af te staan. Een F1 wagen heeft waarschijnlijk meer overeenkomsten met een jetfighter dan met een auto. En zeg nou zelf, dit ziet er toch niet uit? :')

AU1397849.jpg


Zoek de verschillen:
puffer-fish.jpg
 
Hopelijk verbieden ze deze gedrochten snel. Door aërodynamica komen deze fietsen nog veel verder van normale motoren af te staan. Een F1 wagen heeft waarschijnlijk meer overeenkomsten met een jetfighter dan met een auto. En zeg nou zelf, dit ziet er toch niet uit? :')

[afbeelding]

Zoek de verschillen:
[afbeelding]
Daarom zijn het ook motogp/prototype fietsen.
Sbk fietsen zijn straatfietsen met leuk spul erop die jij en ik kunnen kopen.
 
In het interview met Eurosport gaven ze aan dat de spoilers het gevoel in de voorkant verbeterde. De Ducati heeft al sinds de Stoner tijden last van te weinig druk op de voorkant en zo te zien aan de resultaten werken die spoilers daar prima :Y :Y

en ja.. het is lelijk '(
 
Laatst bewerkt:
Precies, moet ducati maar wat veranderen aan t chassis of zo.
andere merken lukt t toch ook.

Sarcasme? Want waarom zouden een Yamaha en een Honda er dan nu ook gebruik van willen maken. Als het echt geen voordeel voor hun op zou leveren zouden ze er toch na het testen gelijk weer mee ophouden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan