FI melding ( gsx-r 750 bj 07 )

scotti

Rookie
29 mei 2011
13
0
bakhuizen
hoi allemaal
ik heb net een andere motor gekocht een suzuki GSX-R 750 bj 2007
nu heb ik een fout melding ontdekt FI door te google ben ik er achter gekomen dat het om een -C00 code gaat
hoe krijg ik deze er uit of moet ik echt naar een dealer gaan
gr scotti
 
wie o wie heeft er wat verstand van

na het uitlezen in de dealer modus kom ik op C46 uit en zover ik nu weet is dat de klep in de uitlaat
op de gixxer forum kom ik op 1 of andere herky jurky methode uit
afstelen van het motortje die deze klep open en dicht doet
ik heb wat lichte schade gehad aan die kant en het motortje heeft dus een flinke tik gehad helaas krijg ik deze waardes niet meer op de waardes die ze moeten zijn
in hoe verre is het erg om de klep open te laten staan en de pin 30 uit de computer stekker te halen
doet deze rode lamp het dan helemaal niet meer of is deze pin 30 alleen voor de fout melding C46

wie o wie helpt mij uit de brand
gr scott
 
Meestal is het die klep onder in de uitlaat, ik heb er in begin altijd olie op gespoten dat help wel een tijdje, ben toen voor nieuwe banden in België geweest ( Suzuki dealer) , hebben hem toen ook uit gelezen, en hebben toen die klep uit geschakeld .
 
Zoals al eerder gezegd: klep kan verwijderd worden zonder nadelige gevolgen voor je motor. Even naar de dealer en eruit laten halen dat ding. Klep zit er, werd mij verteld, alleen mara in voor de uitlaatgaswaarden.
 
Hee Zeeuwse prutser 

10 tegen 1 dat dit door je qshifter komt. Als ik me niet vergis had jij een universele. Deze onderbreekt de voeding van bobines en/of injectoren.

Ik heb op de 1000 ook een FI melding zodra ik de quishifter gebruik.
klopt ja was bij de 600 door de quickshifter

Heb op de 1000 de bazzaz unit met quickshifter en deze geeft geen fout

Moet trouwens ook de mensen hier boven me gelijk geven, computer slaat inderdaad fouten op en zijn er met de pc uit te halen, dealermode zijn alleen de actuele code's die nog instaan
Bij mij was bij de K8 de TPS te krap afgesteld, staat nu weer netjes in het midden :Y
 
Over die klep, die is er bij mij compleet uit met servo motor etc

Heb een vol Leo systeem onder de 1000K8 en heb 1 stekker uit de cdi gehaald en ingepakt met een stukje krimpkous

Bij de 1000K7 hiervoor had ik de klep er nog wel inzitten en heeft die 60.000 km geen fout gegeven, maar ik geloof dat het bij de 600 en 750 meer voorkomt dat die erop stoort
 
Ook ik had de F1 storing bij mijn Suzuki GSXR-750 K8 afgelopen weekend ontdek
vandaag de rechter zijbeplating er af gehaald en eens bij de uitlaat gekeken of het klepje ook draaide als ik de motor starte NEE dus
Ik heb toen wat teflonspray erop gespoten en met een waterpomptang voorzichtig het wieltje(waar de 2 kabeltjes inzitten ,klepje dus) gedraaid en nog maar een paar keer ingespoten en het euvel is opgelost
Met andere woorden hoeft de electronische regelaar niet kapot te zijn
In dit geval is het klepje vast komen te plakken in verband met de winterstalling
Hopende hiermee een bijdrage aan het forum te hebben toegevoegd
PS Mochten er mensen zijn die het zelf niet aandurven dan kunnen ze altijd contact opnemen en kunnen we kijken wat mogelijk is

Groet Johan
 
Terug
Bovenaan Onderaan