Gtr-1000 opstartprobleem

foexie

Die hard MF'er
22 jun 2014
343
150
Regio Tilburg
Ik heb een tijdje geleden een gtr1000 gekregen die meer als 3 jaar stil heeft gestaan. Na het een en ander gecontroleerd/aangepakt/opgelost te hebben blijft er een probleem. Als ik de motor start en verdraai het gas een halve millimeter valt de motor uit. Als je de motor een minuut of 10 warm laat draaien en je draait voorzichtiger het gas open en dicht kun je hem steeds verder open draaien tot hij volgas kan en dan kun je gewoon rijden. Hij houd iets in als je volgas opentrekt al rijdend maar verder rijd de motor goed.
Ik heb de carbs los gehad en in een ultrasoon reiniger gehad. Deze waren erg vuil van binnen. Verder is de motor vol getankt er een flesje reiniger bij de benzine gegooid door de vorige eigenaar voor deze stil gezet werd. Er zit dus nog oude benzine in en een oud luchtfilter. Inmiddels wel een 200km gereden maar geen verbetering in het starten. Iemand enig idee in welke richting ik moet gaan zoeken. Vooral in combinati met het startverhaal met koude motor? Zou het de oude benzine zijn die hem zo dwars zit. Of herkend iemand anders deze symptomen en heeft een passende oplossing voor mij?
 
Ik zeg carbs. Iets niet goed gedaan, kanaaltje niet goed schoon, gaatje verstopt, slechte afdichtring niet vervangen, you name it.

Carbs opnieuw doen, basisafstelling doen, tank aftappen tot de laatste druppel, leidingen leeg, verse peut erin, boel aansluiten en afstellen maar.
 
Nee carbs zijn gedeeltelijk uit elkaar geweest. Deze zaten wel echt goed dicht. Ik heb ze met een naald en kleine borsteltjes eerst zo goed mogelijk schoon gemaakt. Toen in ultrasoon gereinigd. Weer schoon met een borsteltje schoon gemaakt en nogmaals gereinigd.
Op het idee om er nieuwe benzine en filter in te doen was ik zelf ook al gekomen. Maar ik wou eerst even hier informeren of ik het niet in een andere hoek moest zoeken.
Helaas is gisteravond het hart van m'n auto ermee gestopt dus zal ik eerst hier naar moeten kijken. Hopelijk blijft er dan nog wat tijd over om naar de GTR te kijken.
 
Carbs moeten helemaal uit elkaar dus ook de stationairsproeiers er uit en de mengsel schroeven.

Zo lang je dat niet doet krijg je hem niet goed aan het lopen.
 
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een vraag gesteld heb. Dus word het tijd voor een update.

Inmiddels al aardig wat uren gesleuteld. Helaas niet alleen aan de Gtr. Mijn xt600 zijn ook de nodige uurtjes ingegaan.
-Remschijf vervangen
-remklauwen reviseren
-remzuigers gescheurd
-voorvorkkeering lek
-start relais kapot

Nadat deze problemen allemaal opgelost waren moesten de banden van de ER-5 vervangen worden.

Tussendoor nog wat uurtjes aan de Gtr gewerkt.
Luchtfilter en benzine vervangen. Carbs had ik dus al gereinigd. Het starten gaat stukken beter. Als ik nu de choke erop zet maakt hij meteen veel te veel toeren. (Zo tussen de 5000-7000 toeren) en het reageren op het gas gaat stukken beter. De motor moet nu nog ongeveer een minuutje warm draaien en rijd dan zonder problemen.
Nu de zaken nog even fine tunen en dan moet hij goed zijn.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
 
@bananeman. Dit zou in de praktijk dus betekenen dat hij stationair te weinig benzine krijgt. Misschien zijn m'n carbs dan nog niet voldoende schoon en moeten deze nog een maal uit elkaar. Zodra ik weer een paar uurtjes over heb ga ik ze weer demonteren en controleren of alles goed schoon is en eventueel weer reinigen. Helaas de komende dagen druk met andere projecten
 
Terug
Bovenaan Onderaan