laad probleem suzuki gs650 g katana

friendly ghost

Die hard MF'er
6 dec 2010
639
1
Diemen
heey!

ik zit met een probleem, ik heb een katana gekocht uit 1981, ik heb hem gekocht met een probleem dat de accu niet meer bij wilde laden. na het doormeten gaf de dynamo aan op de 3 draden 50v 50v 10v. probleem gevonden, ik heb deze vervangen door een nieuwe van electrexworld, nu heb ik bij 4000 toeren netjes 60v 60v 60v lopen. maar helaas stijgt het voltage op de accu na aansluiten nogsteeds niet boven de 12 uit. opgeladen was de accu 12.6 volt, maar het starten duurde een tijdje,

de volgende vragen na onderzoek

je hebt 3 gele draden van de dynamo, horen deze nog op een bepaalde manier aangesloten te worden? of maakt het niet uit?

de andere vraag is over de spanningsregelaar, ik lees op internet dat wanneer deze kapot is, hij een voltage van 14 of hoger zou geven?
we hebben deze op diode stand doorgemeten en zou volgens het boekje oke moeten zijn. kan hij ook kapot zijn en daardoor een lagere spanning uit kunnen geven? (bijvoorbeeld dat 1 van de 3 ingangen kapot zou zijn.)

verder, staat in het boekje dat ik 80v 80v 80v zou moeten hebben, kan het zijn dat de spanningsregelaar het niet begrijpt omdat hij maar 60v binnenkrijgt?

en als je accu 10 volt is, en je start de motor, zou hij dan rond de 12 volt aan horen te geven? of moet hij dan alsnog tussen de 14 en 15 volt moeten zitten?

het zijn veel vragen, dat weet ik, ik ben pas sinds 2 weken in deze mooie wereld.

groetjes!! *O*
 
Deze waarden komen iig wel een stuk dichter in de buurt van wat het normaal zou moeten zijn.Zou zelfs zomaar ok kunnen zijn volgens mij.
Maar wat JanBros zegt zit wel iets in.Heb je trouwens ditmaal wel gemeten met een volledig opgeladen accu?
Eigenlijk zou je even moeten opzoeken wat de origine waarden zouden moeten zijn dan weet je genoeg.

Groet,Auke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan